marcov Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 To odkrec korek zbiorniczka i przegazuj silnik- pompa wbrew pozorom rowniez wytwarza pewne cisnienie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62878-diagnostyka-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-w-aso-astra-h-17cdti/page/5/#findComment-496133 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Wystarczy zerknąć na korek (przynajmniej u mnie tak jest) jest tam podane ciśnienie jakie może panować w układzie .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62878-diagnostyka-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-w-aso-astra-h-17cdti/page/5/#findComment-496190 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 na korku mas zpodane cisnienie pryz ktorym sie otwiera- pokonje ta sprezyne. TO jest swego rodzaju zawor bezpieczenstwa. Plyn chlodzacy to nie woda wiec ma inna temperature wrzenia jak woda i nie jest to napewno 100 stopni lub okolice tej temp. Jest duzo wiecej. Poza tym mozna powiedziec ze w normalnie pracujacym aucie i tak temp nie jest osiagana. Poma wody sluzy do wymuszenia obiegu i jak kazda pompa z jednej strony zasysa a z drugiej tloczy wiec bilans jest rowny zero. Powietrza w ukladzie jest w zasadzie niewiele bo tylko tu gdzie mamy zbiorniczek wyrównawczy. nadal nie rozumiem skad to cisnienie skoro w moich obu autach tego nie ma.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62878-diagnostyka-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-w-aso-astra-h-17cdti/page/5/#findComment-496207 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 To odkrec korek zbiorniczka i przegazuj silnik- pompa wbrew pozorom rowniez wytwarza pewne cisnienie. i co się dzieje? wybija ciecz? bo pompa pompuje i nadaje "bieg" płynowi. Oczywiście że by pompowac musi z jednej strony wymusić podciśnienie a z drugien nadciśnienie. Suma summarum wychodzi na 0... temperatura wrzenia ciecz stosowanych w silnikach to coś 110-120 st. Celc, oczywiście przy normalnym ciśnieniu atmosferycznym. Natomiast gdy silnik się grzeje, wzrasta ctemperatura układu no i ciśnienie, a zatem i temp wrzenia się podnosi... generalnie ciśnienie w układzie jest spowodowane wzrostem temperatury w układzie przy nie zmienionej objętości układu. Wystarczy porównać co się dzieje gdy się odkręci korek na zimnym silniku i na dobrze rozgrzanym (czego nikomu nie życzę). Można zaobserwować jak w drugim przypadku ciecz gwałtownie zaczyna wrzeć...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62878-diagnostyka-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-w-aso-astra-h-17cdti/page/5/#findComment-496211 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 powiem szczerze ze sprawdze czy na rogrzanym i dobrze przegonionym aucie bedzie mi cos wrzec w zbiorniczku. watpie. Poza tymtemp wrzenia jest raczje wieksza. na glowicy panuja wieksze temperatury a to co na wskazowce na szfie to malo sie ma do realnego stanu. Wejdzcie sobie sprzetem do diagostyki i porownajcie temp. Umnie na szfie w vagach jest caly czas 90 a fejsem widze nieraz i prawie 110 stopni.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62878-diagnostyka-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-w-aso-astra-h-17cdti/page/5/#findComment-496290 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 pod żadnym pozorem nie odkręcaj zbiornika jak silnik jest rozgrzany..., lepiej pogooglaj albo wyyoutube filmik... zawsze będziesz mial roznice pomiedzy tym co w bloku a na wylocie... kwestia gdzie czujnik a gdzie grzanie...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62878-diagnostyka-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-w-aso-astra-h-17cdti/page/5/#findComment-496293 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek_1990 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Mam takie wrażenie że jak jest termostat otwarty to węże robią się mniej twarde i poziom płynu się wyrównuje i jest taki sam co na zimnym silniku jak sie termostat nie otworzy to ten poziom jest trochę mniejszy i węże bardziej spuchnięte ale widocznie tak musi być   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62878-diagnostyka-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-w-aso-astra-h-17cdti/page/5/#findComment-496386 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 a ja proponuję zmienić termostat .. kumpel miał nawet coś takiego w Tigrze 1.6, że po uruchomieniu auta płyn znikał ze zbiorniczka .. a po niewystygnięciu lub rozładowaniu ciśnienia woda powracała do zbiorniczka i wszystko było OK. Proponuje wymienić termostat .. to naprawdę nie są wielkie koszty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62878-diagnostyka-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-w-aso-astra-h-17cdti/page/5/#findComment-497502 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 owszem moze byc cos akiego ale jak sie termostat podwsi w pozycji zamknietej co sie raczje bardzo nieczesto zdarza. Zazwyczja jest tak ze sie neidomyka i temperature raczje tryzma za niska a nie za wysoką. Zreszta jak sie tu nie gotuje podczas normalnej jazdy a jedynie jak sie da w palnik nieco to podskoczy temp ewentualnie i ten skok poziomu cieczy to wskazuje jawnie ze to raczej UPG.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62878-diagnostyka-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-w-aso-astra-h-17cdti/page/5/#findComment-497612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 przy uszczelce pod głowicą po uruchomieniu silnika płyn jest wyrzucany na zewnątrz bo robi sie za duże nadciśnienie bo spaliny sa wyrzucane do układu wodnego, do tego nalot na zbiorniczku wyrównawczym, do tego twarde przewody wodne. jeżeli ogladałeś dokładnie filmik to widac tam, że poziom cieczy maleje po uruchomieniu silnika .. nic nie ma na temat dolewania czy wyciekania płynu przez korek (a przynajmniej ja tego nie zauważyłem) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62878-diagnostyka-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-w-aso-astra-h-17cdti/page/5/#findComment-497664 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.