Skocz do zawartości

Szalejące obroty w Oplu Tigra


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam nielada problem. Po odpaleniu samochodu zaczynają skakać oborty np. 1,5 tys/4 tys/potem znowu 2 tys/ potem znowu 3,5 itp.

Po dłuższej chwili oborty zaczynają powoli spadać aż do normalnych na biegu jałowym.

To samo podczas jazdy: na biegu tego się nie odczuwa tak bardzo, lecz w chwili wciśniecia sprzęgła obroty wznoszą się np do 4,5 tys oborotow i skaczą. Amlituda tych skoków to ok. 2 tys obrotow. I tak do dojazdu do świateł, kiedy to przy chwilowym postoju zaczynają się uspokajac tak jak opisalem przy odpalaniu.

 

Autko to Tigra 1,4 ecotec rocznik 98. Świece są wymienione na NGK.

Zależy mi na szybkiej poradzie - ale oczywiście rzetetelnej.

 

Z góry dziękuję choć przeczuwam że tych porad zbyt wiele nie będzie...

 

Pozdr

Jarek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Niedźwiedź

To są tematy związane z obrotami w tigrze.

Znalezione w "szukaczu". Polecam zaawansowaną wyszukiwarkę w górym menu forum.

To najszybsza porada a dopiero jak się nic nie znajduje to zakłada się nowy wątek :wesoly:

 

http://forum.opel24.com/nierowne-wolne-obroty-tigra-14-benzyna-pg-vt9689.htm?highlight=#94558

 

http://forum.opel24.com/falujace-obroty-vt3742.htm?highlight=#37869

 

Mam nadzieję, że ta lektura Ci pomoże.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie o to chodzi ze cale forum przekopalem, te tematy na ktore mnie skierowales rowniez. Chodzi o to ze u mnie problem jest specyficzny bo i potrafi sie zawiesic na dluzsza chwile na kilku tysiacach obrotow jak rowniez w miedzyczasie skakac z amplituda kilutysiecy obrotow w czasie ok. 1 sek.

No i to co rozni go od innych przypadkow - ja nie mam problemu z gasnacym silnikiem czy z obrotami ponizej tych optymalnych dla obrotow biegu jalowego.

 

Tak wiec dalej czekam na pomoc...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr mam zaslepiony, a jezeli chodzi o bledy to wychodzi blad 0505 czyli silnik krokowy ale wydaje mi sie ze to niemozliwe zeby silnik korkoy odpowiadal za takie wahania obrotów - przeciez on odpowiada za wolne obroty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie krokowiec, tylko :

"Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego".

Czyli najczęściej jest to lewe powietrze, sprawdź dokładnie, nawet luzy na osi przepustnicy.

No i czy szczelna jest zaślepka EGR-a.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uwierzycie!

 

Autko postało na parkingu 2 dni, dzisiaj wsiadam i wszystko wróciło do normy - żadnych wahań na obrotach.

O co tu moze chodzić i czy możliwe jest że problemy powrócą?

Auto stało oczywiście pod gołym niebem.

Co o tym sądzici bo nie wiem co tu teraz mechanikowi powiedziec - juz telefonicznie mi wspomniial ze bez objawów nie mam co do niego jechać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności