Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

To mój pierwszy post tutaj więc witam wszystkich forumowiczów.

 

Grzebie troche (nie dla siebie) w asterce G z silnikiem 1.7 DTI (isuzu). Jako właściciel benzynki, napędzanej gazem, strasznie mnie dzis w tym traktorku przychłodziło :). Cale szczescie ze wymienilem termostat bo wcześniej było jeszcze gorzej. No ale wracając do tematu. Czy ktoś się orientuje gdzie w tym modelu znajduje się termistorek odpowiedzialny za włączanie wentylatora chłodnicy? Zauważyłem ze ten model ma bardzo duże skoki temp i coś czuje że odpowiedzialny jest za to termistor. Tym bardziej że wentylator czasami potrafił się włączyć po przejechaniu paru km i wogóle nie nagrzanym silniku (z powodu uszkodzonego przekaźnika potrafił też się nie wyłączyć :) co skutecznie zajechało już jeden akumulator a teraz próbowało zajechać drugi - i o zgrozo żaden elektryk nie mógł sobie z tym poradzić).

 

Ok. Dajcie znać gdzie szukać tego cwaniaka termistora i może przy okazji orientujecie się jaką ma charaketrystykę pracy?

 

Pozdrawiam

Jarek.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57936-po%C5%82o%C5%BCenie-w%C5%82%C4%85cznika-termicznego-wentylatora-ch%C5%82odnicy/
Udostępnij na innych stronach

Gość Muminek1177

Akurat tego modelu nie znam ale włącznik termiczny zazwyczaj znajduje się w chłodnicy, u mnie jest z boku od strony rozrządu, dwupinowy, jeżeli jest drugi trójpinowy to najszybciej od klimatyzacji, jeśli jest, miałem niedawno problem z nim, nawet dałem pytanie, najlepiej wymienić go na nowy, u mnie jeden załączał wentylator na zimnym od razu po podłączeniu, a drugi trzeba było gotować 10 minut zanim załączył, żaden mechanik nie wpadł na pomysł by wymienić przekaźnik? może nie było potrzeby, za niewyłączanie się wentylatora odpowiada włącznik termiczny a nie przekaźnik, bynajmniej u mnie

 

nie ma czegos takiego w tego typu autach. Tak bylo w starych modelach samochodow jak kadetty czy astry F. W nowszych jes czujnik temperatury ktory daje informacje do modulu chlodzenia i ten decyduje o tym zeby wlaczyc wiatraki.

NAjprawdopodobniej masz problem z instalacja bo wszlekie przerwy miedzy czujnikiem temp a modulem skutkuja przejsciem w tryb awaryjny. Odlacz czujnik temp przy termostacie a zobaczysz ze wiatraki zaczna chodzic bo awaria powoduje ze uklad na wszelki wypadek chlodzi silnik by go nie przegrzac.

 

Posiadam Asie 2 z 99r X16SZR. Na obu chłodnicach ( głównej i od klimy ) znajdują się termistory opornicy. Patrząc od strony zderzaka - na gównej, w prawym dolnym rogu od strony silnika, na klimie - też w prawym dolnym rogu, ale od strony zderzaka. Prześledż drogę kabla idącego do silnika wentylatora.

Ale wydaje mi się że u Ciebie to nie jest problem z termistorem. Jego usterka jest sygnalizowana wyświetleniem kontrolki z wiatraczkiem na desce rozdzielczej - sam tak miałem.

No i termistor nie odpowiada za włączanie wentylatorów - tylko jest zabezpieczeniem opornicy w razie usterki silnika wentylatora np. zatarte łożyska.

Proponuję sprawdzić - czujnik temp., przekażnik, sterownik klimatyzacji i ogrzewania.

 

z tym ze kolega piszac termostor mial na mysli to ze to mial byc wlacznik termoczny ktory zalacza wiatraki po przekroczeniu okreslonej temperatury.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności