Skocz do zawartości

przegrzewa się silnik


Gość tom76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od pewnego czasu silnik w mojej corsie w ruchu ulicznym szybko się przegrzewa tzn. temperatura skacze do 100 stopni a wiatrak się nie włącza.

Problem dotyczy corsy B silnik 1.2i z 1995 roku.

Mam pytanie czy w te upały temperatura powinna być na poziomie 90 kilku stopni czy jednak jest to normalne że skacze do 100 stopni??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne zjawisko. U mnie na wskaźniku też dobija do 100*C. Przy stówce włącza się sieczkarnia i chłodzi do ok. 90*C.

Układ chłodzenia jest ciśnieniowy - ciśnienie w nim to ok. 1-1.2 bara więc temperatura wrzenia wzrasta do ok. 115-120*C a dodatkowo płyn chłodzący wrze w wyższej temp niż woda, więc bez stresu. Ważne, że nie włazi na czerwone pole.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony jest coś nie tak. Od czegoś jest ten cholerny termostat tak ? Jeśli ma np temperaturę puszczania wody na 87 stopni to na tylu powinien otworzyć duży obieg i przytrzymać temperaturę. Ja wiem, że diesle i pb mają inne termostaty, inne temperatury robocze no ale bez przesady. W dodatku kolega wyżej napisał, że nie załącza mu się jednak wentylator, co znaczy, że albo jest uszkodzony albo jakiś czujnik odpowiedzialny za jego włączanie, np temperatury płynu chłodzącego. Miałem omege b x20se, która przy max 95 stopniach włączała wentylator i chłodziło. Nie sądzę, żeby 100 stopni to był odpowiedni moment ani w benzynie ani w klekocie na załączanie chłodzenia. Spotkałem się zaś z teorią, że w oplach to normalne. No ale człowiek nie chce zagrzać powyżej 100 stopni samochodu, żeby sprawdzić czy jednak się włączy i co będzie dalej.

 

Ad. wentylatora to sprawdź bezpieczniki, wtyczki, wyciągnij czujnik temperatury przy chłodnicy podgrzej opalarką i zobaczysz czy działa, jak tak to wentylator walnięty, spróbuj go na krótko odpalić, Co do termostatu, zobacz czy góra i dół chłodnicy jest gorąca czy tylko część, no i czy układ odpowietrzony i czy aby na pewno masz płyn a nie wodę w chłodnicy, bo one mają inne temperatury wrzenia.

Edytowane przez Sasha

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. brałeś pod uwagę błędy wskazań? Zarówno ze strony czujnika temp jak i wskaźnika?

2. termostaty są 2 rodzaje: 86 i 94*C. Jeśli ma ten drugi, to temp silnika będzie nieco wyższa i tak jak i u mnie wskazówka przy normalnej pracy będzie pod 100*C.

3. czujniki w chłodnicach również są o różnej temp załączenia - ten najwyższy ma 105*C

4. sprawdzenie wentylatora i czujnika to właśnie oczekiwanie, czy się włączy. Jeśli wskazówka dotrze do granicy czerwonego a się nie włączy, to należy zmostkować styki czujnika w chłodnicy i sprawdzić sprawność samego wentylatora

5. porównywanie poszczególnych modeli ma sens jedynie w sytuacji, gdy wiadomo jakie podzespoły tam siedzą. Termostat ma wybitą na kołnierzu temperaturę otwarcia. Czujnik też jest opisany najczęściej.

6. układ chłodzenia oplowski jest samoodpowietrzający się. Rolę odpowietrznika pełni korek w zbiorniku wyrównawczym, który ma pod spodem 2 zaworki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

temperatura skacze do 100 stopni a wiatrak się nie włącza.
U mnie w 1,0 12V wentylator włacza się przy max 98 , nigdy temperatura nie osiaga 100 . Nie wiem jak dokładnie jest w 1,2 8V ale przypuszczam , że podobnie .Zostaw go na biegu jałowym i obserwuj co dzieje się z temperaturą i wiatrakiem , bo to trochę dziwne , ze w takie upały sie nie załącza .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

Jeśli chodzi o termostat to jest nowy więc to nie w ty jest problem.

Więc albo mam nie sprawny wentylator albo układ jest zapowietrzony albo czujnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o odpowietrzanie to jeżeli masz zamiar robić to tu masz co i jak:

http://www.autochlodnice.com/artykuly/odpowietrzanie-ukladu-chlodzenia,18/

 

A jeżeli o wentylator to spróbuj podpiąć go na krótko żeby sprawdzić czy zadziała. :ph34r::-D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Corsie też załącza się przy 100o i nic w tym dziwnego nie widzę. Wiadomo że ten wskaźnik który jest na desce rozdzielczej nie pokazuje dokładnie (zawsze jest jakiś błąd pomiarowy) więc jak na liczniku masz 100o to w rzeczywistości może to być np. 95o . W każdym razie po włączeniu się wentylatora wskazówka spada do połowy skali. Jako że w pracy były osoby które jeździły Corsami na co dzień dodam tylko że typową usterką jest nie włączanie się wentylatora, dwie Corsy które tam jeździły tak miały oczywiście jeździły kobiety nie widziały że wskazówka sięga czerwonego pola i chłodnica wybuchła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności