Skocz do zawartości

Obroty przy 100km/h


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

no to masz bardzo długą skrzynie. w koncu to diesel :D

hehe tak się składa że ta skrzynia jest baardzo krótka. 80km/h to absolutny max co się na II da wycisnąć a na V 4000obr i coś koło 180km/h - dużo wiatru w plecy żeby pojechać szybciej:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

hehe tak się składa że ta skrzynia jest baardzo krótka. 80km/h to absolutny max co się na II da wycisnąć a na V 4000obr i coś koło 180km/h - dużo wiatru w plecy żeby pojechać szybciej:)

 

jezdziłem vw polo 1.0 i na v przy 3000obr mialem na zegarze jakies 95 km/h

i wydaje mi sie ze ta skrzynia ma krotkie przełozenia.

u siebie na v przy 3000 mam 120 i myslalem ze moja skrzynia jest wlasnie długa w stosunku do mocy 60 km. no ale okreslenia długa czy krótka do czego sie odnosza??? bo np w porównaniu do omeg lotus z przelozeniami 1-2.68:1, 2-1.80:1, 3-1.29:1,

4-1:1, 5-0.75:1, 6-0.50:1,

wsteczny-2.5:1

na kazda skrzynie mozna powiedziec ze jest krótka :D:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe tak się składa że ta skrzynia jest baardzo krótka. 80km/h to absolutny max co się na II da wycisnąć a na V 4000obr i coś koło 180km/h - dużo wiatru w plecy żeby pojechać szybciej:)

 

jezdziłem vw polo 1.0 i na v przy 3000obr mialem na zegarze jakies 95 km/h

i wydaje mi sie ze ta skrzynia ma krotkie przełozenia.

u siebie na v przy 3000 mam 120 i myslalem ze moja skrzynia jest wlasnie długa w stosunku do mocy 60 km. no ale okreslenia długa czy krótka do czego sie odnosza??? bo np w porównaniu do omeg lotus z przelozeniami 1-2.68:1, 2-1.80:1, 3-1.29:1,

4-1:1, 5-0.75:1, 6-0.50:1,

wsteczny-2.5:1

na kazda skrzynie mozna powiedziec ze jest krótka :D:)

No dobrze myślałeś-im krótsza skrzynia tym mniejszą prędkość da się osiągnąć na danym biegu. Czyli to polo miało krótsza skrzynię niż u ciebie bo przy tych samych obrotach miałeś większą prędkość. Co do tych stosunków które podałeś to tak na mój rozu wynika, że im większy stosunek tym krótsza skrzynia-patrz na przykładzie I i Vb 2.68:1 i 0.5:1 -piątka ma najdłuższe przełożenie pozwalające jeździć od jakiś 50 do pewnie ponad 200. Patrząc na to co podał Wesoł widać że diesel dth ma krótszą skrzynię niż omega lotus :-(

Aha i jeszcze do diesli-to co napisałem że przy 180km/h sa 4000obr. -nie da się ich porównywać z benzynówkami dlatego, że w dieslach max obroty wynoszą~4500 a nie jak w przypadku benzyny 6500-7000. Dlatego ty przy 120 masz 3000obr a ja przy tych obrotach 140km/h -tylko że u ciebie to niecała 1/2 zakresu obrotów a u mnie 3/4.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale okreslenia długa czy krótka do czego sie odnosza???

Hmm Chodzi oto ze sa skrzynie nap F18WR ktora jest dluga a skrzynia F18CR jest krótka. Roznice sa w tych skrzyniach jedynie na 2, 3, 4 i 5 biegu. 1 i wsteczny sa takie same. Skrzynie dobiera sie zaleznie od mocy no i czy diesel czy bena. Wazne jest tez to ze 5 bieg uznawany jest za nadbieg a 4 bieg to bieg bezposredni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mozna powiedziec ze taka sama skrzynia dla benzynki jest dluga ale dla dieselka krotka :D no bo fakt - jak powiedziałes jezdzac dieslem uzywa sie nizszego zakresu obrotow swiadczy chociazby o tym ze diesle maja sporo nizej max moment i moc.

omesia lotus na 6 biegu poleci prawie 300 :) a moze 300 - nie wiem , nie jezdzilem :-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej odwrotnie. Diesel ma maly zakres obrotow to musi miec skrzynie dluga. No i moment ma znacznie wiekszy niz bena a cala istota skrzyn to wlasnie wykozystywanie max momentu obrotow. Ogolnie nie jest powiedzine ze WR to sa tylko dla dieslow a CR dla beny. Dobiera sie skrzynki na podstawie mocy w calym zakresie obrotow. Nawet rozmiar kół ma tu znaczenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

A w moim Twinporcie 1.4 przy 100 km/h , jest gdzieś 3100 obrotów

Albo inaczej przy 130 km/h na V-ce jest równe 4000 obrotów.

Na IV -ce przy 130 km/h jest równe 5000 obrotów.

 

Najpierw wydawało mi sie .że te przełożenia mogłyby byc dłuzsze ale juz się do nich przyzwyczaiłem.

Sa też dobre strony "krótkich " skrzyn :?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

astra g caravan

 

silnik x20xev na V biegu 3000obr/min mam równe 120km/h

 

przy 100km/h mam 2500 obrotów

 

 

z tego wynika że mam długą skrzynię

 

opony 195/60/15

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności