Gość neon Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Witam Problem dotyczy silnika 3.0 V6 z LPG. Wszystko jest o tyle dziwne, że występuje wiele usterek naraz. Sam mechanik powiedział, że to może być nawet pęknięty silnik. Silnik kopci, ma problemy z zapalaniem, a jak już zapali to jest strasznie słaby i pracuje nierównomiernie. Oprócz tego bierze bardzo dużo paliwa i podobno mechanik zauważył wycieki paliwa. Po przełaczeniu na gaz, silnik odrazu gaśnie i jest zgłaszana awaria/brak gazu. Nie widać zabrudzenia płynu chłodniczego. Czy to jest tylko uszczelka pod głowicą, czy to może coś z wtryskami i przez nie jest pobierany olej? Może to właśnie pęknięta obudowa wtrysków i przez to jakieś wycieki paliwa? Ja byłem zmuszony pożyczyć inny samochód bo miałem umówiony wyjazd za granicę. Samochód stoi u mechanika i czeka na moją decyzję. Sam mechanik już z góry zakłada, że to będzie kosztowało z 1500zł, a za sama ekspertyzę chce liczyć słono. Za każdą sugestię z góry dziękuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63133-z%C5%82a-praca-silnika-i-kopci/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Simek2729 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam jak duzo bierze tego paliwa i gdzie zlokalizowal wyciek?? sprawdzales czy pali na wszystkie cylindry?? czy jest na wszystkich iskra?? Edytowane 7 Sierpnia 2013 przez Simek2729   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63133-z%C5%82a-praca-silnika-i-kopci/#findComment-496109 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość neon Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Witam jak duzo bierze tego paliwa i gdzie zlokalizowal wyciek?? sprawdzales czy pali na wszystkie cylindry?? czy jest na wszystkich iskra?? Dokładnie nie wiem ile bierze paliwa, ale wnioskuje, że dużo, bo w pare minut cała rezerwa znikła z baku. Nie wiem gdzie jest wyciek, bo jestem za granicą, a mechanik z góry chce za ekspertyze pełną liczyć. Raczej nie chodzi o iskrę, bo wyraźnie kopci z tyłu. Bradziej chodzi o uszczelkę pod głowicą lub coś z wtryskami. Tak jak pisałem, na LPG w ogóle nie chce pracować, tak jakby coś z wtryskami i kontolą spalania lub szczelności układu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63133-z%C5%82a-praca-silnika-i-kopci/#findComment-496134 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Zadzwoń do mechanika niech nic nie robi i po powrocie zabierz auto od niego. Zapytaj przy okazji gdzie widział te wycieki. Tak jak przedmówca pisał - może nie palić na wszystkie cylindry. Dlatego nierówno pracuje i pożera większe ilości paliwa. Cewkę WN sprawdzisz omomierzem Wykręcić świece / wymienić kable chyba potrafisz - gorzej z tymi z tyłu. Jest temat jak się do nich dobrać i jak coś to jeszcze koledzy podpowiedzą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63133-z%C5%82a-praca-silnika-i-kopci/#findComment-496192 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość neon Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Zadzwoń do mechanika niech nic nie robi i po powrocie zabierz auto od niego. Zapytaj przy okazji gdzie widział te wycieki. Tak jak przedmówca pisał - może nie palić na wszystkie cylindry. Dlatego nierówno pracuje i pożera większe ilości paliwa. Cewkę WN sprawdzisz omomierzem Wykręcić świece / wymienić kable chyba potrafisz - gorzej z tymi z tyłu. Jest temat jak się do nich dobrać i jak coś to jeszcze koledzy podpowiedzą. Ja z góry wstrzymałem prace przy samochodzie. W poniedziałek sam to sprawdze. Kolektor dolotowy już rozbierałem, żeby wymienić węże od gazu, a więc to nie problem. Dziękuję za odpowiedź.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63133-z%C5%82a-praca-silnika-i-kopci/#findComment-496371 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Daj znać co ustaliłeś.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63133-z%C5%82a-praca-silnika-i-kopci/#findComment-496394 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZlyWilk Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Jeszcze jedno póki co zostaw na razie kwestię LPG, zajmij się samą benzyną - podejrzewam że gdy na PB będzie ok to regulacja LPG wystarczy. A katalizator kolega ma? może zapchany na amen? Sprawdź sondę lambda może ona daje złe informacje do ECU No i przede wszystkim sprawdź skąd ucieka paliwo i oby wtryski nie lały.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63133-z%C5%82a-praca-silnika-i-kopci/#findComment-496464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ZlyWilk Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 A i jeszcze jedno jaki kolor ma dym??? biały, niebieski czy czarny...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63133-z%C5%82a-praca-silnika-i-kopci/#findComment-496653 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość neon Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Dzis zabrałem się za samochód. W pierwszej kolejności naładowałem akumulator, i zapaliłem. Taki efekt, jakby nie pracował na jeden lub 2 cylindry. Bęzyna fakt cieknie i to w dużych ilościach, ale z wydechu. Szuka sobie każdej dziurki na łączeniach i wycieka w dużej ilości. Wyraźnie czuć z wydechu, że nie spala wszystkiego. Rozebrałem kolektor dolotowy i kolektor z wtryskami. W perwszej kolejności wymienie na wszelki wypadek wszystkie świece i kable, bo raczej latami nie były wymieniane z uwagi na trudny dostęp i potrzebę nie małej rozbiórki. Czy przy braku iskry na 1-nym lub 2-ch cylindrach, powinien wtryskiwać tak dużą ilość paliwa? Podejżewam, że w kilkanaście minut zejdzie z 10litrów. Czy to nie aby efekt uszkodzenia jakiegoś wtrysku lub komputera?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63133-z%C5%82a-praca-silnika-i-kopci/#findComment-497244 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Wtryskiwacze do tanich nie należą więc raczej wymienisz tylko niesprawne. Zobacz nt sprawdzenia http://forum.opel24.com/topic/20602-jak-sprawdzic-wtryskiwacz-benzyny/ Lepszym rozwiązaniem będzie oddanie całego kompletu do sprawdzenia - na pewno w okolicy ktoś się tym zajmuje. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63133-z%C5%82a-praca-silnika-i-kopci/#findComment-497247 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.