Gość Junior1992 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 (edytowane) Witam. Ostatnio wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania ( dodam ze jest to jakis zamiennik a nie oryginał) i nie widać żadnej poprawy w pracy silnika. Jest tak samo jak przed wymiana tzn. brak mocy. W związku z tym mam pytanie... Czy teraz muszę jeszcze jechac na kompa żeby wykasować błąd czy muszę wyłożyć 350 ziko na oryginalny czujnik? Jest to opel astra G 2.0 di X20DTL Edytowane 14 Czerwca 2013 przez Junior1992   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62324-brak-poprawy-po-wymianie-czujnika-doladowania/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 (edytowane) pytanie też czy to czujnik jest winowajcą braku mocy? Na jakiej podstawie postawiono diagnozę? Edytowane 14 Czerwca 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62324-brak-poprawy-po-wymianie-czujnika-doladowania/#findComment-491057 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Junior1992 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2013 Sprawdzałem na kompie i wykazało ze padnięty jest czujnik ciśnienia doładowania. Wcześniej stawiałem jeszcze na egr ale teraz to sam nie wiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62324-brak-poprawy-po-wymianie-czujnika-doladowania/#findComment-491062 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2013 jaki byl blad i opis po tej diagnostyce. Watpie by pisalo ze uszkodzony czujnik. Pewnie pisalo ze niewlasciwe doladowanie turbiny- niedolaodwanie albo przeladowanie a to nie oznacza wcale ze czujnik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62324-brak-poprawy-po-wymianie-czujnika-doladowania/#findComment-491064 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Junior1992 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2013 Byłem na diagnostyce i mi goscio powiedział ze jest błąd związany z czujnikiem ciśnienia doladowania nr kodu nie pamiętam. Wymieniłem czujnik i nie ma poprawy. Jak jadę to zaswieca mi się chęci engine i samochód nie ma mocy ale jak wcisne gaz do końca to check gaśnie i auto jedzie normalnie, ma moc i wkreca się na obroty tak samo bylo przed wymiana czujnika. Jak znowu jadę ze stała prędkością to check dalej się zaswieca i tak na okrągło. Nie wiem juz co to moze być. Może egr?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62324-brak-poprawy-po-wymianie-czujnika-doladowania/#findComment-491100 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2013 Pewnie tak bo przy stałej prędkości sie otwiera i masz zaniskie ciśnienie w kolektorze. Jak dodasz gazu egr sie zamyka i wszystko wracado normy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62324-brak-poprawy-po-wymianie-czujnika-doladowania/#findComment-491102 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Junior1992 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2013 Kurcze. Czyscilem egr i sprawdzałem i niby trzyma ciśnienie. Może znajdę kogoś niedaleko mnie kto ma taki silnik i podmienie egr i zobaczę czy to tego wina   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62324-brak-poprawy-po-wymianie-czujnika-doladowania/#findComment-491105 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Przy błęzie tego czujnika cięgno od turbo jest nie zaciągnięte i zazwyczaj wywala bąd przy 2tys/obr i dlatego jest mół. Niestety musi być oryginał, poszukaj na szrotach używki. Sprawdz i przeczyść układ podciśnieniowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62324-brak-poprawy-po-wymianie-czujnika-doladowania/#findComment-491178 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 (edytowane) Przy błęzie tego czujnika cięgno od turbo jest nie zaciągnięte i zazwyczaj wywala bąd przy 2tys/obr i dlatego jest mół jeśli zakładasz że czujnik jest problemem a nie cała reszta to opisany przez Ciebie scenariusz występuję gdy czujnik informuje ECU że w kolektorze jest za wysokie ciśnienie i wtedy ECU "odpuszcza sztangę przy turbo by opanować sytuację" z czego dalej orientuje się że ciśnienie nie odpuszcza więc wywala błąd by uratować turbinę(w rzeczywistości w czasie jazdy następuje wtedy niedoładowanie i auto muli). Ale czy przy padniętym czujniku pokazuje padnięty czujnik? hmm... W drugą stronę jest odwrotnie i następuje przeładowanie. Ja zazwyczaj spotykałem się z problemem przekłamań ciśnienia spowodowanym nieszczelnością w dolocie (rury/egr) no i samym zasyfieniem czujnika. No i jak kolega hadzii123 pisze w pierwszej kolejności trzeba zrobić przegląd układu podciśnienia - to podstawa. Edytowane 16 Czerwca 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62324-brak-poprawy-po-wymianie-czujnika-doladowania/#findComment-491185 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Junior1992 Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Ciegno od turbo zaciąga do końca. Czyscilem elektrozawory, kolektor ssacy z klapkami wirowymi, sprawdzałem przewody podciśnieniowe. Jak bylem na diagnostyce to mówił mi coś ze ciśnienie w kolektorze dolotowym czasami jest niższe od atmosferycznego. Czy da rade jakoś sprawdzić czy egr jest w pełni sprawny? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62324-brak-poprawy-po-wymianie-czujnika-doladowania/#findComment-491196 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.