Skocz do zawartości

Nie grzeją świece - gdzie jest zwarcie?


Gość Arfi

Rekomendowane odpowiedzi

Jak masz miernik, to sprawdź na ilu pinach w wtyczce co zapinasz na sterowniku, jest przejście do masy.

Czyli przed włączeniem zapłonu, miernik na masę i do każdego pina na sterowniku pompy? I na ilu pojawi się prąd?

A na ilu powinien się pojawić?

Edytowane przez Arfi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez włączonego zapłonu miernik ustawiasz na omomierz i sprawdzasz czy jest przejście między masą a pinem.

Przepraszam Kacper, ale musiałem odwieźć do domu dobrodzieja, który mi pożyczył samochód do jeżdżenia :szczesliwy:

 

kostka_sterownika_pompy.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dla Ciebie dobrą wiadomość - sterownik jest w porządku. :wesoly:

Za chwile podam gdzie powinno być przejście..

 

edit

 

wtyksterownikapompy.png

 

na pinie 6 powinna być masa i jest u Ciebie prawidłowo ( odczyt 0,03 to kable miernika itp.)

na pinie 7 też masz masę a nie powinno jej być, powinno pojawiać się napięcie z przekaźnika(oczywiście gdy układ jest sprawny).

 

Zwarcie masz na przewodzie różowym, ze schematu nie wynika jednoznacznie czy ten przewód dochodzi aż do przekaźnika.

Postaraj się zajrzeć od spodu w gniazdo przekaźnika który wyciągałeś i zobacz czy dochodzi tam ten różowy kabel (może być wpięty razem z czarnym) Lub jak jest możliwość to rozchyl karbowaną osłonę kabli przy przekaźnikach i tam może go wypatrzysz.

 

ps napisz jak tam z wypięciem wtyczki sterownika pompy :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dla Ciebie dobrą wiadomość - sterownik jest w porządku. :wesoly:/>

Za chwile podam gdzie powinno być przejście..

Uff :wesoly:

A co to znaczy "powinno być przejście"???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć też zwarcie w tej wtyczce pomiędzy 6 i 7. (patrz wyżej rysunek)

Przejście to znaczy że przepływa swobodnie prąd i oporność jest bliska 0,0.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps napisz jak tam z wypięciem wtyczki sterownika pompy :wink:/>/>/>/>

Szkoda gadać. Wszystko trzeba rozpiąć, żeby wykręcić łapę, której jeśli nie odkręcisz, to nie wysuniesz wtyczki ze sterownika.

Przewód od intercolera, przewód od chłodnicy, przewód od wspomagania kierownicy, przewód paliwa spod przelewu, mocowanie łapy z pasa przedniego ... Starczy? :wesoly:/>/>

 

Zwarcie masz na przewodzie różowym, ze schematu nie wynika jednoznacznie czy ten przewód dochodzi aż do przekaźnika.

Postaraj się zajrzeć od spodu w gniazdo przekaźnika który wyciągałeś i zobacz czy dochodzi tam ten różowy kabel (może być wpięty razem z czarnym) Lub jak jest możliwość to rozchyl karbowaną osłonę kabli przy przekaźnikach i tam może go wypatrzysz.

Gniazdo przekaźnika już wyjmowałem. Przewody wyglądają jak nowe. Są chyba dwa różowe (gruby i cienki), jeden czarny gruby i jeden niebieski cienki.

Przeka%C5%BAnik_K114.jpg

 

No i przekaźnik też jest dobry, bo zamieniłem z drugiego samochodu i jest to samo :dobani:

Edytowane przez Arfi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób inaczej.

 

Wtyczkę przepłucz obficie w dostępnych środkach typu WD40, benzyna ekstrakcyjna, nafta itp.

Jeśli po obfitym płukaniu nie będzie już przejścia do masy na pinie 7 ( 0.03) to wkładasz bezpiecznik wpinasz wtyczkę i autko ożyje. :wesoly:/>

 

Jeśli dalej będzie zwarcie, to natnij delikatnie izolacje tego różowego przewodu przy wtyczce sterownika i sprawdź czy przewód ma przejście do masy.

 

Jeśli tak to go przetnij i zmierz z której strony jest przejście czy od strony wtyczki czy od drugiej (przekaźnika)

 

edit

możesz podać pod który styk przekaźnika wchodzi widoczny czarny przewód ?

Edytowane przez Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz podać pod który styk przekaźnika wchodzi widoczny czarny przewód ?

 

Pod 87 wchodzi czarny.

A naciąć przy wtyczce do sterownika pompy, tam jest jeden różowy?

Aaa, chyba kumam. To jest ten przewód od 7 pina, tak? I przez co on idzie? Bo chyba gdyby szedł bezpośrednio, to jak jest przejście na masę przy przekaźniku, to będzie również przy sterowniku.

I jeszcze jedno pytanie. Kacper, czy do płukania tej wtyczki do sterownika, należałoby odpiąć aku? :niie:

Edytowane przez Arfi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ten różowy jest właśnie od pinu 7.

Przepłucz porządnie wtyczkę, aku nie musisz odpinać ale lepiej zapłonu nie włączać aż nie wyschnie.

Ja tymczasem zastanowię się jak sensownie zrobić obejście jeśli okaże się że zwarcie jest nadal od strony kabla.

Dla pewności wypnij też sterownik ECU aby jego też wykluczyć jako winowajce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności