Skocz do zawartości

Sprawdzenie wtryskiwaczy


Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest jakis sposob na sprawdzenie wtryskiwaczy bez rozbierania polowy silnika. Czytalem o probach przelewowych i cisnieniowych ale nie wiem czy to akurat sie sprawdzi w tym silniku. Coraz bardziej zastanawiam sie czy jedna z koncowek gdzies nie puszcza paliwa do cylindra przez noc i stad to kopcenie na bialo i przerywanie przez minute. Wszystkie pozostale rzeczy juz sprawdzilem. Nawet wczoraj zamontowalem modul z allegro do podgrzewania swiec. Auto odpalilo tak samo tylko dymu mniej troszke ale przerywa identycznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mmarcinicramm

Jeśli kopci na biało to może dostawać się płyn z układu chłodzenia, w takiej sytuacji prędzej będzie to uszczelka pod głowicą niż wtryskiwacze. Gdyby wtryskiwacz puszczał zadużo paliwa to powinien kopcić na czarno, a nie na biało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

dla testu odłącz rurę powietrza na odcinku kolektor dolotowy turbina i odpal auto. Jeśli z rury od turbo pójdzie biały dym to masz winowajcę. Czasem olej wydostający się z odmy lub turbiny potrafi spalić się na biało w silniku. Mi też kopci rano na biało (mały biały bąk) zaraz po odpaleniu ale nie przerywa. Zakładam że to nie wina zapowietrzającego się układu paliwowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby wtryskiwacz puszczał zadużo paliwa to powinien kopcić na czarno, a nie na biało.

Ja mam na mysli nieszczelna koncowke wtryskiwacza ktora powoduje dostanie sie do cylindra pewnej ilosci paliwa ktora nie moze zostac "przepalona" i jest wyrzucana w wydech. Z tego co sie dowiedzialem to bialy dym oznacza niespalone paliwo. Bo oprocz tego to auto prawie nie kopci nawet podczas dynamicznej jazdy. Auto juz bylo sprawdzone pod katem uszczelki pod glowica. Plynu nie ubywa ani nie przybywa. Pozatym w tamtym roku byla wymieniana

 

Edytowane przez marcinz22

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Biały dym to wg mojej wiedzy spalane niewielkie ilosci oleju. Czarny to mało powietrza, niebieskawy to zbyt duża ilośc paliwa. Wykluczam biały obłok pary wodnej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kopci na biało to może dostawać się płyn z układu chłodzenia, w takiej sytuacji prędzej będzie to uszczelka pod głowicą niż wtryskiwacze. Gdyby wtryskiwacz puszczał zadużo paliwa to powinien kopcić na czarno, a nie na biało.

Popieram wypowiedz.To również może być przyczyna kopcenia na biało zaraz po odpaleniu.Miałem taki przypadek.Po nocy nakapało troszeczkę z nieszczelnej uszczelki do cylindra i kopcił na początku białym dymkiem.Po "spaleniu/odparowaniu" wody dymek ustępował.Efekt pojawiał się po odpaleniu auta po dłuższym postoju i nasila się w miarę upływu czasu z powodu coraz gorszej kondycji UPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak by miala to byc uszczelka to wtedy daloby sie zaobserwowac ubylki plynu albo bulgotanie plynu w zbiorniczku. Rok temu byla robiona uszczelka, mialbym niefart jakby to znowu bylo to samo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak by miala to byc uszczelka to wtedy daloby sie zaobserwowac ubylki plynu albo bulgotanie plynu w zbiorniczku. Rok temu byla robiona uszczelka, mialbym niefart jakby to znowu bylo to samo

Nie koniecznie musisz zaobserwować "bulgotanie" w zbiorniczku wyrównawczym oraz ubytki płynu.Podałem sytuacje na moim przypadku gdzie UPG dopiero co zaczęła mieć przedmuchy(minimalnie przepuszczała) i ciężko było zdiagnozować przyczynę.Dopiero po tygodniu zaczęły się dziwne rzeczy dziać w oleju oraz zbiorniczku wyrównawczym.Oczywiście nie mówię że to jest główną przyczyna Twoich problemów ale podałem swój przykład.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio walczylem z innym silnikiem,mial 2 usterki z tym zwiazane(dymienie po dlugim postoju)

1 to bylo uszczelniacz zaworu ale zmienilem cala glowice

2 turbina lekko puszcza olej i w momencie zgaszenia silnika ten olej se powolutku splywal do cylindrow,w momencie odpalenia silnika z rana 10-15 sek dymil,po przygazowaniu czarna chmura,moze raczej taki czarny bak i pozniej zero dymu

podsumowujac,sprawdz czy w IC masz olej,nie trzas sie jesli osadza sie na sciankach,to norma ale gorzej jesli z IC wylewa sie pol litra

istnieje jeszcze mozliwosc zapowietrzenia ale raczej by trzaslo silnikiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem dzisiaj swiece, okazuje sie ze wszystkie grzeja. Do kopulek tez dochodzi prad. Czyli swiece wykluczylem. Tylko wygladaly na dosyc mocno okopcone. Nie wiem czy to cos oznacza. Zdjalem przewod z turbiny ten ktory idzie w strone IC i tam jest praktycznie suchutko wiec w IC oleju tez nie powinno byc. Cos mi sie wydaje ze to bedzie jakis problem z pompa jednak. Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego rano to przerywanie trwa zawsze ok minuty i jest mnostwo dymu a pod praca jak odpalam po 11h to czasami zero dymka i trzesienia. Jedyna roznica to taka ze wtedy auto stoi pod gorke i jest ok 25-30stopni. I jeszcze jedno jak zgasze auto to z zaworka podcisnienia od turbiny slychac przez ok. 3sek jakby schodzilo powietrze. Czy to normalny objaw?

Edytowane przez marcinz22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności