Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem w Vivaro


Rekomendowane odpowiedzi

Gość morgen2903

Witam wszystkich mam pytanie w sprawie ladowania w vivaro ostatnio bylem u mechanika wymienic pasek i rolki przy alternatorze nie wiem czy ma to cos wspólnego z tym o'czym chce powiedziec ale ktoregos pieknego dnia po tygodniowym postoju w niskich mrozach okolo - 5 stopni wsiadam do mojego vivaro i chce jechac nie zapali zakrecil dwa razy i koniec wziąłem akumulator do ladowania i nastepnego dnia podpiąłem do auta i zapalil z ciekawosci podpiąłem miernik ico sie okazalo nie bylo ladowania odczekalem 5 do 10 minut i ladowanie sie pojawilo powtórzyłem ta operacje kilka razy przez nastepne dni auto rano odpalalo normalnie objaw sie powtarzal tak jak by na zimnym motorze nie ladowal jak sie nagrzewal to zaczyna ladowac i pytam czy jest to normalna rzecza w vivaro czy jest cos nie tak prosil bym o jakies informacje i podpowiedzi z gory bardzo dziekuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Normalną rzeczą to nie jest.

 

Wygląda to tak jakby napinacz Ci się sypał i pasek był luźno. Jeśli jednak tak nie jest to alternator do przeglądu.

 

Sprawdź czy po włożeniu aku i odpaleniu auta jest ładowanie, jeśli nie dodaj gazu i sprawdź ponownie. Sprawdź też czy pasek na alternatorze jest napięty i czy pracuje napinacz. Jeśli napinacz pracuje i pasek jest napięty to altek do naprawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość morgen2903

Witam cie kolego to co mi proponujesz to ja już próbowałem jesli chodzi o wlozenie akumulatora i przemierzenie za kazdym razem bylo to samo jak go odpalilem to od razu mialem go podlaczonego do miernika i jak byl zimny to ladowania nie bylo po paru minutach sie pojawia ale sprawdze jeszcze ten napinacz i pasek bo po montazu nie sprawdzalem ale mysle ze jak by bylo cos nie tak z napinaczem to mechanik przy montazu by cos wykryl bo musial go ruszyc.

 

 

Mam jeszcze pytanie bo probowalam inaczej czy po sciagnieciu klemy plus wtrakcie pracy silnika jesli bylby alternator niesprawny miałby prawo zgasnac czy nie no i zadna kontrolka z ladowania nie swieci w trakcie pracy silnika z gory dzieki za info .

 

 

 

Usunąłem zbędne cytaty / Kacper

Odpowiadając zejdź na dół strony do okna odpowiedzi .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

 

Mam jeszcze pytanie bo probowalam inaczej czy po sciagnieciu klemy plus wtrakcie pracy silnika jesli bylby alternator niesprawny miałby prawo zgasnac czy nie no i zadna kontrolka z ladowania nie swieci w trakcie pracy silnika z gory dzieki za info .

W ten sposób możesz uszkodzić elektronikę w aucie. Jeśli nie ma ładowania przez określony czas to masz do sprawdzenia dwa elementy które mogą za tą przypadłość odpowiadać: szczotki lub komutator na wirniku (brak wzbudzenia-brak ładowania na niskich obrotach) lub poprostu regulator a konkretnie jedna z diod prostowniczych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bankowo uwalony altek, na zimnym silniku pobór prądu jest większy, same podgrzewacze płynu, lusterka, szyba itd.

Natomiast ładowanie powinno być od strzała więc musisz sprawdzić alternator, a według mnie jak już go wyjmować to zrobić go na tip top i spokój

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość morgen2903

Witam kolegow zrobilem jak proponqwaliscie wymieniulem alternator na nowy i niestety problem istnieje dalej laduje tak samo jak opisywalem w czesniej obawiam sie ze stary alternator byl dobry akumulator zamienilem na inny i dalej to samo a wiec pytam co moze jeszcze byc przyczyna prosil bym o jakies sugestie z gory dziekuje.

 

mam zamiar jeszcze sprawdzic przewody masowe moze ktorys z nich nie laczy wiem ze taki idzie z karoseri do silnika czy moze sa jeszcze jakies miejsca ktore powinienem sprawdzic prosze o pomoc .

 

jak wlocze swiatla radio nawiew na 4 to przy zapalonym motorze ladowanie pokazuje 12 wolt niejest to chyba prawidlowo .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

sprawdź czy w czasie pomiaru na zimnym nie grzeją świece. One mogą po odpaleniu auta pożerać prąd. Sprawdź też czy masz właściwą pojemność akumulatora dobraną do Twojego auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedna ważna rzecz, klemy są w stanie możliwym czy raczej niezbyt ?

 

Te francuskie wynalazki prędzej czy później trzeba wymienić bo słabe przejście jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

winny jest kabel jak w 90% problemow ze slabym ladowaniem w tym aucie.kabel plusowy,kup se miernik i mierz napiecie na altku,klemie i puszce przekaznikow

tak jak pisalem kilka miesiecy temu im dalej tym nizsze bedzie napiecie chociaz altek produkuje caly czas 14 z kawalkiem

juz kilku ludziom wpinalem dodatkowy kabel z altka na szyne w puszce przekaznikow zabespieczone bezpiecznikiem 60A i hula bosko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość morgen2903

Witam kolegow bylem dzisiaj z moim starym alternatorem u fachowca ktory regeneruje altki i moje przypuszczenia sie sprawdzily jest dobry czyli kasa poszla w bloto jestem posiadaczem dwoch altkow ale do zeczy jesli chodzi o swiece to niewiem czy to dobry trop

poniewasz na cielym silniku jest to samo wylacze motor i puzniej go od pale znowu ladowanie jest powolne trzeba czekac kilka minut az zacznie ladowac powyzej 14 wolt jesli chodzi o akumulator to dobre pytanie sam sie nad tym zastanawialem umnie w aucie jest75ah

a wydaje mi sie ze powinien byc minimum 85 ah ale to nie jest ta przyczyna bo wczesniej normalnie go ladowal . Temat klem tez dobry w trakcie tej usterki zauwazylem ze klema jedna jest nadlamana i wymienilem na nowe i myslalem ze po problemie ale niestety stare klemy byly te grube olowiowe a nowe sa te cienkie zlotawe i niewiem czy dobrze zrobilem , a jesli chodzi o podpowiedz Wojtka to moze byc dobry trop kilka razy twoje podpowiedzi mi pomogly i sie sprawdzily np; agr skonczyl sie problem z nim zrobilem jak radziles i od tego czasu spokuj , mam nadzieje ze znowu masz racje i bedzie czeba sprubowac tak zrobic tylko prosil bym cie o dokladniejsza instrukcjie mile widziane fotki jaki np;jakiej grubosci i dlugosci kabel i dokladnie od punktu do punktu gdzie wpiac dzieki z gory za podpowiedzi i pozdrowienia dla wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności