Skocz do zawartości

Nie grzeją świece - gdzie jest zwarcie?


Rekomendowane odpowiedzi

Jest tam sporo na tym bezpieczniku, między innymi czujnik i kontrolka spryskiwaczy.

Daj znać że wjechałeś do garażu i dalej już na spokojnie możesz wojować pod dachem

Nie wjadę do garażu, bo jest zajęty :dontgetit:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57642-nie-grzej%C4%85-%C5%9Bwiece-gdzie-jest-zwarcie/page/8/#findComment-466430
Udostępnij na innych stronach

Jak tam, auto odpalone czy "akumulatory" ładujesz na jutro.

Pytam, bo nie wiem czy już mogę schematy schować. :wesoly:/>

Teraz skończyłem. Odpaliło. :brawo: dla Ciebie.

No, ale teraz ten bezpiecznik. Nie chowaj schematów, nie chowaj, może uda się to rozkminić. Jutro po południu biorę się za szukanie przy pompce spryskiwacza reflektorów i tym czujniku, co mówiłeś. Co prawda nie wiem, gdzie tego szukać, ale będę się starał :wesoly:.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57642-nie-grzej%C4%85-%C5%9Bwiece-gdzie-jest-zwarcie/page/8/#findComment-466469
Udostępnij na innych stronach

To tylko pogratulować uporu :brawo:

Czujnik masz zapewne w zbiorniczku - w końcu to czujnik poziomu płynu. Zwróć uwagę na jego kabel.

 

Teraz nie szalej autem gdyż wentylatory chłodnicy mogą się nie włączyć.

Klima też może nie startować, ale przy tej temperaturze raczej nie problem. Sprawdź jednak czy się załączy, powinieneś słyszeć kliknięcie elektromagnesu sprężarki.(u mnie po załączeniu startują też wentylatory)

 

Zwróć uwagę czy przy wymianie silnika nie został gdzieś jakiś kabel przyciśnięty przy skręcaniu i przez to robią się problemy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57642-nie-grzej%C4%85-%C5%9Bwiece-gdzie-jest-zwarcie/page/8/#findComment-466483
Udostępnij na innych stronach

Czujnik masz zapewne w zbiorniczku - w końcu to czujnik poziomu płynu. Zwróć uwagę na jego kabel.

To, to wiem :wesoly:, chodziło mi właśnie o ten kabel. Nigdy nie demontowałem zbiornika spryskiwaczy reflektorów. Na dobrą sprawę, to nawet mi nie są potrzebne te spryskiwacze, nic nie dają.

Zwróć uwagę czy przy wymianie silnika nie został gdzieś jakiś kabel przyciśnięty przy skręcaniu i przez to robią się problemy.

No właśnie tego będę szukał. A od czego może się zapalać ta kontrolka od spryskiwaczy reflektorów? Czy jeszcze od czegoś innego, niż poziom?
Teraz nie szalej autem gdyż wentylatory chłodnicy mogą się nie włączyć.
A czemu? Są na jednym bezpieczniku? Edytowane przez Arfi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57642-nie-grzej%C4%85-%C5%9Bwiece-gdzie-jest-zwarcie/page/8/#findComment-466527
Udostępnij na innych stronach

Patrząc w schemacie to jest tak bezpiecznik - czujnik w zbiorniczku - kontrolka.

Na osobnym przewodzie, ale też z tego bezpiecznika, są zasilane czujniki temperatury w chłodnicy do załączania przekaźników wentylatorów.

Jest tam też podpięty przekaźnik załączający wentylatory po uruchomieniu klimatyzacji.

 

Dla sprawdzeń aby nie inwestować już w bezpieczniki możesz sprawdzić w którym wtyku bezpiecznika jest napięcie po włączeniu zapłonu.

W drugim jeśli zwarcie nadal utrzymuje się powinno być przejście do masy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57642-nie-grzej%C4%85-%C5%9Bwiece-gdzie-jest-zwarcie/page/8/#findComment-466532
Udostępnij na innych stronach

Złożyłem, zapalam i ... Spalił się, mimo, że nie jest włożony 37.

Ale jak odłączyłem te 3 przekaźniki razem z przekaźnikiem świec żarowych, to jest ok.

Wydaje mi się, że obudowa przekaźnika świec masuje i dlatego pada bezpiecznik.

Daje Ci to coś do myślenia Kacper? Widzisz coś w schemacie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57642-nie-grzej%C4%85-%C5%9Bwiece-gdzie-jest-zwarcie/page/8/#findComment-466568
Udostępnij na innych stronach

To ci złośnica.

http://forum.opel24.com/topic/57642-Nie-grzeja-swiece-gdzie-jest-zwarcie/page__view__findpost__p__465814

 

Wymontuj przekaźniki 1,2,4 i sprawdź miernikiem.

Piny w przekaźniku 85, 86 to cewka i powinno tam być przejście pomiędzy 100 a 300 ohm. (jak dobrze pamiętam)

piny 30 i 87 to styki normalnie rozwarte (rozwarte gdy nie ma napięcia na cewce przekaźnika) i powinna być przerwa.

Po wyjęciu wszystkich tych przekaźników nie powinno palić żadnego bezpiecznika i auto powinno odpalić.

 

Przed włączeniem zapłonu i bezpiecznika 27 sprawdź czy nie ma w którymś zestyków przejścia do masy w w gnieździe tego bezpiecznika.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57642-nie-grzej%C4%85-%C5%9Bwiece-gdzie-jest-zwarcie/page/8/#findComment-466587
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności