Skocz do zawartości

co z tą tigrą ? ratować czy się pozbyć ? silnik i inne ...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie

 

hmmm...

po pierwsze pacjent : tigra x14 1.4 z 1996 r. przebieg 120k km

po drugie (cenna wskazówka) : ukochane auto żony

 

Auto od mniej więcej miesiąca muliło, czkało, szarpało, wobec tego zostało wstawione

do ASO Opla na diagnostykę. Wracam po pracy do domu i zastaję zalaną łzami żonę.

W ASO po oględzinach, powiedziano jej, żeby lepiej tym autkiem już nie wyjeżdzała z serwisu, bo w każdej chwili może stanąć na amen.

 

przepiszę Wam to, co nabzgrał odręcznie jakiś mechanik :

 

do remontu silnik

po demontażu kolektora przepustnicy widać maź

wyciek oleju spod uszczelniaczy wału korbowego przód i tył

nieszczelność miski oleju

nieszczelność uszczelaniczy półosi w skrzyni biegów

podciekanie pompy wody

luz na łączniku zmiany biegów

do wymiany bolec łącznika zmiany biegów

 

uwaga : ASO może podjąć się naprawy, orientacyjny koszt 20 000 pln

 

auto jeździ bardzo mało, max 20 km dziennie, mamy je 5 lat, z 2 lata wstecz w silniku były juz powazniejsze naprawy i tutaj nie jestem pewny, nie pamiętam, ale chyba pokrywa zaworów i coś koło tego...

 

Co myślicie o tej sytuacji ? Naprawiać poza Aso, sprzedać jako auto do remontu i szukać nowego ? Jakie są realne koszty doprowadzenia auta do stanu używalności ?

Generalnie buda jest ok, wymieniane amorki, mcpersony, gumy, niedawno stawialiśmy na zbieżność. Do tej pory było w miarę OK, jak na 11 letnie autko.

Może jakiś dobry mechanik w Zielonej Górze/okolicach ?

 

Przepraszam za przydługi post.

 

pozdrawiam

 

paulb

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/6413-co-z-t%C4%85-tigr%C4%85-ratowa%C4%87-czy-si%C4%99-pozby%C4%87-silnik-i-inne/
Udostępnij na innych stronach

120kkm i silnik do remontu?? coś nie tak, była mierzona kompresja?

wyciek oleju spod uszczelniaczy wału korbowego przód i tył

nieszczelność miski oleju

nieszczelność uszczelaniczy półosi w skrzyni biegów

Tyle zrobi tanio każdy mechanik.

luz na łączniku zmiany biegów

do wymiany bolec łącznika zmiany biegów

Bolec kosztuje 6 albo 9zł w serwisie.Tyle na razie wystarczy w tym temacie.

po demontażu kolektora przepustnicy widać maź

To by wskazywało na wydmuchiwanie oleju przez odmę do dolotu.

To dzieje się przez przedmuch na pierścieniach(na pewno ma tylko 120kkm?, a nie na przykład 220?)Otwórz korek oleju przy pracującym silniku i zobacz czy bardzo dmucha ciśnienie.

Jak znośnie, to proponuję wymianę uszczelniaczy na zaworach.

podciekanie pompy wody

Masz okazję wymienić razem z rozrządem.

Tyle na pewno nie kosztuje 20kPLN.

 

20 kołkow?http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif HAHAHAHAHHAHAHAHA!! ich chyba pop#$@%$@%liło!:evil:

 

z tego co napisałes to to auto sie opłąca robic tylko ze nie w aso.

 

jedz do kilku mechaniorów i niech oni zaopiniuja. ale jak ma 120 tys to było porzadnie rżnięte. a moze licznik krecony?:?:

 

Nie moge uwierzyc w te 120 tys. i silnik do remontu!Po drugie 20 tys. pln za co?Ten kolo chyba sie na łby pozamieniał,nie słuchaj go i jedz do innych mechaników napewno bedzie o wiele,wiele taniej.Daj znać jak coś ustalisz.Pozdrawiam

 

ta maź moze byc również dlatego ze jeździsz na zimnym silniku ( piszesz ze max 20 km dziennie).

 

nie jestem w stanie operowac jakimis konktretnymi kwotami naprawy ale napewno wyniesie kilka a nawet kilkanascie razy mniej niz ten pachoł w aso powiedział.

 

tym bardziej ze motor x14xe to jeden z prostszych w budowie.

 

Razem z uszczelniaczami nie powinno wyjść więcej niż 800zł z robocizną, tak na szybko policzyłem.

ta maź moze byc również dlatego ze jeździsz na zimnym silniku ( piszesz ze max 20 km dziennie).

To też prawda.

 

Kup drugi silnik z jakiegos anglika i sie nie lam - koszt ok 1600zł z wymiana.

 

To ni diabła nie mogę dojść za co chcą taką kasę. Za uszczelki czy moze za otwarcie maski??? U mnie niedawno była wymiana całego rozrządu, wybieraka skrzyni biegów, kompletu uszczelek (pod głowicą- z planowaniem, miską, pokrywą zaworów, uszczelniaczy zaworów i jeszcze paru innych)oleju z mineralnego na półsyntetyk. Nawet nie napiszę ile zapłaciłem bo to tylko malutki procent 20 tyś. :evil: Znajdź dobrego mechanika.

 

łał, no faktycznie załamka z tą ceną ASO :evil:http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif :?:

 

wycieki - nic poważnego wymiana uszczelniaczy i uszczelek

maź - faktycznie prawdopodobnie spowodowana niedogrzanym silnikiem na krótkich trasach

popma wody do wymiany koszt pompy okolo 100zł , ale dobrze wymienic od razu kompletny rozrząd - koszt około 400zł na oryginałach + 100zł za robocizne http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

nie jest źle, ale kompresje trzeba zmierzyć - skoro autko słabe.

 

A-ale S-sobie O-obliczyli to są k....... szczyty naciągania ludzi,kolego z tego co napisałeś to są same drobiazgi i remoncik będzie kosztował grosze w porównaniu do tych 20 tys.

jasne ze naprawiaj samochodzik poza ASO, będzie jeszcze Wam długo służyła :evil:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności