Skocz do zawartości

Silnik nagrzany do 80stop.kontrolka z kluczem pomocy!


Gość zgrywus397

Rekomendowane odpowiedzi

Gość damiano2007

Z reguły bądź z miejskich legend :devil: mówią, że dobrze jest dla EGR-a dać od czasu do czasu ostro w palnik - dlatego ja niekiedy lubię przycisnąć. Przebieg mam 180 i puki co to tylko sprzegło mi padło....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość popencjusz

im bardziej energiczna jazda tym egr częściej pracuje uniemożliwiając osadzanie się na ściankach sadzy. Przy energicznej jeździe egr jest najzwyczajniej zamknięty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiedzialem ze to egr


z doswiadczenia wiem ze ten silnik musi dostac w palnik przy przyspieszaniu,egr nie lubi jazdy na emeryta.
jak ruszasz - przyspieszasz gaz minimum 50% w podloge lub wiecej ( 0golnie uznaje sie 75% gazu w podlodze jest najefektywniejsze przyspieszanie i niskie chwilowe zuzycie , ale nie do tego zmierzam
chodzi o to zeby pedal gazu pracowal w miare czesto w pozycjach okolo 50% jego polozenia ( w tym silnku nie ma przepustnicy) po prostu pól gazu
wtedy egr sie zamyka< jest w ruchu>
przy jezdzie na emeryta powoli gaz i zmiana biegu egr pozostaje otwarty i w koncu sie blokuje od sadzy ..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano2007

To teraz tak reasumując silnk 1.3 CDTI:
Jazda energiczna:

+ czysty EGR

+ dobre dla turba (ale gdy ciepły silnik) ze zmienną geomtrią (1.3 cdti 90k CD) nie zapiekają się kierownice

- wysokie prędkości obrotowe nie wskazane na sprzęgło (duże momenty dla dwumasu) i tąpnięcia na wałku (wieloklinie) tarczy

 

Jazda na emeryta

+ ekologia - rośliniki rosną bo mnie CO2 haha :devil2: i mniejsze spalania

+ oszczędzamy turbine gdy jest zimna i nie musimy jej studzić po tym jak dawaliśmy w "sandał"

- małe obroty poniżej 1600 degradują dwumase

 

Powiem tak, nie ma złotej rady na nic, no chyba, że pewnych warunkach stosując się do odpowiedniej sytuacji.

A teraz tak z jajem - rower i ekologia zadowolona i portfel pełen a jak bedziesz dawał gazu to i tak łańcucha nie zerwiesz :rotfl::rotfl:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest złoty środek - sztywne koło zamachowe i turbo klasyczne bez zmiennej geometrii, które mamy w naszych CC

 

jak bym nie deptał i tak spala średnio niecałe 5L

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zgrywus397

ja deptam mu tak ze 2500-3000 tys obr i zmieniam biegi czasem nawet wyzej takze to nie jest jazda na emerytA:P

 

a te całe egr to sa o duper rozbic to jakis nie powiem kto wymyslił nabijanie ino z nas kasy nic wiecej

 

nie pisz postów pod rząd - korzystaj z opcji "Edytuj" / bad

Edytowane przez bad

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

wysokie prędkości obrotowe nie wskazane na sprzęgło (duże momenty dla dwumasu) i tąpnięcia na wałku (wieloklinie) tarczy

Przy dużej prędkości obrotowej nie ma już takich przeciążeń no i momoent obrotowy jest nieco mniejszy. Faktem jest że dwumasa jest stworzona po to by pracować na niskich obrotach. Na wysokich obrotach to wirująca masa. Na wysokich obrotach redukcje i hamowanie silnikiem/dodawanie gazu-"tąpnięcia" skracają żywotność układu napędowego. Co do EGR to jeden z najstarszych sposobów na czyste spaliny. Wymyślony w elektrowniach opalanych węglem tylko że tam się inaczej nazywa. Chodzi o zasadę działania. Dobre efekty przy minimum kosztów.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności