Gość vitoldo Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Mam pytanie jak w silniku Z16XER (Astra H) zdemontować zawór elektromagnetyczny położenia wałka rozrządu (solenoid valve of the camshaft position) strona saąca? Mam błąd P0014 (ECN001463). Przy odpalaniu zimnego silnika przez 1-3 sekundy jest dźwięk a'la diesel. Mechanik mowi: koła zmiennych faz rozrządu. Poczytałem trochę na ten temat. Zanim wydam 1900 PLN chciałbym spóbować kilku porad, dot. sprawdzenia solenoidu w przypadku tego błędu. Np. : http://vauxhall.workshop-manuals.com/astra-h/index.php?id=3028 http://klubzafira.pl/forum/index.php?topic=1177.60 Nie wiem jak się zabrać do tych zaworów. Nawet nie wiem, który z nich jest od strony ssącej, ale oba są identyczne i mocowanie pewie jest identyczne. Z góry dzięki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64002-jak-zdemontowa%C4%87-zaw%C3%B3r-elektromagnetyczny-po%C5%82o%C5%BCenia-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du-solenoid-valve-of-the-camshaft-position-strona-sa%C4%85ca/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 Poczytałem trochę na ten temat. To jeszcze trochę poczytaj :-) na 8-ej podstronie w podanym linku z forum Zafiry jest fotka z zaznaczoną śrubą do odkręcenia, Ssąca strona tak jak w większości aut jest od strony grodzi silnika. :-) czyli u Ciebie fotka 2   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64002-jak-zdemontowa%C4%87-zaw%C3%B3r-elektromagnetyczny-po%C5%82o%C5%BCenia-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du-solenoid-valve-of-the-camshaft-position-strona-sa%C4%85ca/#findComment-502080 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Czytałeś ten temat http://forum.opel24.com/topic/31828-zawor-elektromagnetyczny-polozenia-walka-rozrzadu/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64002-jak-zdemontowa%C4%87-zaw%C3%B3r-elektromagnetyczny-po%C5%82o%C5%BCenia-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du-solenoid-valve-of-the-camshaft-position-strona-sa%C4%85ca/#findComment-502110 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vitoldo Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 Dzięki za obie podpowiedzi. Nie doczytałem tego wątku z forum Zafiry a tam przecież jest napisane jak się demontuje elektrozawór. Byłem kilka miesięcy temu w ASO z tym błędem 001463, jeszcze na gwarancji ("używane / gwarantowane"). Nie sczytali mi tego błędu (tak twierdzili) i zbagatelizowali to. Może tak im było wygodniej, bo gdybym wiedział jaka kosztowna impreza się szykuje, to bym się upierał przy naprawie. Teraz wiem, że szykuje mi się wymiana KZFR. Mechanik (nie ASO) zaszalał i twierdził, że najlepiej wymienić od razu oba koła (2 x 900 zł + robocizna) . Matko, czy wszyscy powariowali Co najwyżej jedno wymienię, a i to się będę zastanawiał. No dobra, stuka trochę przy zimnym silniku. Ale nie jestem pewien czy brak tego stukania jest wart dla mnie ponad 1000 zł. Póki co mam chyba wczesny etap zużytego KZFR. Co złego może się z tego "wykluć" ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64002-jak-zdemontowa%C4%87-zaw%C3%B3r-elektromagnetyczny-po%C5%82o%C5%BCenia-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du-solenoid-valve-of-the-camshaft-position-strona-sa%C4%85ca/#findComment-502405 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vitoldo Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Trzeba przyznać, że długo czekałem zanim zabrałem się do wykręcenia tego elektrozawora. I od razu okazało się, że debilizm mnie poraził bo nie potrafię odłączyć od niego kabelka sterowania. Przesuwam tę małą plastikową żółtą blokadę (na fotce)... i co ? Wtyczka dalej trzyma jak diabli. Poradźcie please bo nie chcę się z tym mocować. Urwę wtyczkę i dopiero się zacznie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64002-jak-zdemontowa%C4%87-zaw%C3%B3r-elektromagnetyczny-po%C5%82o%C5%BCenia-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du-solenoid-valve-of-the-camshaft-position-strona-sa%C4%85ca/#findComment-531752 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tuszok Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 (edytowane) Przesuwasz blokade i wtyczka musi zejsć! Edytowane 5 Kwietnia 2014 przez tuszok   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64002-jak-zdemontowa%C4%87-zaw%C3%B3r-elektromagnetyczny-po%C5%82o%C5%BCenia-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du-solenoid-valve-of-the-camshaft-position-strona-sa%C4%85ca/#findComment-531870 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Wysuwasz żółtą blokadę, naciskasz czarną dźwigienkę i wyciągasz wtyczkę. Koniec. -- nelson   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64002-jak-zdemontowa%C4%87-zaw%C3%B3r-elektromagnetyczny-po%C5%82o%C5%BCenia-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du-solenoid-valve-of-the-camshaft-position-strona-sa%C4%85ca/#findComment-531904 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vitoldo Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 (edytowane) Dzięki Rzeczywiście banalne. Za słabo naciskałem tę czarną blokadę. Oba elektrozawory wymontowałem. Zgodnie z poradą z 1-szego linku (Vauxhall Workshop Manual) usunąłem z nich filtry. Efekt? Terkotu przy odpalaniu silnika jest znacznie znacznie mniej. Albo nie pojawia się w ogołe albo na b. krótko. Czyli efekt na plus. Ale w tym opisie jest taka dodatkowa uwaga : After repair the adaption values (selection ECU programming F5) have to be reset.O co tu może chodzić? Oczywiście sam tego nie zrobię ale czy potrzebny jest ktoś z Techem, Opcomem czy jeszcze inny spec? Czy może chodzi tylko o wykasowanie błędu? Edytowane 7 Kwietnia 2014 przez vitoldo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64002-jak-zdemontowa%C4%87-zaw%C3%B3r-elektromagnetyczny-po%C5%82o%C5%BCenia-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du-solenoid-valve-of-the-camshaft-position-strona-sa%C4%85ca/#findComment-532117 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lenovo Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Pomogło to wyczyszczenie ty zaworów czy nie ? Mam ten sam problem co Ty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64002-jak-zdemontowa%C4%87-zaw%C3%B3r-elektromagnetyczny-po%C5%82o%C5%BCenia-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du-solenoid-valve-of-the-camshaft-position-strona-sa%C4%85ca/#findComment-550979 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vitoldo Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Dawno nie zaglądałem do tego wątku. Po dłuższym czasie mogę powiedzieć, że nie wiem ostatecznie czy pomogło. Odgłosy przy starcie pojawiają się, częstotliwością może minimalnie mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64002-jak-zdemontowa%C4%87-zaw%C3%B3r-elektromagnetyczny-po%C5%82o%C5%BCenia-wa%C5%82ka-rozrz%C4%85du-solenoid-valve-of-the-camshaft-position-strona-sa%C4%85ca/#findComment-599056 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.