Skocz do zawartości

astra 1,3 cdti dwumasa


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Do 1.3 cdti jeszcze mi się nie zdażyło zakładać ale nie jeddnokrotnie zakładałem sztywne koła w innych samochodach.Valeo to dobra firma i lipy raczej nie sprzedają.Do tej pory nie słyszałem żeby były jakieś problemy z tymi zestawami.Czasami klienci stwierdzali ze sprzęgło stało sie troszeczke mniej komfortowe a czasami ze żadnej różnicy poza ceną nie widzą

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502138
Udostępnij na innych stronach

Było na forum w Corsie: http://forum.opel24.com/topic/28487-kolo-dwumasowe-sprzeglo-do-z13dt-z-silnika-z13dtj/

Wynik taki że na razie każdy przejechał za mało kilometrów żeby konkretnie ocenić tę zamianę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502143
Udostępnij na innych stronach

pamiętajcie, że potrzeba równiez zmienić tarczę sprzęgłową .. ta taką podatną .. ale po pierwsze liczcie się z tym, że częsciej trzeba bedzie wymianiać tarczę sprzęgłową, bo myslę, że tarcza padnie znacznie szybciej .. więc demontaż skrzyni zapewniony :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502146
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego kolega uważa że tarca będzie się szybciej zużywac?Koło dwumasowe ma za zadanie za zadanie tłumienie wibracji generowanych przez silnik więc jego zastąpienie sztywnym kołem nie ma wpływu na szybkość zużywania się tarczy.Przecież nie wszystkie diesle mają dwumasy i jakoś jeżdżą i nie trzeba co chwila w nich wymieniać sprzęgła.Pierwsze takie sztywne koło zakładałem jakieś 4 lata temu i samochód jezdzi na tym zestawie do dziś a jego właściciel twierdzi ze niema żadnych problemów

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502176
Udostępnij na innych stronach

Tarcza sprzęgłowa w kole z dwumasą jest tarczą sztywną .. więc musisz założyć tarcze podatną. Jezeli ten sam element jaki jest w kole dwumasowym przeniesiemy na tarczę sprzęgłową i musimy go zmniejszyć .. obciążenia są te same. Zauważ, że wszystkie mocniejsze już diesle mają koło dwumasowe .. bedziesz musiał jeździć ostrożniej .. bo tłumiki drgań w tarczy nie wytrzymają takich obciążeń.

Wszystko zalezy od zestawu jaki założysz .. tarczy jaką dobierzesz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502183
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystki mocniejsze Diesle mają koło dwumasowe. Kolego ja tu pisze o zestawie czyli sztywnym kole zamachowym i przystosowanej do niego tarczy.Zadne przekładanie starej tarczy od dwumasa do sztywnego koła nie wchodzi w gre własnie ze względu na brak tłumików drgań.Kolego Miałeś kiedyś rękach taką tarcze,widziałeś jak wyglądają spręzyny?Montowałeś taki zestaw do samochodu?Ja zakładałem nie jednokrotnie do róznych samochdów i jakoś jeszcze w żadnym z nich się nie rozleciało sprzęgło w przyspieszonym trybie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502185
Udostępnij na innych stronach

chodzi oto ze dwumas ma wiekszy wspolczynnik tłumienia. Dlatego tez obecnie wszedzie sie je stosuje i diesle i benzyny to mają. Sztywne kolo i tarcza do tego z tlumkiem ma niestety juz mniejszy wspolczynnik tlumienia wiec wiadomoa sprawa jest to ze komfort spada. Mamay za to prace raczje bezawaryjna az do konca tarczy sprzeglowej lub docisku.

 

Mom zdaniem troszke przesadzili z tym wymyslem dwumasowym. Owszem bardzo fajny wynalazek i ma to prawo btu tylko wg mnie juz jest skazane na porażke z racji tego ze dwumas jest nowy tylko w pudelku a potem to juz niestety juz tylko spada jego jakosc pracy. Mogli wg mnie popracowac naj jakims bardziej zaawansowanym tlumikiem drgan na tarczy sprzeglowej i na tym zakonczyc sprawe. Ewentualnie zeby potencjalny nabywca auta mial do wyboru czy chce dwumas czy nie chce. Skoro hondy czy toyki wprowadzili na rynek swoje auta z wyborem czy ma byc wielowahacz czy ma byc tradycyjna belka skretna to czemu tego nie zrobic tutaj.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502225
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się tradycyjna tarcza na pewno ma mniejszy współczynnik tłumienia drgań co wpływa na komfort.Jednak i tak myślę że zdecydowanie bardziej komfortowe będzie sztywne sprzęgło niż umierający i dzwoniący dwumas.Zresztą 1.3 cdti nie generuje aż tak dużych wibracji i momentu obrotowego żeby taki zestaw miał nie wytrzymać.Oczywiście mam ciągle na myśli zestaw valeo bo to znany i sprawdzony producent.Zawsze istnieje jeszcze opcja regeneracji dwumasy co chyba wychodzi najtaniej.Niestety tyko na początku bo z doświadczenia wiem że takie regenerowane dwumasy różnie się zachowują i zwykle nie wytrzymują tyle co powinny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64010-astra-13-cdti-dwumasa/#findComment-502229
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności