Skocz do zawartości

Diagnostyka Uszczelki pod Głowicą w ASO- Astra H 1.7cdti


Rekomendowane odpowiedzi

Gość maniek_1990

Witam.

Posiadam astre H gtc 1.7 101km. Mam duże ciśnienie w układzie chłodzenia i mam podejrzenia co do Uszczelki pod głowicą. Byłem w ASO i powiedzieli za diagnostykę 150zł co wydaję mi się cenowo nawet przystępnie. I moje pytanie czy kiedyś ktoś diagnozował UPG w ASO bo chodzi mi o to czy warto dawać te 150zł czy oby napewno oni podadzą poprawną diagnozę? Czy to będzie sprawdzane na zasadzie pomiaru przyłożonego czujnika do płynu i odczyt ilości występowanych spalin w płynie chłodniczym? I jeszcze jedna rzecz mam też problemy czasami z odpalaniem z rana jak auto było nie jeżdżone cały dzień (bardzo długo kręci, 2 do 6 sek) i mianowicie czy też to będą potrafili wykryć podczas testu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62878-diagnostyka-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-w-aso-astra-h-17cdti/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

moze i wykryja nawet bez testera spalin w ukladize wodnym. Wystarczy kumaty mechanik i bedzie wiedzial jak szukac. Co do odpalania to tone tak maja z powodu braki pompki elektrycznej w baku. Aczkolwiek moga byc jakies male poczatki zapowietrzania sie ukladu paliwowego i cofanie sie ropy co skutkuje wlasnie tym ze trzeb pokrecic kilka sekund zanim załapie. Chyba ze akumulator nie jest juz pierwszej mlodosci albo rozrusznik lichawy ale tu musialbys sprawdzic jakei masz dokladnie obroty wału przy odpalaniu.

 

Gość maniek_1990

Jeśli chodzi o wykrycie UPG bez testera to będzie trudno bo nie występuje mi żaden objaw uszkodzonej uszczelki. Nie miesza się płyn z olejem, płyny praktycznie nie ubywa, auto chodzi równiutko bez problemów tylko właśnie występuję te duże ciśnienie... Jeśli chodzi o odpalanie to jak jest ciepły pali w momencie a jak postoi z 1 dzień nie jeżdżony to są problemy, ale zauważyłem że jak potrzymam go dłużej na zapłonie i zrobie na 2 razy (zapłon, czekam, zapłon, odpalam) to pali praktycznie jak na ciepłym silniku

 

Gość Rafał_79

Ja myślę że wystarczy pojechać do zwykłego kumatego mechanika, który za 1/3 tej ceny rozpozna czy to UPG. W wielu warsztatach mają teraz te czujniki do sprawdzania zawartości spalin w płynie, dodatkowo ocenią wygląd oleju.

 

Gość maniek_1990

Nie chce jechać do zwykłego mechanika bo oni odrazu mówią że to pewnie uszczelka a nie spotkałem jeszcze aby mieli czujnik zawartości spalin.A prawda jest taka że przejechałem z tym problemem 4 tys km i nic się nie pogarsza więc dziwi mnie to że to jest UPG. A też jak podjade do ASO to pod kompa podłączą i się dowiem więcej rzeczy.

 

Gość Rafał_79

A jakieś dodatkowe objawy osiadasz typu, masło pod korkiem oleju, na bagnecie? Może tylko korek od zbiorniczka wyrównoważania jest uszkodzony.

 

Gość maniek_1990

Korek wymieniony tylko na jakiś zamiennik ale nowy. Żadnych innych objawów. Zauważyłem że jedej wąż od termostatu jest zimny przy około 90 stopniach. Więc może termostat ale znowu po przejechaniu kilku km auto mialo 50 stopni czyli zimny silnik jeszcze, widziałem też dość duże ciśnienie pod odkreceniu korka, moze nie jakieś ogromne ale było i tak ponad norme...

 

Gość Rafał_79

Ja w moim 2.0t miałem podobnie przez jakiś czas, duże ciśnienie w układzie i wywalało płyn zbiorniczkiem przy 95"C, obawiałem się UPG ale na szczęście winny był termostat. Blokował się i temperatura silnika zbyt mocno rosła, efektem tego było wysokie ciśnienie i wywalanie płynu co doprowadziło jeszcze do uszkodzenia korka od zbiorniczka. Wymieniłem termostat i korek i wszystko wróciło do normy.

 

Gość maniek_1990

A jak wykryłeś że winny był termostat? Bo widzę że te termostaty mają złączę i pewnie jakiś moduł elektroniczny więc nie sprawdzę go prostą metodą jak termostaty w starszych silnikach.

 

jezeli mogę się wtrącić .. to moja sugestia jest taka ..

podłącz zewnętrzny zbiornik pod pompę paliwa odpal na nim i pozostaw na dzień lub dwa ... jak rano odpali bez problemu, to nie jest to uszczelka tylko problem z układem paliwowym (np.cofanie sie paliwa do baku lub zapowietrzanie się układu paliwowego).

Podczas odpalania obserwuj jak paliwo przesuwa sie w przewodzie przeźroczystym .. będziesz widział jak pompa daje sobie z zaciąganiem paliwa.

co do Twojej metody odpalania .. to normalne że jak wiecej podgrzejesz to szybciej zapalisz zimny silnik

 

co do termostatu ... w tych silnikach jest normalny prosty termostat .. ale on raczej działa ..najpierw proponowałbym zmierzyć ciśnienie .. a nie mówić, że jest ono duże .. na oko to chłop w szpitalu ... itd.

Edytowane przez grzes08

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności