Skocz do zawartości

Jak zapalać?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Wszystko po kolei.Zgadza się co do tego pobudzenia aku.I co do bardzo niskich temperatur.Ale to nie u nas.Elektrolit jak się nie myle zamarza przy -40C więc nam raczej to nie grozi.Radzę lepiej sprawdzić zawartość elektrolitu bo jak jest słaby to i przy -10C zamarznie.

Polecam przy większych mrozach włączyć wewnętrzne oświetlenie.Sprawdzone i działa(stary poczciwy 125p).Obecnie mam większy aku i nie narzekam na brzk prądu :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Kijana, podejrzewam, że tamta Astra ma fabryczne webasto. Można też założyć uniwersalną instalację, ale jest to dość droga impreza.

 

A propos głównego tematu, to też słyszałem, że przy dużym mrozie dobrze jest pobudzić ruch elektronów w elektrolicie poprzez włączenie jakiegoś dużego odbiornika na kilka sekund. Ale przy dzisiejszych samochodach jest to raczej zbędna czynność bo z aku jest ciągły pobór prądu - alarmy, kompy itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Próbowałem z tym zapalaniem świateł i jakoś gorzej to wszystko wychodziło. jak już pisali poprzednicy samo światełko wewnętrzne chyba starczy. dmuchawę na wszelki wyłączam przy odpalaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
fw 190, wiesz, ta metoda to tylko wspomaganie i działa tylko wtedy gdy masz wszystko sprawne. Nie zastąpi zjechanego aku czy rozrusznika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Każde żródło posiada oporność wewnętrzną. Przy minus 30 ona rośnie z0,1 do np. 10 ohm. Powód to gęsty elektrolit, niezdolny do przemieszczania ładunków, który nie dolega do płyt na całej powierzchni. Dlatego pomimo posiadanego ładunku np. 60 Ah nie popłynie prąd -np. 100 A - w obwodzie rozrusznika. Przy tym wymuszeniu deformujemy płytki, które nagrzewają się nierównomiernie na powierzchni. Wykorzystujemy zatem grzejnik, którym jest oporność wewnętrzna akumulatora oraz kwadrat prądu w czasie i po włączeniu świateł mijania - 100 W- na minutę tracimy tak mało energii ale za to oporność spada i mamy prąd do rozrusznika. Metoda sprawdzona teoretycznie oraz praktycznie przeze mnie i przyjaciół. Polecam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę zmienię temat gdyż ostatnio jestem skołowany. Słyszałem że należy w czasie odpalania samochodu wciskać sprzęgło. Niedawno wziąłem książeczkę Opla i piszą że nie należy w czasie odpalania wciskać sprzęgła.

 

Druga rzecz to rozruch zimnego silnika. Lepiej odpalić żeby pochodził na luzie i się ugrzał (w czasie jazdy sa większe przeciążenia a ugrzany olej będzie rzadszy i będzie lepiej smarował silnik). Czy lepiej odpalić i od razu jechać jak piszą w książce Opla?

 

Jestem już skołowany dlatego pytam.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę zmienię temat gdyż ostatnio jestem skołowany. Słyszałem że należy w czasie odpalania samochodu wciskać sprzęgło. Niedawno wziąłem książeczkę Opla i piszą że nie należy w czasie odpalania wciskać sprzęgła.

 

Druga rzecz to rozruch zimnego silnika. Lepiej odpalić żeby pochodził na luzie i się ugrzał (w czasie jazdy sa większe przeciążenia a ugrzany olej będzie rzadszy i będzie lepiej smarował silnik). Czy lepiej odpalić i od razu jechać jak piszą w książce Opla?

 

Jestem już skołowany dlatego pytam.

Pozdrawiam

Sprzegło należy wcisnąc, aby odłączyć skrzynie od silnika i zmniejszyc opory - wszedzie tak pisza - nie wie mco to za ksiazka gdzie podaja inaczej???

 

po odpaleniu nie ma sensu grzac silnika- co najwyzej krótka chwile, aby olej zaczą krążyć - nalezy ruszyc i niech sie dogrzewa przy delikatnej jezdzie( delikatnie z gazem, bez duzych obciazen i obrotów - tak mówia najnowsze teorie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki

 

Sprzegło należy wcisnąc, aby odłączyć skrzynie od silnika i zmniejszyc opory - wszedzie tak pisza - nie wie mco to za ksiazka gdzie podaja inaczej???

Pobierznie przeleciałem wzrokiem i źle zrozumiałem. Jest jak mówisz. Bo martwiłem sie ze źle robię wciskając sprzęgło http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/tongue.gif

 

Wiem że nie wolno cisnąć silnika gdy jest zimny. Właśnie zawsze rozbrajają mnie ludzie którzy odpalą przy -20*C i gazują ostro żeby rozgrzać silnik. Zwłaszcza starsi ludzie.

 

Dzięki pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych co mają diesla i niepewne swiece zarowe,a na zewnatrz -20 i silnik kreci i nie odpala:zdjąc przewód od filtra powietrza i przyłozyc cybuch(kawał druta z polaną ropą szmatą i podpaloną).Zawsze działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności