Skocz do zawartości

co z tą tigrą ? ratować czy się pozbyć ? silnik i inne ...


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie

 

hmmm...

po pierwsze pacjent : tigra x14 1.4 z 1996 r. przebieg 120k km

po drugie (cenna wskazówka) : ukochane auto żony

 

Auto od mniej więcej miesiąca muliło, czkało, szarpało, wobec tego zostało wstawione

do ASO Opla na diagnostykę. Wracam po pracy do domu i zastaję zalaną łzami żonę.

W ASO po oględzinach, powiedziano jej, żeby lepiej tym autkiem już nie wyjeżdzała z serwisu, bo w każdej chwili może stanąć na amen.

 

przepiszę Wam to, co nabzgrał odręcznie jakiś mechanik :

 

do remontu silnik

po demontażu kolektora przepustnicy widać maź

wyciek oleju spod uszczelniaczy wału korbowego przód i tył

nieszczelność miski oleju

nieszczelność uszczelaniczy półosi w skrzyni biegów

podciekanie pompy wody

luz na łączniku zmiany biegów

do wymiany bolec łącznika zmiany biegów

 

uwaga : ASO może podjąć się naprawy, orientacyjny koszt 20 000 pln

 

auto jeździ bardzo mało, max 20 km dziennie, mamy je 5 lat, z 2 lata wstecz w silniku były juz powazniejsze naprawy i tutaj nie jestem pewny, nie pamiętam, ale chyba pokrywa zaworów i coś koło tego...

 

Co myślicie o tej sytuacji ? Naprawiać poza Aso, sprzedać jako auto do remontu i szukać nowego ? Jakie są realne koszty doprowadzenia auta do stanu używalności ?

Generalnie buda jest ok, wymieniane amorki, mcpersony, gumy, niedawno stawialiśmy na zbieżność. Do tej pory było w miarę OK, jak na 11 letnie autko.

Może jakiś dobry mechanik w Zielonej Górze/okolicach ?

 

Przepraszam za przydługi post.

 

pozdrawiam

 

paulb

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120kkm i silnik do remontu?? coś nie tak, była mierzona kompresja?

wyciek oleju spod uszczelniaczy wału korbowego przód i tył

nieszczelność miski oleju

nieszczelność uszczelaniczy półosi w skrzyni biegów

Tyle zrobi tanio każdy mechanik.

luz na łączniku zmiany biegów

do wymiany bolec łącznika zmiany biegów

Bolec kosztuje 6 albo 9zł w serwisie.Tyle na razie wystarczy w tym temacie.

po demontażu kolektora przepustnicy widać maź

To by wskazywało na wydmuchiwanie oleju przez odmę do dolotu.

To dzieje się przez przedmuch na pierścieniach(na pewno ma tylko 120kkm?, a nie na przykład 220?)Otwórz korek oleju przy pracującym silniku i zobacz czy bardzo dmucha ciśnienie.

Jak znośnie, to proponuję wymianę uszczelniaczy na zaworach.

podciekanie pompy wody

Masz okazję wymienić razem z rozrządem.

Tyle na pewno nie kosztuje 20kPLN.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 kołkow?http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif HAHAHAHAHHAHAHAHA!! ich chyba pop#$@%$@%liło!:evil:

 

z tego co napisałes to to auto sie opłąca robic tylko ze nie w aso.

 

jedz do kilku mechaniorów i niech oni zaopiniuja. ale jak ma 120 tys to było porzadnie rżnięte. a moze licznik krecony?:?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge uwierzyc w te 120 tys. i silnik do remontu!Po drugie 20 tys. pln za co?Ten kolo chyba sie na łby pozamieniał,nie słuchaj go i jedz do innych mechaników napewno bedzie o wiele,wiele taniej.Daj znać jak coś ustalisz.Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta maź moze byc również dlatego ze jeździsz na zimnym silniku ( piszesz ze max 20 km dziennie).

 

nie jestem w stanie operowac jakimis konktretnymi kwotami naprawy ale napewno wyniesie kilka a nawet kilkanascie razy mniej niz ten pachoł w aso powiedział.

 

tym bardziej ze motor x14xe to jeden z prostszych w budowie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Razem z uszczelniaczami nie powinno wyjść więcej niż 800zł z robocizną, tak na szybko policzyłem.

ta maź moze byc również dlatego ze jeździsz na zimnym silniku ( piszesz ze max 20 km dziennie).

To też prawda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ni diabła nie mogę dojść za co chcą taką kasę. Za uszczelki czy moze za otwarcie maski??? U mnie niedawno była wymiana całego rozrządu, wybieraka skrzyni biegów, kompletu uszczelek (pod głowicą- z planowaniem, miską, pokrywą zaworów, uszczelniaczy zaworów i jeszcze paru innych)oleju z mineralnego na półsyntetyk. Nawet nie napiszę ile zapłaciłem bo to tylko malutki procent 20 tyś. :evil: Znajdź dobrego mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łał, no faktycznie załamka z tą ceną ASO :evil:http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif :?:

 

wycieki - nic poważnego wymiana uszczelniaczy i uszczelek

maź - faktycznie prawdopodobnie spowodowana niedogrzanym silnikiem na krótkich trasach

popma wody do wymiany koszt pompy okolo 100zł , ale dobrze wymienic od razu kompletny rozrząd - koszt około 400zł na oryginałach + 100zł za robocizne http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

nie jest źle, ale kompresje trzeba zmierzyć - skoro autko słabe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A-ale S-sobie O-obliczyli to są k....... szczyty naciągania ludzi,kolego z tego co napisałeś to są same drobiazgi i remoncik będzie kosztował grosze w porównaniu do tych 20 tys.

jasne ze naprawiaj samochodzik poza ASO, będzie jeszcze Wam długo służyła :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności