Gość damiano2007 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Z reguły bądź z miejskich legend mówią, że dobrze jest dla EGR-a dać od czasu do czasu ostro w palnik - dlatego ja niekiedy lubię przycisnąć. Przebieg mam 180 i puki co to tylko sprzegło mi padło....   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 im bardziej energiczna jazda tym egr częściej pracuje uniemożliwiając osadzanie się na ściankach sadzy. Przy energicznej jeździe egr jest najzwyczajniej zamknięty.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 wiedzialem ze to egr z doswiadczenia wiem ze ten silnik musi dostac w palnik przy przyspieszaniu,egr nie lubi jazdy na emeryta.jak ruszasz - przyspieszasz gaz minimum 50% w podloge lub wiecej ( 0golnie uznaje sie 75% gazu w podlodze jest najefektywniejsze przyspieszanie i niskie chwilowe zuzycie , ale nie do tego zmierzamchodzi o to zeby pedal gazu pracowal w miare czesto w pozycjach okolo 50% jego polozenia ( w tym silnku nie ma przepustnicy) po prostu pól gazuwtedy egr sie zamyka< jest w ruchu>przy jezdzie na emeryta powoli gaz i zmiana biegu egr pozostaje otwarty i w koncu sie blokuje od sadzy ..   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 wiadomo u mnie egr nie nawalił, bo nie jeżdżę jak pi....a   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano2007 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 To teraz tak reasumując silnk 1.3 CDTI:Jazda energiczna: + czysty EGR + dobre dla turba (ale gdy ciepły silnik) ze zmienną geomtrią (1.3 cdti 90k CD) nie zapiekają się kierownice - wysokie prędkości obrotowe nie wskazane na sprzęgło (duże momenty dla dwumasu) i tąpnięcia na wałku (wieloklinie) tarczy Jazda na emeryta + ekologia - rośliniki rosną bo mnie CO2 haha i mniejsze spalania + oszczędzamy turbine gdy jest zimna i nie musimy jej studzić po tym jak dawaliśmy w "sandał" - małe obroty poniżej 1600 degradują dwumase Powiem tak, nie ma złotej rady na nic, no chyba, że pewnych warunkach stosując się do odpowiedniej sytuacji. A teraz tak z jajem - rower i ekologia zadowolona i portfel pełen a jak bedziesz dawał gazu to i tak łańcucha nie zerwiesz   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 jest złoty środek - sztywne koło zamachowe i turbo klasyczne bez zmiennej geometrii, które mamy w naszych CC jak bym nie deptał i tak spala średnio niecałe 5L   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zgrywus397 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 (edytowane) ja deptam mu tak ze 2500-3000 tys obr i zmieniam biegi czasem nawet wyzej takze to nie jest jazda na emerytA:P a te całe egr to sa o duper rozbic to jakis nie powiem kto wymyslił nabijanie ino z nas kasy nic wiecej nie pisz postów pod rząd - korzystaj z opcji "Edytuj" / bad Edytowane 8 Marca 2013 przez bad   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 (edytowane) wysokie prędkości obrotowe nie wskazane na sprzęgło (duże momenty dla dwumasu) i tąpnięcia na wałku (wieloklinie) tarczy Przy dużej prędkości obrotowej nie ma już takich przeciążeń no i momoent obrotowy jest nieco mniejszy. Faktem jest że dwumasa jest stworzona po to by pracować na niskich obrotach. Na wysokich obrotach to wirująca masa. Na wysokich obrotach redukcje i hamowanie silnikiem/dodawanie gazu-"tąpnięcia" skracają żywotność układu napędowego. Co do EGR to jeden z najstarszych sposobów na czyste spaliny. Wymyślony w elektrowniach opalanych węglem tylko że tam się inaczej nazywa. Chodzi o zasadę działania. Dobre efekty przy minimum kosztów. Edytowane 8 Marca 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.