Gość s77 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 witam czy próbował ktos założyć i jak się sprawuje sztywne koło valeo zamiast dwumasy? bo koszt kpl to połowa......   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość david2291 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Do 1.3 cdti jeszcze mi się nie zdażyło zakładać ale nie jeddnokrotnie zakładałem sztywne koła w innych samochodach.Valeo to dobra firma i lipy raczej nie sprzedają.Do tej pory nie słyszałem żeby były jakieś problemy z tymi zestawami.Czasami klienci stwierdzali ze sprzęgło stało sie troszeczke mniej komfortowe a czasami ze żadnej różnicy poza ceną nie widzą   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502138 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koni2305 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Było na forum w Corsie: http://forum.opel24.com/topic/28487-kolo-dwumasowe-sprzeglo-do-z13dt-z-silnika-z13dtj/ Wynik taki że na razie każdy przejechał za mało kilometrów żeby konkretnie ocenić tę zamianę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502143 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 pamiętajcie, że potrzeba równiez zmienić tarczę sprzęgłową .. ta taką podatną .. ale po pierwsze liczcie się z tym, że częsciej trzeba bedzie wymianiać tarczę sprzęgłową, bo myslę, że tarcza padnie znacznie szybciej .. więc demontaż skrzyni zapewniony   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502146 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość david2291 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 A dlaczego kolega uważa że tarca będzie się szybciej zużywac?Koło dwumasowe ma za zadanie za zadanie tłumienie wibracji generowanych przez silnik więc jego zastąpienie sztywnym kołem nie ma wpływu na szybkość zużywania się tarczy.Przecież nie wszystkie diesle mają dwumasy i jakoś jeżdżą i nie trzeba co chwila w nich wymieniać sprzęgła.Pierwsze takie sztywne koło zakładałem jakieś 4 lata temu i samochód jezdzi na tym zestawie do dziś a jego właściciel twierdzi ze niema żadnych problemów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502176 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Tarcza sprzęgłowa w kole z dwumasą jest tarczą sztywną .. więc musisz założyć tarcze podatną. Jezeli ten sam element jaki jest w kole dwumasowym przeniesiemy na tarczę sprzęgłową i musimy go zmniejszyć .. obciążenia są te same. Zauważ, że wszystkie mocniejsze już diesle mają koło dwumasowe .. bedziesz musiał jeździć ostrożniej .. bo tłumiki drgań w tarczy nie wytrzymają takich obciążeń. Wszystko zalezy od zestawu jaki założysz .. tarczy jaką dobierzesz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502183 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość david2291 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Nie wszystki mocniejsze Diesle mają koło dwumasowe. Kolego ja tu pisze o zestawie czyli sztywnym kole zamachowym i przystosowanej do niego tarczy.Zadne przekładanie starej tarczy od dwumasa do sztywnego koła nie wchodzi w gre własnie ze względu na brak tłumików drgań.Kolego Miałeś kiedyś rękach taką tarcze,widziałeś jak wyglądają spręzyny?Montowałeś taki zestaw do samochodu?Ja zakładałem nie jednokrotnie do róznych samochdów i jakoś jeszcze w żadnym z nich się nie rozleciało sprzęgło w przyspieszonym trybie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502185 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 chodzi oto ze dwumas ma wiekszy wspolczynnik tłumienia. Dlatego tez obecnie wszedzie sie je stosuje i diesle i benzyny to mają. Sztywne kolo i tarcza do tego z tlumkiem ma niestety juz mniejszy wspolczynnik tlumienia wiec wiadomoa sprawa jest to ze komfort spada. Mamay za to prace raczje bezawaryjna az do konca tarczy sprzeglowej lub docisku. Mom zdaniem troszke przesadzili z tym wymyslem dwumasowym. Owszem bardzo fajny wynalazek i ma to prawo btu tylko wg mnie juz jest skazane na porażke z racji tego ze dwumas jest nowy tylko w pudelku a potem to juz niestety juz tylko spada jego jakosc pracy. Mogli wg mnie popracowac naj jakims bardziej zaawansowanym tlumikiem drgan na tarczy sprzeglowej i na tym zakonczyc sprawe. Ewentualnie zeby potencjalny nabywca auta mial do wyboru czy chce dwumas czy nie chce. Skoro hondy czy toyki wprowadzili na rynek swoje auta z wyborem czy ma byc wielowahacz czy ma byc tradycyjna belka skretna to czemu tego nie zrobic tutaj.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502225 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość david2291 Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Zgadza się tradycyjna tarcza na pewno ma mniejszy współczynnik tłumienia drgań co wpływa na komfort.Jednak i tak myślę że zdecydowanie bardziej komfortowe będzie sztywne sprzęgło niż umierający i dzwoniący dwumas.Zresztą 1.3 cdti nie generuje aż tak dużych wibracji i momentu obrotowego żeby taki zestaw miał nie wytrzymać.Oczywiście mam ciągle na myśli zestaw valeo bo to znany i sprawdzony producent.Zawsze istnieje jeszcze opcja regeneracji dwumasy co chyba wychodzi najtaniej.Niestety tyko na początku bo z doświadczenia wiem że takie regenerowane dwumasy różnie się zachowują i zwykle nie wytrzymują tyle co powinny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502229 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Regeneracja odpada .. jedynie chyba jako przygotowanie samochodu do sprzedaży .. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502238 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.