Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem po wymianie silniczka krokowego i jego niby programowaniu, procedurę wykonałem.

Dodam iż po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon silniczek cały czas wykonuje ruchy.

 

Niestety obroty nadal lekko falują. Co dalej?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62062-corsa-12-16v-obroty-nadal-faluj%C4%85-dlaczego/
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś nowy/używany Oryginalny Boscha? czy zamiennik? jak zamiennik to napisz jaki? a i gdzie kupiłeś? w sklepie czy w necie?

SILNIK KROKOWY

4 PINOWY TYPU BOSCH

numer katalogowy

0132008600 / 0132008602

http://allegro.pl/silnik-krokowy-opel-astra-corsa-b-1-0-12v-1-2-12v-i3243413814.html

Oryginalny zachowywał się podobnie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62062-corsa-12-16v-obroty-nadal-faluj%C4%85-dlaczego/#findComment-489400
Udostępnij na innych stronach

Gość marti82

Ok ale coś mi się tu nie zgadza;), podczas wymiany silniczka krokowego zdjąłeś klemę -(y) z aku?, bo jeśli nie zdjąłeś a powinieneś tak zrobić przed wymianą - komp pamięta ustawienia dla Boscha który mógł być de-facto uszkodzony, i idąc dalej tym tropem nowy regulator biegu jałowego został źle zaadaptowany!, natomiast jeśli zdjąłeś klemy i przeprowadziłeś prawidłowo adaptację nowego a problem nie zniknął oznacza to że wina nie leży po stronie regulatora biegu jałowego i to jak on się zachowuję i jak działa!, weź po uwagę że silniczkiem krokowym steruję komp;) i jeśli np. czujnik położenia przepustnicy ci szwankuje to podaje błędne dane do komp a ten z reguły błędnie steruję pracą silniczka krokowego, ale musisz wiedzieć że zdjęcie klemy - lub obu klem resetuje ustawienia i wówczas powinno się wymienić regulator biegu jałowego - potem adaptacja do rozgrzania, a i motor musi być zimny!!, nie wolno dotykać pedału gazu;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62062-corsa-12-16v-obroty-nadal-faluj%C4%85-dlaczego/#findComment-489421
Udostępnij na innych stronach

Czyli komp się zresetował, ale skoro to nic nie dało to wina leży prawdopodobnie po stronie tego zamiennika! jak to mówią zamiennik a zamiennik, niestety większość tanich zamienników produkowane jest w Chinach o czym trzeba wiedzieć i zdawać sobie z tego sprawę, fakt jest faktem że Ople nie lubią zamienników szczególnie elektronicznych a ten regulator produkuje Hetz - podróba Hertz;)

sprawdzałeś błędy? było coś?, ile obrotów 3ma na jałowym?, jak możesz nagraj video

 

Edit

 

Sprawdziłem ten link który wyżej podałeś i...

przejrzałem jeszcze raz opis aukcji....sprawdziłem komentarze i w negatywnych starcie z rzeczywistością! czytaj

 

Komentarze nie są mojego autorstwa lecz klientów tego allegrowicza od którego kupiłeś owy silnik krokowy!, także wgląd do oryginału po wejściu w podany przez ciebie link do aukcji;)

 

"towar niezgodny z opisem ,nowy a już zepsuty.Nie polecam,pieniądze wyrzucone w błoto."

"Silnik krokowy USZKODZONY , szkoda czasu i pieniędzy, jeśli mam płacić za wysłanie do was tego silniczka 8zl i potem po uwzględnieniu reklamacji zas 8zl + montaż części .... chyba jakieś nieporozumienie!! NIE POLECAM ! OSZUST!"

"Wysłali popsuty silnik krokowy, oczywiście trzeba było wysłać na swój koszt. Spełniłem WSZYSTKIE wymagane kryteria reklamacji- bez skutku. Oszuści i krętacze!! Bardzo słaby kontakt (na 5 wysłanych maili- 1 odpowiedź). Nie odpuszczę- będę drążył temat"

 

tak wychodzi kupowanie pierwszego taniego regulatora biegu jałowego!

dodam na marginesie że handlarze na allegro sprytnie konstruują gwarancję...otóż aby część mogłabyć objęta gwarancją 12-mcy producenta dana część musi być zamontowana przez wyspecjalizowany warsztat samochodowy i podbita pieczątka zakładu który to montował!, montaż samemu na własną rękę danej części nie uprawnia do 12 miesięcznej gwarancji!! i jeden z drugim handlarz umywa ręce i nie ma obowiązku wymiany na nową część a kłótnia nic nie da, jesteśmy w plecy nie więcej tak więc proponował bym rozważniej podchodzić do takich zakupów i dokładnie czytać warunki gwarancji a jeśli nie ma wzmianki zapytać sprzedającego.

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62062-corsa-12-16v-obroty-nadal-faluj%C4%85-dlaczego/#findComment-489987
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze iż jak się doda gazu to tak między 1400 a 1500 obrotów silnik przerywa, a sam silniczek krokowy jak czasem go popchnąć fizycznie przy zapłonie to się wysunie ładnie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62062-corsa-12-16v-obroty-nadal-faluj%C4%85-dlaczego/#findComment-490189
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem uszkodzony silniczek krokowy Boscha też musiałem go manualnie delikatnie popchnąć i się wysunął, mogłem odpalić i motor jakoś chodził, natomiast jak nie podziałałem manualnie nie mogłem odpalić auta;) tak się nie da jeździć :-) wymiana na nowego sprawnego i chodzi jak marzenie;)

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62062-corsa-12-16v-obroty-nadal-faluj%C4%85-dlaczego/#findComment-490211
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności