mati11294 Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 typowe zjawisko po zimie kiedy to przy niskich temperaturach awaria ta pozostaje w ukryciu,(zalezy w jakiej pozycji sie zapiecze) a gdy tylko sie ociepli zaczyna wywalac bleda . poprostu zapieczony egr,jezeli masz objawy ze mulowaty to moze byc lekko uchylony.sciagnij filtr oleju (on) rure od kolektora ,sciagnij silownik elektromagnetyczny i rozruszaj grzybek posmaruj gestym olejem i po problemie dla pewnosci wczesniej odczytaj bledy ):))   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KubaK Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 U mnie jest dokładnie podobnie, szczególnie jak na zewnątrz sa dodatnie temperatury jak teraz czyli już okolice 10 stopni to też po lekkim rozgrzaniu auta wyskakuje mi kontrolka i zazwyczaj jest to właśnie błąd EGRa, który u mnie jest zwyczajnie do wymiany ale jakoś mi póki co nie przeszkadza kontrolka, a że OP-COMa mam to co jakiś czas sobie sam sprawdzam czy żadne dodatkowe błędy się niepojawiają.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zgrywus397 Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 mułowaty nie jest wlasnie dynamiczny jest jak i przed zapaleniem,spalanie tez takie same..   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 (edytowane) jest nadzieja ze sie zapiekl na zamknietym,jednak dla pewnosci pasowalo by to sprawdzic. latwiejsza opcja to sciagnac metalowa obejme z rurki charmonijkowej laczacej z wlotem spalin od egr przed glawica(za glowica miedzy sciana grodziowa) wtedy bedzie jasne czy otwarty czy zamkniety (zapomnielem dodac ze trzeba odciagnac od kolnierza od glowicy rure od egr {uwazac na stalowa podkladke-uszczelke zeby nie zgubic} i zapalamy silnik,ktory za pierwszym razem moze zgasnac gdyz do kolektora ssacego bedzie dostawalo sie lewe powietrze po sciagnieciu rurki.Jezeli z rurki ida caly czas spaliny to egr zapieczony otwarty (na wolnych obrotach egr sie sam wylacza-nieaktywnypo kilkunastu sekundach-okolo minuty,jezeli nie ma ingerencji w pedal gazu. Ponowne dotkniecie w pedal uaktywnia egr. Gdy wogole nie ma spalin z rury po lekkim dodanu gazu to egr zapieczony zamkniety kilknascie minut roboty 1 klucz torx uchylony egr potguje zaszlamienie kolektora 2 sposob to op com tet elementow wykonawczych test egr. Edytowane 7 Marca 2013 przez mati11294   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zgrywus397 Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 jutro jade do mechanika to wam napisze co było nie tak,Najlepsze jest to ze byłem dzis u paru i kazdy gada co innego,jeden ze to kontrolka ze nie skasowałem przegladu oleju,drugi ze pewnie przez termostat itd..jutro jade do swojego zaufanego zobacze co on mi powie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 obydwaj są debilami jeśli jeden mówi że przyczyną kontrolki jest termostat a drugi obstawia przegląd oleju... zrezygnuj z usług tych fachowców i kup sobie OP-COM a szybko się zwróci co do wcześniejszych postów - nie ma to jak doradzać jak się nie ma pojęcia o danym modelu - tak jak już wspomniano w 1,3 metoda gaz hamulec nie działa i nie występował DPF...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zgrywus397 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 wrociłem od swojego zaufanego mechanika,podpiał pod kompa okazało sie ze zawór EGR wywala bład i dlatego się załącza ta kontrolka,umowiłem sie na czyszczenie tego zaworu na poniedziałek bo to troszke czasu potrzeba do tego..ale za to za podłączenie nie zapłaciłem nic   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano2007 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 No widzisz... Tak trzeba było od razu, a niepotrzebnie był siany zamęt Równie, dobrze bez zczytania błędów można iść do starej cyganki na tarota.PS: czyszczenie tych badziewiastych EGR-ów nie zawsze jest super na dłuższą metę Problem może wracać, no ale to loteria kiedy, bo jak wiadomo 1.3 CDTI to znakomita konstrukcja Fiatowska (pozwala się utrzymać koncernom z częsci i ASO)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 nie wiem co Wy chcecie od tych EGRów - ja mam 280tys przejechane na oryginalnym silnyk fakt badziewny szczególnie pod względem solidności łańcucha rozrządu   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zgrywus397 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 to niewiem jak ty to robisz ze na oryginalnym tyle przejezdzasz:P ja głownie poruszam sie po miescie moze dlatego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.