Gość Krzysiek325e Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Jaki komp, "domowy" (wiesz o co mi chodzi), czy coś profesjonalnego? Sam podłączałeś czy ktoś, bo może Ci nie powiedział nic o błędach, bo uznał, że to norma (jakiś wyświetlany błąd) A może faktycznie masz jakąś blokadę. Masz to auto od niedawna (czytaj dzieje się tak od początku, czy od jakiegoś czasu). Jak mu brakuje mocy, to świecą się jakieś kontrolki (jak niżej) ? A czy w momencie utraty tej mocy są jakieś dodatkowe objawy np. u mnie zapalała się kontrolka świec żarowych i serwis (autko z kluczykiem)?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64305-vivaro-20-cdti-brak-mocy/page/2/#findComment-505168 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Agnik77 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Komputer podłączany profesjonalny w autoryzowanym serwisie Bosch, nie wyświetlają się żadne kontrolki gdy traci moc, ten gość co podłączał pod komputer stwierdził, że może być uszkodzona geometria turbiny, ale nie jest przekonany w 100% to tylko taka dedukcja.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64305-vivaro-20-cdti-brak-mocy/page/2/#findComment-505171 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek325e Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Pytanie do bardziej ogarniających temat. Czy jeśli koleś z serwisu miał rację i będzie uszkodzona geometria turbiny, to nie powinien gdzieś olejem rzucać lub jakieś inne widoczne objawy? No i gdyby tak było, czy nie powinien słabnąć na każdym biegu przy i powyżej jakiś obrotów? A czy ma jeszcze problem z przekroczeniem jakiś obrotów?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64305-vivaro-20-cdti-brak-mocy/page/2/#findComment-505177 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Agnik77 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Dlatego nie chcę się ładować w dodatkowe koszty z wyciąganiem turbo, jak nic nie wskazuje na to, żeby turbo było uszkodzone. Silnik ładnie pracuje, równo nie kopci do 100 km/h jedzie idealnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64305-vivaro-20-cdti-brak-mocy/page/2/#findComment-505178 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koni2305 Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Zobacz jeszcze mój patent w chwili kiedy traci moc tak podczas jazdy przekręć kluczyk na zero i od razu na tą pozycję co był wcześniej (2). Ciekawi mnie tylko czy tak jak to było w moim przypadku auto tak jakby się zresetuje odzyska moc i będzie dalej jechało normalnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64305-vivaro-20-cdti-brak-mocy/page/2/#findComment-505368 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Pytanie do bardziej ogarniających temat. Czy jeśli koleś z serwisu miał rację i będzie uszkodzona geometria turbiny, to nie powinien gdzieś olejem rzucać lub jakieś inne widoczne objawy? No i gdyby tak było, czy nie powinien słabnąć na każdym biegu przy i powyżej jakiś obrotów? A czy ma jeszcze problem z przekroczeniem jakiś obrotów? jeśli to uszkodzona geometra turbiny to powinien mieć brak mocy na każdym biegu powyżej jakichś obrotów, bo zwyczajnie turbo nie może dawać takiego ciśnienia jak powinien. Oczywiście będzie to mniej odczuwalne bo wyższy moment na kołach. Ale to łatwo sprawdzić fejsem live podczas jazdy testowej albo na hamownii. Ale nie będzie pluć olejem. Pluć może jak będzie nieszczelność Jeśli łopatki turbiny są zaklajstrowane w pozycji dla niższych obrotów to dół będzie dobry a góra będzie słabła. Jesli dla wyższych obrotów będzie miał słabszy dól. Są środki do czyszczenia dolotu i usuwania nagaru, może dasz radę tego spróbować i wyczyścić dolot (a jak masz to i boostsensor) zanim wytargasz turbo na stół   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64305-vivaro-20-cdti-brak-mocy/page/2/#findComment-505383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Zobacz jeszcze mój patent w chwili kiedy traci moc tak podczas jazdy przekręć kluczyk na zero i od razu na tą pozycję co był wcześniej (2). Ciekawi mnie tylko czy tak jak to było w moim przypadku auto tak jakby się zresetuje odzyska moc i będzie dalej jechało normalnie. Sterownik potrzebuje 3sek na miekki reset,poza tym pomysl co piszesz bo ktos sprobuje i zatrzyma sie na drzewie lub w kogos wjedzie Pomijajac zagrozenie zycia lub zdrowia silnik 2.0 slynie z przeskakujacego rozrzadu pomimo iz jako jedyny w vivaro jest na lancuchu Z tego co wiem to kazdy vivaro odpala slynna kontrolke w przypadku niewielkiego spadku cisnienia w dolocie,mozna gdybac bez konca co mu jest,moze byc nawet zaklamanie cisnienia powietrza atmosferycznego i mapa sie zmienia co daje inna dawke,zmienia ustawienie lopat...ktory to wogule rocznik?napewno dmucha na zmiennej geometrii?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64305-vivaro-20-cdti-brak-mocy/page/2/#findComment-505463 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 tak mi przyszło - może to przepływka, albo podmienić na sprawną albo odłączyć i sprawdzić jak jedzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64305-vivaro-20-cdti-brak-mocy/page/2/#findComment-505466 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek325e Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Ostatni post na pierwszej stronie mówi, że była podmieniana. Lecz jest jeszcze jedna opcja, czy podmieniana na taką z jeżdżącego auto, czy może na taką z półki? Ja również kiedyś dostałem taką z półki, i okazało się, że również walnięta była. Przepływka powinna jakieś błędy pokazywać. Ale to wszystko oczywiście tak na marginesie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64305-vivaro-20-cdti-brak-mocy/page/2/#findComment-505512 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koni2305 Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 (edytowane) tak mi przyszło - może to przepływka, albo podmienić na sprawną albo odłączyć i sprawdzić jak jedzie Kolega pisał że wymieniał już przepływkę i nic to nie dało. Wojtekcichy- taką moją sytuację opisywałem gdzieś w innym poście gdzie działo się to przy wyprzedzaniu zawsze gasiłem odpalałem i auto jechało aż do następnego razu, i znowu ta sama akcja. Naprawa tego co to powodowało chyba była bardzo droga bo jak na firmie wysłali w końcu auto do mechaniora to później przeważnie stało na "oto" do sprzedania i nie wracało z takiej naprawy do użytku. Udało się znaleźć tutaj to było pisane: http://forum.opel24.com/topic/63903-vivaro-19-problem-z-obrotami/ Edytowane 26 Października 2013 przez koni2305 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64305-vivaro-20-cdti-brak-mocy/page/2/#findComment-505514 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.