Skocz do zawartości

Nie grzeją świece - gdzie jest zwarcie?


Gość Arfi

Rekomendowane odpowiedzi

Dla pewności wypnij też sterownik ECU aby jego też wykluczyć jako winowajce.

Rozumiem, że ECU wypiąć dopiro wtedy, jak będzie się dalej palić bezpiecznik? Zaraz, ale przecież jak nie ma przekaźnika, to się nie pali. ECU jest zasilane tylko z tego przekaźnika? I dopiero jak dostanie prąd ECU, to może wywalać?

Ale wytłumacz mi jeszcze to.

 

Jeśli dalej będzie zwarcie, to natnij delikatnie izolacje tego różowego przewodu przy wtyczce sterownika i sprawdź czy przewód ma przejście do masy.

 

Skoro idzie prąd na masę z pina 7 wtyczki sterownika, to jeżeli natnę przewód przed wtyczką tego sterownika, to prądu może nie być?

Chyba, że mam go naciąć przy gnieździe przekaźnika, a przewód od przekaźnika do sterownika idzie jeszcze przez jakiś element. Dobrze rozumuję?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasilaniestpompy.jpg

 

musiałem trochę porysować aby to było bardziej przejrzyste :wesoly:

 

Jak widać z styku przekaźnika 87 podawane jest napięcie na ECU i na sterownik pompy.

Jest raczej mało prawdopodobne aby ECU robiło zwarcie ale nie można tego wykluczyć na 100%

Dlatego pisałem aby kontrolnie wypiąć.

Jeśli przetniesz różowy przewód przy wtyczce to będziesz mógł zmierzyć czy zwarcie jest nadal w wtyczce, czy w kablu pomiędzy stykiem 87 przekaźnika a przeciętym kablem. Sprawdzasz po której stronie jest nadal przejście do masy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiałem trochę porysować aby to było bardziej przejrzyste :wesoly:

No, no :shock: Szacunek :ok:

Teraz wszystko jasne.

Edytowane przez Arfi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczkę sterownika postaraj się dobrze przepłukać od strony kabli.

wtyk_sterownika.jpg

 

Trochę piasku z płukania, ale jest dobrze wymyty.

Jeśli jest z drugiej strony przejście to myślisz, że z tej nie będzie?

Dobrze. Idę go przecinać w takim razie.

Edytowane przez Arfi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw miernikiem, spróbuj czy uda wyciągnąć się ten kabel lub obok czarny z wtyczki.

 

edit

wypnij też ECU i sprawdź czy dalej jest zwarcie

Edytowane przez Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw miernikiem, spróbuj czy uda wyciągnąć się ten kabel lub obok czarny z wtyczki.

 

edit

wypnij też ECU i sprawdź czy dalej jest zwarcie

Przewody siedzą sztywno. Jak wypiąłem ECU, przejście dalej jest. Jak się wbiłem za kostką na czerwonym przewodzie za 7 pinem też jest.

Czyli ciąć?

Tylko ten przewód z 7 pina nie jest tego samego koloru, co ten na przekaźniku. Przy przekaźniku jest przewód różowy, a przy sterowniku czerwony.

Edytowane przez Arfi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaraj się jeszcze posprawdzać kable wyciągając je z karbowanych osłon.

Jestem teraz troszkę zajęty, ale do wieczora zrobię rozpiskę wszystkich cięć i nowych połączeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności