Skocz do zawartości

Diagnostyka Uszczelki pod Głowicą w ASO- Astra H 1.7cdti


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Rafał_79

Termostat otwiera się przy 89'C jeżeli po przekroczeniu tej temp. gruba rura idąca do chłodnicy nadal jest zimna, to sugeruje awarię termostatu. Zywotność termosatu określona jest na ok.150tyś/km

 

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

jak potrzymam go dłużej na zapłonie i zrobie na 2 razy (zapłon, czekam, zapłon, odpalam) to pali praktycznie jak na ciepłym silniku
Zainteresowałbym się świecami żarowymi, a dokładniej czasem ich grzania.

 

Gość maniek_1990

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Dzisiaj umówiłem się w ASO na diagnostykę w sprawie tego ciśnienia w układzie chłodzenia mam nadzieję że powiedzą mi coś więcej niż pierwszy lepszy mechanik od wszystkiego... mam tylko nadzieje że to nic nie poważnego typu "Pęknięta głowica lub blok silnika"...

Odpiszę w czwartek bo będę już coś więcej wiedział :)

 

Gość maniek_1990

Witam. Auto wróciło mi z ASO gdzie stwierdzili że te ciśnienie jest w normie :/ mówili że podpieli po komputer sprawdzili czy nie ma błędów, sprawdzili parametry silnika i również ok, nie grzeje się temp trzyma w normie itp... sam nie wiem do końca co o tym myśleć lecz chyba narazie będę jeździł i co jakiś czas sprawdzał jak nic się nie będzie pogarszać z pracą silnika, temp itp to myślę że będzie ok. Lecz stwierdzę że po ASO spodziewałem się wyższych kompetencji. Sprawdzili mi jeszcze to odpalanie z rana i stwierdzili że z tym jest problem i potrzebują go wziąć na jakiś test "przelewowy paliwa" co kosztuję następne 150zł bo jest możliwe że jakiś wtrysk paliwo podaje z powrotem na układ. Nie wiem czy się dobrze wyraziłem bo mechanikiem nie jestem. Co myślicie o tym wszystkim jeśli chodzi o te ciśnienie i ich diagnoze? i drugie pytanie czy ten test "przelewowy" można zrobić u zwykłego mechanika i ile u nich to kosztuje uśredniając?

Tak na marginesie jeszcze dodam że dowiedziałem się o faktycznym przebiegu mojego opelka i się trochę zdołowałem... około 100tys wiecej niż na liczniku... :/

 

Gość ASO OPEL Wawrosz Oświęcim

Witaj.

 

Przykro z powodu tych 100 000 km w plecy. Ale w takim kraju żyjemy. Dlatego przegląd przed zakupem - obowiązkowy. Ale to juz przepadło...

 

Test przelewów jest częstym testem, nie tylko w Oplu. I rzeczywiście daje spore pojęcie o pracy wtryskiwaczy. Zaufaj chłopakom, widać że wiedzą co mówią.

150 zł to niezła cena, jest z tym trochę roboty, powiedziałbym laboratoryjnej, bo to sie robi autentycznie na menzurkach, a potem porównuje poziomy na wszystkich cylindrach. Najgorsze co możesz zrobić, to zmienić lekarza w połowie leczenia...

 

Podejrzewam, że chłopaki zrobili co mogli, usterki w danym momencie nie było, najgorsza z możliwych sytuacji. Klient zgłasza usterke, która w momencie pobytu auta na serwisie nie występuje....

 

Poza tym, obawiałeś werdyktu typu "pęknięta głowica" a teraz masz pretensje że takiego nie usłyszałeś? :)

 

Pojeźdź i obserwuj. Oczywiście na razie nie jedź do Chorwacji ale kręć sie " wokół komina" . Zobaczymy co z tego wyniknie

 

W razie czego, jestem do dyspozycji w kwestii kontaktu z Twoim ASO :)

 

Pozdrawiam

 

Gość Rafał_79

Tak na szybko można jeszcze podpiąć się op-comem i sprawdzić dawki korekcyjne wtrysków, te wartości też dają jakąś tam informację w jakim są stanie.

 

po dawkach wcale ni musi byc cos widac no ale moze cos juz wykazywac. TO nie wyrocznia. BArdziej realny jest test przelewowy ale trzeba umiec go wykonac bo to jak podaje TIS jak interpretowac to mozna miedzy ksiazki schowac.

 

Gość maniek_1990

Witam. Mam nadal dziwne problemy z układem chłodzenia które są prawie identyczne co u tego pana na tym filmiku

oraz opisał posta na forum Mercedesa

http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=8173&postdays=0&postorder=asc&start=15

 

Co prawda to nie opel ale mam prawie identyczny problem. Więc moje pierwsze pytanie czy u was się tak układ chłodzenia zachowuje że potrafi po poluzowaniu korka wzrosnąć płyn nawet kilka cm (na ciepłym silniku)?

Czy to prawda że termostat mam jakiś zawór który otwiera nawet gdy nie dojdzie do temp otwarcia u mnie te 89 C? ( przynajmniej tak opisuje ten pan z forum mer. że tam w termostacie występuję taki zawór).

 

Dzisiaj również sprawdziłem jak się zachowuję układ jeśli osiągnie ponad 90 C fakt było płynu tyle co na zimnym silniku ( jeśli układ nie osiągnie 89 C jak wyłącze silnik płynu jest mniej średnio o 2 - 3 cm porównując z zimnym silnikiem.)

 

Kiedyś porównywałem jak u znajomego też w Astrze GTC w tym samym silniku zagrzewa się motor bo chciałem sprawdzić przy ilu C włącza się wentylator i miałem takie wrażenie że u niego z 89 do 98 silnik nagrzewał się wolniej o kilka min. U mnie jest to dosłownie 2-4 min .

Może to też świadczyć że nie otwiera się całkowicie termostat?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności