Gość agrest Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Cześć. To mój pierwszy post tutaj więc witam wszystkich forumowiczów. Grzebie troche (nie dla siebie) w asterce G z silnikiem 1.7 DTI (isuzu). Jako właściciel benzynki, napędzanej gazem, strasznie mnie dzis w tym traktorku przychłodziło . Cale szczescie ze wymienilem termostat bo wcześniej było jeszcze gorzej. No ale wracając do tematu. Czy ktoś się orientuje gdzie w tym modelu znajduje się termistorek odpowiedzialny za włączanie wentylatora chłodnicy? Zauważyłem ze ten model ma bardzo duże skoki temp i coś czuje że odpowiedzialny jest za to termistor. Tym bardziej że wentylator czasami potrafił się włączyć po przejechaniu paru km i wogóle nie nagrzanym silniku (z powodu uszkodzonego przekaźnika potrafił też się nie wyłączyć co skutecznie zajechało już jeden akumulator a teraz próbowało zajechać drugi - i o zgrozo żaden elektryk nie mógł sobie z tym poradzić). Ok. Dajcie znać gdzie szukać tego cwaniaka termistora i może przy okazji orientujecie się jaką ma charaketrystykę pracy? Pozdrawiam Jarek.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Muminek1177 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Akurat tego modelu nie znam ale włącznik termiczny zazwyczaj znajduje się w chłodnicy, u mnie jest z boku od strony rozrządu, dwupinowy, jeżeli jest drugi trójpinowy to najszybciej od klimatyzacji, jeśli jest, miałem niedawno problem z nim, nawet dałem pytanie, najlepiej wymienić go na nowy, u mnie jeden załączał wentylator na zimnym od razu po podłączeniu, a drugi trzeba było gotować 10 minut zanim załączył, żaden mechanik nie wpadł na pomysł by wymienić przekaźnik? może nie było potrzeby, za niewyłączanie się wentylatora odpowiada włącznik termiczny a nie przekaźnik, bynajmniej u mnie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 nie ma czegos takiego w tego typu autach. Tak bylo w starych modelach samochodow jak kadetty czy astry F. W nowszych jes czujnik temperatury ktory daje informacje do modulu chlodzenia i ten decyduje o tym zeby wlaczyc wiatraki. NAjprawdopodobniej masz problem z instalacja bo wszlekie przerwy miedzy czujnikiem temp a modulem skutkuja przejsciem w tryb awaryjny. Odlacz czujnik temp przy termostacie a zobaczysz ze wiatraki zaczna chodzic bo awaria powoduje ze uklad na wszelki wypadek chlodzi silnik by go nie przegrzac.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirecki1 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Posiadam Asie 2 z 99r X16SZR. Na obu chłodnicach ( głównej i od klimy ) znajdują się termistory opornicy. Patrząc od strony zderzaka - na gównej, w prawym dolnym rogu od strony silnika, na klimie - też w prawym dolnym rogu, ale od strony zderzaka. Prześledż drogę kabla idącego do silnika wentylatora. Ale wydaje mi się że u Ciebie to nie jest problem z termistorem. Jego usterka jest sygnalizowana wyświetleniem kontrolki z wiatraczkiem na desce rozdzielczej - sam tak miałem. No i termistor nie odpowiada za włączanie wentylatorów - tylko jest zabezpieczeniem opornicy w razie usterki silnika wentylatora np. zatarte łożyska. Proponuję sprawdzić - czujnik temp., przekażnik, sterownik klimatyzacji i ogrzewania.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 z tym ze kolega piszac termostor mial na mysli to ze to mial byc wlacznik termoczny ktory zalacza wiatraki po przekroczeniu okreslonej temperatury.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.