Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

 

Dopiero pomiar vacumetrem i opcomem wskazał na przetarty wężyk w kierunku turbiny

Masz na myśli wężyk od podciśnienia?

Przy nieszczelności wywala błąd egr-u.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60825-chwilowy-przyrost-mocy/page/2/#findComment-486406
Udostępnij na innych stronach

z moich testów wynika że sterownik ma bardzo duży margines odchyłki doładowania od wartości zadanej. U kolegi w astrze g 2.0 dth turbina w ogóle nie ładowała i nie było żadnych błędów. Inni "mechanicy" twierdzili że te silniki są mułowate. Dopiero pomiar vacumetrem i opcomem wskazał na przetarty wężyk w kierunku turbiny. Koleś jeździł bez turbo 3 lata i nie było żadnych błędów. To nie jedyny przypadek. Ja u siebie założyłem dodatkowy zawór przed filterkiem na elektrozaworze. Zmniejszony przepływ powietrza zasysanego z zewnątrz.

 

 

Nie ma takiej opcji by nie wywalilo blad. chyba ze ktos jezdzi tak ze przyspiesza 3-4 sekundy i odpuszcza noge z gazu ewentualnie nei daje pedalu gazu w podloge. Poporstu uprawia caly czas PSJ.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60825-chwilowy-przyrost-mocy/page/2/#findComment-486415
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Nie ma takiej opcji by nie wywalilo blad.

Nie mam w tym żadnego interesu by kłamać. Po niedzieli biorę się za signum z problemem braku mocy. Koleś twierdzi że jak wyłączy u tunera EGR programowo to moc powróci. Powiedziałem jemu że bez czyszczenia i sprawdzenia nie ma co jechać. Powiedziałem odepnij wtyczkę i przekonaj się że to nic nie da. Koleś ją odłączył dziś cały dzień po Warszawie jeździł bez żadnego błędu :eek: ! Pytałem go czy ktoś grzebał wcześniej przy aucie (może uszkodził lampkę emisji spalin). Twierdzi że. Sam jestem ciekaw co to. Może odłączył wtyczkę inną wtyczkę :P ?? He he. Nie omieszkam napisać :-)

 

Masz na myśli wężyk od podciśnienia? Przy nieszczelności wywala błąd egr-u.

Tak chodzi mi o wężyk. Oczywiście przetarcie wężyka nie jest sygnalizowane jako przetarcie wężyka. Doszedłem że to może być to z wykresów z opcoma. Vacumetr mnie tylko upewnił.

Zgodzę się że często tak się zdarza że przy nieszczelności wywala błąd egr. W końcu egr roszczelnia układ dolotowy (choć nie zawsze).

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60825-chwilowy-przyrost-mocy/page/2/#findComment-486417
Udostępnij na innych stronach

ale chyba wiesz ze wywalenie bledu nie musi skutkowac zapalaniem kontrolki check co??

 

Ostatnio mialem przeladowanie suszarki w swoim aucie, Zero kontorlki tylko auto zmuliło. Jak teog dokonalem?? Ano odpalilem auto, moz eodczekalem z 20-30 sekund na jalowych, ruszylem, wyjechalem z osiedla i rura. Tylko taka rura ze pocislem na prostej chyba ze 180km/h na 4 biegu. Obroty coś kolo 4600. Odcielo i tyle. Zgaszilem i odpalilem ponownie i juz drugim razem tego nie było. Nagrzala sie pierscien w muszli turbiny i juz nie pryzklinował. No masz i nie musialo nic sie zaswiecic. Oczewiscie blad w sterowniku odczytalem pare dni pozniej bo mi si enie chcialo z lapkiem wychodzić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60825-chwilowy-przyrost-mocy/page/2/#findComment-486448
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

tu się z Tobą zgodzę. Jak dawałem w rurę przy takiej dolegliwości to wywalało błąd przeładowania. Oczywiste zabezpieczenie turbiny przed odlotem. W dół (niedoładowanie już tak nie jest). Jak robiłem testy z regulacją turbiny to zauważyłem że sterownik za wszelką cenę chcę wysterować turbinę by nie przeładowywała otwierając elektrozawór przy turbinie (normalnie zakres leci z wartości początkowej 75% do wartości ok 40% ). Dla niewtajemniczonych wyjaśniam na przykładowym stanie początkowym: 75% tej wartości to 75% podciśnienia vacum idzie na turbinę a 25% zasysane jest z atmosfery. Po dokonaniu regulacji czyli ograniczeniu powietrza z zewnątrz (na elektrozaworze) zakres regulacji zaworu dochodzi do wartości 20%. Niestety sterownik nie ma wgrane (to oczywiste) by dokonywać regulacji w górę przy niedoładowaniu (zakres regulacji 75% - 100%). Przy takim rozwiązaniu (gdyby było) turbina startowałaby wcześniej lecz jej bezwładność powodowałaby że trudniej byłoby ją wysterować przy wyższym zakresie obrotów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60825-chwilowy-przyrost-mocy/page/2/#findComment-486452
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość cristof07

Witam...Moim zdaniem zacina sie któryś zaworek podciśnienia, bardzo możliwe że jest to zawór na kolektorze wydechowym, weź ręką od dołu wciśnij go i puść i tak kilka razy a potem wsiądz w samochód...zobacz czy jest różnica, one lubią sie zacinać, ewentualnie jeśli chcesz sie pobawić to odkręć kolektor, kup uszczelki, wd40 płyn do silników papier ścierny drobny i wyczyść kolektor, jest ogromna óżnica po wyczyszczeniu go... tam sa jeszcze klapki które zamykają i otwierają, mogą być pogięte z nadmiaru tego nagaru w kolektorze, bedziesz musiał je wyprostować delikatnie żeby to wszystko chodziło jak być powinno

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60825-chwilowy-przyrost-mocy/page/2/#findComment-488346
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności