Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wczoraj zapaliła się kontrolka od DPF (schemat silnika)zaraz potym kontrolka ABS i zniknęło wspomaganie. Po zgaszeniu silnika auta nie dało się już odpalić(brak napięcia)

Akumulator nie dał się naładować i został wymieniony na nowy.Auto po wymianie i wykasowaniu błędów spisywało się bez zastrzeżeń(wczoraj przejechłem kilka kilometrów) Dzisiaj problem powrócił znów pojawiła się kontrolka silnika i ABS i auto z ledwością odpala (słaby aku) .Kontrolka od ładowania nie świeci się ani nawet nie żarzy . Wyświetlane są 2 błędy 0500 i 0560 . Jakieś pomysły???

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58752-kontrolka-dpf-i-spadek-napi%C4%99cia/
Udostępnij na innych stronach

kontrolka od DPF (schemat silnika)

tzn która kontrolka bo to są 2 różne kontrolki

a te błędy 0500 i 0560 co oznaczają

zmierz prąd upływu, masz może alarm nieoryginalny, robiłeś coś z elektryką ostatnio, jakie odcinki robisz?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58752-kontrolka-dpf-i-spadek-napi%C4%99cia/#findComment-472078
Udostępnij na innych stronach

tzn która kontrolka bo to są 2 różne kontrolki

a te błędy 0500 i 0560 co oznaczają

zmierz prąd upływu, masz może alarm nieoryginalny, robiłeś coś z elektryką ostatnio, jakie odcinki robisz?

 

W książce serwisowej kontrolka opisana jako-lamka kontrolna układu emisji spalin

Tyle znalazłem na temat błędów:

 

P0500 Czujnik prędkoci pojazdu - usterka Silnik / napęd

P0500 Czujnik prędkoci własnej pojazdu Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Sensor (VSS) Error Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Sensor A Malfunction Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Sensor Circuit Incorrect Signal B-051 Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Sensor Malfunction ABS/TC/ESP (Vehicle Dynamic System) B-010 Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Signal Malfunction (CAN) B-051 Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Signal not plausible with Engine Speed and Injection Mass B-031 Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Signal not plausible with Engine Speed and Injection Mass B-050 Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance ABS/TC/ESP (Vehicle Dynamic System) B-011 Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-009 Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-024 Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-026 Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-030 Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-034 Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-037 Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-043 Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-048 Silnik / napęd

P0500 Vehicle Speed Signal Range/Performance B-05

 

P0560 Battery Voltage Range/Performance C-112 Ogólne

P0560 Napięcie zasilania systemu - usterka Ogólne

P0560 Nieprawidłowe napięcie zasilajšce w instalacji elektrycznej pojazdu Ogólne

P0560 Sys Voltage Error Ogólne

P0560 System Voltage Ogólne

P0560 System Voltage High Input C-113 Ogólne

P0560 System Voltage High Voltage C-112 Ogólne

P0560 System Voltage Low Input C-113 Ogólne

P0560 System Voltage Low Voltage C-112 Ogólne

P0560 System Voltage Malfunction Ogólne

P0560 System Voltage Malfunction C-113 Ogólne

P0560 System Voltage Out Of Range C-113 Ogólne

P0560 System Voltage Too High C-113 Ogólne

 

Alarm założony w autoryzowanym serwisie dawno temu

Przy elektryce nie działałem nic

Dziennie pokonuje po odpaleniu auta 70 km bez postoju

Nie mam możliwości dokonania pomiarów

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58752-kontrolka-dpf-i-spadek-napi%C4%99cia/#findComment-472079
Udostępnij na innych stronach

W książce serwisowej kontrolka opisana jako-lamka kontrolna układu emisji spalin

kontrolka od DPF

ale chyba sam przyznasz że to 2 różne znaczenia i dwie różne kontrolki?

Nie mam możliwości dokonania pomiarów

zacznij od sprawdzenia w test mode napięcia w układzie

jak masz multimetr to możesz i zmierzyć napięcie na akku (zresztą jak go masz to i prąd upływu jestes w stanie zmierzyć...

generalnie jak sam napisałeś masz problem z elektryką...

możesz naładować akku albo podmienić na nowy i sprawdzić czy zapali

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58752-kontrolka-dpf-i-spadek-napi%C4%99cia/#findComment-472092
Udostępnij na innych stronach

ale chyba sam przyznasz że to 2 różne znaczenia i dwie różne kontrolki?

 

zacznij od sprawdzenia w test mode napięcia w układzie

jak masz multimetr to możesz i zmierzyć napięcie na akku (zresztą jak go masz to i prąd upływu jestes w stanie zmierzyć...

generalnie jak sam napisałeś masz problem z elektryką...

możesz naładować akku albo podmienić na nowy i sprawdzić czy zapali

 

W mojej dzielnej bryce wyświtlacz jest wstanie pokazać tylko datę ,godzinę i temp na zewnątrz

Auto na starym aku paliło za pomocą "pożyczonego " prądu czyli z kabli.Na nowym ,tak jak pisałem wcześniej,zapala z trudem bo już zdążył się nieco rozładować i tu słuszna sugestia ,że problem dotyczy ładowania.W czasie pracy silnika nie gaśnie kontrolka ilustrująca silnik i po jakimś czasie dodatkowo zapala się ABS oraz znika wspomaganie.

Moje pytanie brzmi ,czy awaria alternatora np.zbyt niski prąd ładowania może nie być wyświetlany za pomoćą ikony akumulatora i ,co może oznaczać ta nieszczęsna ikona o awari w układzie emisji spalin?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58752-kontrolka-dpf-i-spadek-napi%C4%99cia/#findComment-472115
Udostępnij na innych stronach

W książce serwisowej kontrolka opisana jako-lamka kontrolna układu emisji spalin

 

Wyświetl postUżytkownik 1misiek29 dnia 19 styczeń 2013 - 09:04 napisał

kontrolka od DPF

 

ale chyba sam przyznasz że to 2 różne znaczenia i dwie różne kontrolki?

 

 

 

Co do kontrolek -to wprowadził mnie w błąd gość ,który wczoraj usuwał mi błędy i według niego to kontrolka DPF i jeszce ta jego dobra rada-o przejechaniu kilku kilometrów na niskim biegu i obrotach rzędu 4tyś obotów

Ciekawe po co? Jak wedłóg informacji na forum i mojej tabliczki znamionowej nie posiadam czegoś takiegi -jak filtr cząsteczek stałych....

Przynajmniej wiem gdzie nie naprawiać auta.Przepraszam za zamieszanie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58752-kontrolka-dpf-i-spadek-napi%C4%99cia/#findComment-472116
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie nie masz ładowania jak ci znika wspomaganie i zapala się kontrolka ABS-u.Sprawdź multimetrem napięcie na aku na zapalonym silniku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58752-kontrolka-dpf-i-spadek-napi%C4%99cia/#findComment-472139
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz radio i jaki wyświetlacz?

 

Radio JVC montowane w serwisie kilka lat temu. Wyświetlacz zwykły z dwoma przyciskami bez opcji Test Mode .

Ta opcja auta to taki prawie "golas" ręczna pseudo klima, brak sterowania radia w kierownicy. Auto do 2010 roku było serwisowane ,poniważ pracowało jako auto służbowe na dzisiaj ma przejechane ponad 300000 i powstają coraz dziwniejsze usterki, co prawda elektryczna dopiero trzecia...

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/58752-kontrolka-dpf-i-spadek-napi%C4%99cia/#findComment-472211
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności