marcinz22 Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Czy jest jakis sposob na sprawdzenie wtryskiwaczy bez rozbierania polowy silnika. Czytalem o probach przelewowych i cisnieniowych ale nie wiem czy to akurat sie sprawdzi w tym silniku. Coraz bardziej zastanawiam sie czy jedna z koncowek gdzies nie puszcza paliwa do cylindra przez noc i stad to kopcenie na bialo i przerywanie przez minute. Wszystkie pozostale rzeczy juz sprawdzilem. Nawet wczoraj zamontowalem modul z allegro do podgrzewania swiec. Auto odpalilo tak samo tylko dymu mniej troszke ale przerywa identycznie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62859-sprawdzenie-wtryskiwaczy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcinicramm Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Jeśli kopci na biało to może dostawać się płyn z układu chłodzenia, w takiej sytuacji prędzej będzie to uszczelka pod głowicą niż wtryskiwacze. Gdyby wtryskiwacz puszczał zadużo paliwa to powinien kopcić na czarno, a nie na biało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62859-sprawdzenie-wtryskiwaczy/#findComment-494241 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 20 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 dla testu odłącz rurę powietrza na odcinku kolektor dolotowy turbina i odpal auto. Jeśli z rury od turbo pójdzie biały dym to masz winowajcę. Czasem olej wydostający się z odmy lub turbiny potrafi spalić się na biało w silniku. Mi też kopci rano na biało (mały biały bąk) zaraz po odpaleniu ale nie przerywa. Zakładam że to nie wina zapowietrzającego się układu paliwowego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62859-sprawdzenie-wtryskiwaczy/#findComment-494254 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinz22 Opublikowano 20 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 (edytowane) Gdyby wtryskiwacz puszczał zadużo paliwa to powinien kopcić na czarno, a nie na biało. Ja mam na mysli nieszczelna koncowke wtryskiwacza ktora powoduje dostanie sie do cylindra pewnej ilosci paliwa ktora nie moze zostac "przepalona" i jest wyrzucana w wydech. Z tego co sie dowiedzialem to bialy dym oznacza niespalone paliwo. Bo oprocz tego to auto prawie nie kopci nawet podczas dynamicznej jazdy. Auto juz bylo sprawdzone pod katem uszczelki pod glowica. Plynu nie ubywa ani nie przybywa. Pozatym w tamtym roku byla wymieniana Edytowane 21 Lipca 2013 przez marcinz22   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62859-sprawdzenie-wtryskiwaczy/#findComment-494257 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Biały dym to wg mojej wiedzy spalane niewielkie ilosci oleju. Czarny to mało powietrza, niebieskawy to zbyt duża ilośc paliwa. Wykluczam biały obłok pary wodnej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62859-sprawdzenie-wtryskiwaczy/#findComment-494272 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Natan Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Jeśli kopci na biało to może dostawać się płyn z układu chłodzenia, w takiej sytuacji prędzej będzie to uszczelka pod głowicą niż wtryskiwacze. Gdyby wtryskiwacz puszczał zadużo paliwa to powinien kopcić na czarno, a nie na biało. Popieram wypowiedz.To również może być przyczyna kopcenia na biało zaraz po odpaleniu.Miałem taki przypadek.Po nocy nakapało troszeczkę z nieszczelnej uszczelki do cylindra i kopcił na początku białym dymkiem.Po "spaleniu/odparowaniu" wody dymek ustępował.Efekt pojawiał się po odpaleniu auta po dłuższym postoju i nasila się w miarę upływu czasu z powodu coraz gorszej kondycji UPG.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62859-sprawdzenie-wtryskiwaczy/#findComment-494281 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinz22 Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 No to jak by miala to byc uszczelka to wtedy daloby sie zaobserwowac ubylki plynu albo bulgotanie plynu w zbiorniczku. Rok temu byla robiona uszczelka, mialbym niefart jakby to znowu bylo to samo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62859-sprawdzenie-wtryskiwaczy/#findComment-494284 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Natan Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 No to jak by miala to byc uszczelka to wtedy daloby sie zaobserwowac ubylki plynu albo bulgotanie plynu w zbiorniczku. Rok temu byla robiona uszczelka, mialbym niefart jakby to znowu bylo to samo Nie koniecznie musisz zaobserwować "bulgotanie" w zbiorniczku wyrównawczym oraz ubytki płynu.Podałem sytuacje na moim przypadku gdzie UPG dopiero co zaczęła mieć przedmuchy(minimalnie przepuszczała) i ciężko było zdiagnozować przyczynę.Dopiero po tygodniu zaczęły się dziwne rzeczy dziać w oleju oraz zbiorniczku wyrównawczym.Oczywiście nie mówię że to jest główną przyczyna Twoich problemów ale podałem swój przykład.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62859-sprawdzenie-wtryskiwaczy/#findComment-494286 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 ostatnio walczylem z innym silnikiem,mial 2 usterki z tym zwiazane(dymienie po dlugim postoju) 1 to bylo uszczelniacz zaworu ale zmienilem cala glowice 2 turbina lekko puszcza olej i w momencie zgaszenia silnika ten olej se powolutku splywal do cylindrow,w momencie odpalenia silnika z rana 10-15 sek dymil,po przygazowaniu czarna chmura,moze raczej taki czarny bak i pozniej zero dymu podsumowujac,sprawdz czy w IC masz olej,nie trzas sie jesli osadza sie na sciankach,to norma ale gorzej jesli z IC wylewa sie pol litra istnieje jeszcze mozliwosc zapowietrzenia ale raczej by trzaslo silnikiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62859-sprawdzenie-wtryskiwaczy/#findComment-494289 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinz22 Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 (edytowane) Sprawdzilem dzisiaj swiece, okazuje sie ze wszystkie grzeja. Do kopulek tez dochodzi prad. Czyli swiece wykluczylem. Tylko wygladaly na dosyc mocno okopcone. Nie wiem czy to cos oznacza. Zdjalem przewod z turbiny ten ktory idzie w strone IC i tam jest praktycznie suchutko wiec w IC oleju tez nie powinno byc. Cos mi sie wydaje ze to bedzie jakis problem z pompa jednak. Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego rano to przerywanie trwa zawsze ok minuty i jest mnostwo dymu a pod praca jak odpalam po 11h to czasami zero dymka i trzesienia. Jedyna roznica to taka ze wtedy auto stoi pod gorke i jest ok 25-30stopni. I jeszcze jedno jak zgasze auto to z zaworka podcisnienia od turbiny slychac przez ok. 3sek jakby schodzilo powietrze. Czy to normalny objaw? Edytowane 22 Lipca 2013 przez marcinz22 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62859-sprawdzenie-wtryskiwaczy/#findComment-494445 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.