Gość Strażak Sam Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Witam Wszystkich! Od dwóch lat posiadam Insignię 1.8 140 KM i praktycznie auto spisywało się bez zarzutów, ale..... Od miesiąca zauważyłem, że zaczęło słabiej przyśpieszać w zakresie 3000-4000 obr/min. Przedtem jak zredukowałem przy 80 km/h na 3 bieg i miałem ok. 3000 obr/min potem depnąłem po gazie to prawie "urywało mi fotel" a teraz mam wrażenie, że silnik się dławi i generalnie w tym zakresie obrotów zarówno na 3, 4 biegu jak i na wyższych biegach przyśpiesza dość słabo. Dopiero jak zredukuję na niższy bieg zaczynam go wkręcać powyżej 4 tys. prawie w okolice 5 tys. to od 4200 obr tak jakby mu się włączał podtlenek azotu byłem w ASO ale stwierdzili że wg. kompa wszystko jest ok i auto jeździ normalnie. Niestety, nie zgadzam się z nimi bo znam dobrze swoje auto i wiem jak przyspieszało a jak jest teraz? Czy ktoś z was miał podobne problemy z tym silnikiem? Albo czy ktoś może mi podpowiedzieć co mam przekazać "wymieniaczom" w ASO? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60423-silnik-18-140-km-spadek-mocy-membrana-od-si%C5%82ownika-klap-w-kolektorze-dolotowym/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Strażak Sam Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Ok. Gdyby ktoś miał podobne problemy to polecam aby w ASO sprawdzili membranę od siłownika do klap w kolektorze dolotowym. U mnie sprawdzili i wyszło, że nie otwiera się ten siłownik do końca i niestety wymiana całego kolektora dolotowego koszt ok. 3500; zł a wymiana na używany tez może się okazać, że pomoże na krótko, więc płać i płacz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60423-silnik-18-140-km-spadek-mocy-membrana-od-si%C5%82ownika-klap-w-kolektorze-dolotowym/#findComment-483850 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Czyli, że doszedłeś do przyczyny ?? Mam też taki motor, ale na razie śmiga.. Przy jakim przebiegu padła ta membrana ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60423-silnik-18-140-km-spadek-mocy-membrana-od-si%C5%82ownika-klap-w-kolektorze-dolotowym/#findComment-483871 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yerry Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Zobacz na to: http://www.opel-insignia.com.pl/viewtopic.php?f=8&t=12878 Czynność zaradcza 2606.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60423-silnik-18-140-km-spadek-mocy-membrana-od-si%C5%82ownika-klap-w-kolektorze-dolotowym/#findComment-487873 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Możesz to przetłumaczyć ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60423-silnik-18-140-km-spadek-mocy-membrana-od-si%C5%82ownika-klap-w-kolektorze-dolotowym/#findComment-488006 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Didos Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Moim zdaniem to bzdura ze trzeba wymieniac caly kolektor, mambrana jest na zawnatrz kolektora dolotowego i w razie problemow wymienia sie sama membrane nawet nie trzeba sciagac kolektora dolotowego. Przynajmniej w moim silniku 1.8 16v 140ps Z18XER   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60423-silnik-18-140-km-spadek-mocy-membrana-od-si%C5%82ownika-klap-w-kolektorze-dolotowym/#findComment-496940 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość devon Opublikowano 31 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2016 Moim zdaniem to bzdura ze trzeba wymieniac caly kolektor, mambrana jest na zawnatrz kolektora dolotowego i w razie problemow wymienia sie sama membrane nawet nie trzeba sciagac kolektora dolotowego. Przynajmniej w moim silniku 1.8 16v 140ps Z18XER A gdzie można kupić taką membranę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60423-silnik-18-140-km-spadek-mocy-membrana-od-si%C5%82ownika-klap-w-kolektorze-dolotowym/#findComment-644389 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Ale po co wymieniac. Sprawdzic jej szczlenosc i czy nie ma oporów pryz jej pracy i tyle. W tych silnikach to dosc czesto sa problemy z elektrozaworkami od faz rozrzadu no i samymi kolami. Poczatkowo mogą nawet bledy nie wyskakiwac a pozniej to sporadycznie az w fazie juz powazniejszych problemow to bedzie sypac bledami. U kolegi robilem to chyba ze 5 razy. Kol nie chcial wymieniac bo duze koszty choc w sumie to chcialem je zdjąc,umyć i rozruszac. Poza tym elektrozaworki wyciagalem zamienialem miejscami. Filterki na nich tez wywalilismy bo ponoc tylko przy docieraniu silnika sa potrzebne. Generlanie bylo tam sporo syfu i nawet byl podwieszony ten zaworek od sadzy. Wymyłem i dzialalo to poprawnie. Pozniej poszla wymiana tych zaworkow na nowe i do dzis jest okej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/60423-silnik-18-140-km-spadek-mocy-membrana-od-si%C5%82ownika-klap-w-kolektorze-dolotowym/#findComment-644407 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.