Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie gdzie powinna sie znajdowac wskazówka w czasie jazdy bo umnie lezy cały czas a gdy auto stoi i silnik pracuje to wskazówka sie unosi . Kupiłem 2 dni temu to auto i na trasie 100km wskazówka leżała cały czas wiec tak ma być czy termostat do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64232-w-jakiej-pozycji-powinna-sie-znajdowac-wskaz%C3%B3wka-cieczy-ch%C5%82odzacej/
Udostępnij na innych stronach

tak jak w większości aut. Ok 90'C. U mnie oscyluje 85-93 w zależności od jazdy. Możesz mieć uszkodzony czujnik temp. ewentualnie sam wkład termostatu. Wejdź w tryb TEST Mode na radiu i odczytaj rzeczywistą temp jaką dostaje sterownik. Organoleptycznie po odpaleniu rano w miarę jak auto się nagrzewa do momentu (nie pamiętam ile ale na pewno ponad 80'C) chłodnica powinna być zimna. W przeciwnym przypadku to na pewno zacięty wkład termostatu.

 

Wydaje mi sie ze to termostat bo po powrocie do domu klapa w góre sprawdziłem temperature chłodnicy i była ciepła ( nie gorąca ). Spróbuje wejsc w ten test mode i sprawdzic.

 

A wiec w menu nie moge znalezc tego wskazania temperatury jest tylko spalanie chwilowe i dystans. Ale odpalilem auto chodziilo dodawalem gazu do chwili az wskazówka sie uniosla do 80 stopni i pojechalem sie przejechac w chwili jak go mocniej dusiłem temperatura wzrastala chyba 85 a jak spokojna jazda to zaraz opadala 5 stopni i tak pomalutku coraz nizej i nizej jak go pociagne dynamiczniej to znowu rosnie i tak w kółko. Druga sprawa to zapach spalin jak dla mnie jest dziwny nie jest to spalona ropa tylko jakby parafina cos takiego.

 

pewnie bogata mieszanka z niedogrzanego silnika powoduje taki zapach. Co do TEST MODE (ukryte menu) wpisz sobie w wyszukiwarce lub youtobe. Na pewno znajdziesz jak się tam wchodzi. A objawy ewidentnie wskazują na walnięty wkład termostatu.

 

A wiec zamówiłem termostat zobaczymy jak bedzie po wymianie. Co do test mode trzeba bylo od razu napisac jak krowie na rowie poniewaz kupilem to auto w piatek ale jak napisales wujek google wszystko powiedział i pokazal. Dzieki za zainteresowanie jak wymienie dam znac co i jak.

 

Co do zapachu parafiny to moze DPF się wypalał ? Jeśli go masz to zainteresuj się szybko tematem, żebyś nie miał w przyszłości z nim kłopotów.

 

A poczym poznac ze sie wypala bo jestem zielony w temacie auto mam dopiero 4 dni. Albo jak go wypalić ? zeby bylo z glowy podpowiedz mi cos zeby bylo dobrze.

 

Problem rozwiazany termostat wymieniony i wszystko jest ok . dpf-u nie mam bo na tabliczce na slupku w kwadracie mam 1.3. Wielkie dzieki pozdrawiam teraz chce ogarnac temam klapek wirowych wszystko sie rusza tylko spadla mi talistwa i lezy na kolektorze zamowilem juz nowe te zaczepy co sa na listwie wykonane beda z mosiadzu tylko jedno mnie zastanawia dlaczego z pod 2 wydobywa sie jakby olej nie duzo ale jest cały kolektor w tym.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności