Skocz do zawartości

Vivaro 2.0 cdti brak mocy


Gość Agnik77

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki komp, "domowy" (wiesz o co mi chodzi), czy coś profesjonalnego?

Sam podłączałeś czy ktoś, bo może Ci nie powiedział nic o błędach, bo uznał, że to norma (jakiś wyświetlany błąd)

A może faktycznie masz jakąś blokadę.

Masz to auto od niedawna (czytaj dzieje się tak od początku, czy od jakiegoś czasu).

Jak mu brakuje mocy, to świecą się jakieś kontrolki (jak niżej) ?

 

A czy w momencie utraty tej mocy są jakieś dodatkowe objawy np. u mnie zapalała się kontrolka świec żarowych i serwis (autko z kluczykiem)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Komputer podłączany profesjonalny w autoryzowanym serwisie Bosch, nie wyświetlają się żadne kontrolki gdy traci moc, ten gość co podłączał pod komputer stwierdził, że może być uszkodzona geometria turbiny, ale nie jest przekonany w 100% to tylko taka dedukcja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do bardziej ogarniających temat.

Czy jeśli koleś z serwisu miał rację i będzie uszkodzona geometria turbiny, to nie powinien gdzieś olejem rzucać lub jakieś inne widoczne objawy?

No i gdyby tak było, czy nie powinien słabnąć na każdym biegu przy i powyżej jakiś obrotów?

A czy ma jeszcze problem z przekroczeniem jakiś obrotów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie chcę się ładować w dodatkowe koszty z wyciąganiem turbo, jak nic nie wskazuje na to, żeby turbo było uszkodzone. Silnik ładnie pracuje, równo nie kopci do 100 km/h jedzie idealnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jeszcze mój patent w chwili kiedy traci moc tak podczas jazdy przekręć kluczyk na zero i od razu na tą pozycję co był wcześniej (2). Ciekawi mnie tylko czy tak jak to było w moim przypadku auto tak jakby się zresetuje odzyska moc i będzie dalej jechało normalnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do bardziej ogarniających temat.

Czy jeśli koleś z serwisu miał rację i będzie uszkodzona geometria turbiny, to nie powinien gdzieś olejem rzucać lub jakieś inne widoczne objawy?

No i gdyby tak było, czy nie powinien słabnąć na każdym biegu przy i powyżej jakiś obrotów?

A czy ma jeszcze problem z przekroczeniem jakiś obrotów?

jeśli to uszkodzona geometra turbiny to powinien mieć brak mocy na każdym biegu powyżej jakichś obrotów, bo zwyczajnie turbo nie może dawać takiego ciśnienia jak powinien. Oczywiście będzie to mniej odczuwalne bo wyższy moment na kołach. Ale to łatwo sprawdzić fejsem live podczas jazdy testowej albo na hamownii. Ale nie będzie pluć olejem. Pluć może jak będzie nieszczelność

 

Jeśli łopatki turbiny są zaklajstrowane w pozycji dla niższych obrotów to dół będzie dobry a góra będzie słabła. Jesli dla wyższych obrotów będzie miał słabszy dól. Są środki do czyszczenia dolotu i usuwania nagaru, może dasz radę tego spróbować i wyczyścić dolot (a jak masz to i boostsensor) zanim wytargasz turbo na stół

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jeszcze mój patent w chwili kiedy traci moc tak podczas jazdy przekręć kluczyk na zero i od razu na tą pozycję co był wcześniej (2). Ciekawi mnie tylko czy tak jak to było w moim przypadku auto tak jakby się zresetuje odzyska moc i będzie dalej jechało normalnie.

Sterownik potrzebuje 3sek na miekki reset,poza tym pomysl co piszesz bo ktos sprobuje i zatrzyma sie na drzewie lub w kogos wjedzie

Pomijajac zagrozenie zycia lub zdrowia silnik 2.0 slynie z przeskakujacego rozrzadu pomimo iz jako jedyny w vivaro jest na lancuchu

Z tego co wiem to kazdy vivaro odpala slynna kontrolke w przypadku niewielkiego spadku cisnienia w dolocie,mozna gdybac bez konca co mu jest,moze byc nawet zaklamanie cisnienia powietrza atmosferycznego i mapa sie zmienia co daje inna dawke,zmienia ustawienie lopat...ktory to wogule rocznik?napewno dmucha na zmiennej geometrii?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni post na pierwszej stronie mówi, że była podmieniana.

Lecz jest jeszcze jedna opcja, czy podmieniana na taką z jeżdżącego auto, czy może na taką z półki?

Ja również kiedyś dostałem taką z półki, i okazało się, że również walnięta była.

Przepływka powinna jakieś błędy pokazywać.

Ale to wszystko oczywiście tak na marginesie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mi przyszło - może to przepływka, albo podmienić na sprawną albo odłączyć i sprawdzić jak jedzie

Kolega pisał że wymieniał już przepływkę i nic to nie dało.

Wojtekcichy- taką moją sytuację opisywałem gdzieś w innym poście gdzie działo się to przy wyprzedzaniu zawsze gasiłem odpalałem i auto jechało aż do następnego razu, i znowu ta sama akcja. Naprawa tego co to powodowało chyba była bardzo droga bo jak na firmie wysłali w końcu auto do mechaniora to później przeważnie stało na "oto" do sprzedania i nie wracało z takiej naprawy do użytku.

Udało się znaleźć tutaj to było pisane: http://forum.opel24.com/topic/63903-vivaro-19-problem-z-obrotami/

Edytowane przez koni2305
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności