Skocz do zawartości

Jak zapalać?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio usłyszałem radę na temat porannego zapalania samochodu w mrozie. Ponoć nalepiej jest na jakas minute przed odpaleniem wlaczyc swiatla. Ma to na celu niby przygotować akumulator do mocniejszego rozruchu. Nie jestem zbyt doświadczonym kierowcą jednak wydaje mi sie to dosyć dziwne gdyż mróz wystarczająco obniża moc akumulatora i dodtkowe osłabianie (rozładowywyanie) go przed startem nie jest dobrym pomysłem. Jakie jest wasze zdanie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

To jakaś bardzo dziwna opinia w dodatku całkowicie błędna :( W zimie przed odpaleniem należy wręcz wyłączyć dmuchawę, radio, światła i każdy inny odbiornik prądu na czas rozruchu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest taka teoria, że dobrze jest "rozruszać" akumlator przed większym poborem prądu, ale światła to 100W i przez minutkę to może go skutecznie osłabić. Myślę, że oświetlenie wnętrza zapalające się podczas wsiadania do auta wystarczy. A jak nie daje rady to pora zmienić baterię...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos w tym jest. faktycznie warto wzbudzic aku ale nie przez minutke tylko wystarczy "mrugnac" swiatlami i to wystarczy. tez o tym slyszałem ale nie wiem czy to prawda, sam tak nie robie.

 

 

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja słyszałem o tej teorii.

Nie wiem jednak jakie są tego zalety, choć zauważyłem że rzeczywiście jakoś chyba żwawiej kręci. Z tym że ja włączam światła na 10-15 sek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach