Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Chciałbym zapytać o Wasze opinie w poniższym temacie.

Aktualnie jestem po drugiej wymianie sprzęgła w ciągu dwóch lat. Pierwsze (LUK, cały komplet) po wymianie zaczęło szarpać w ciągu kilku miesięcy. Pomęczyłem się z nim trochę, ale w końcu stwierdziłem, że mam dość, może mechanik się nie przyłożył, może sprzęgło było wadliwe i wymieniłem. Ponownie LUK, cały komplet. I niespodzianka: minęło kilka miesięcy, dwa, może trzy, i sprzęgło znowu szarpie. Pojechałem do mechanika, przejechał się ze mną i zrobił tylko wielkie oczy. Sprawdził poduszki czy się jakaś nie oderwała, ale wszystko było ok, podumał i stwierdził, że nie ma opcji: to musi być walnięte koło zamachowe. Dziwne jest, że nie szarpało od początku, ponieważ po wymianie było ok, ale i tak mówi, że to musi być to.

Już zdecydowałem, że wymienię to koło na jakąś używkę, ale zacząłem się zastanawiać czy ta jazda przez jakiś czas nie uwaliła również już tego wymienionego sprzęgła, i czy skoro i tak będzie wyciągał skrzynię to nie wysupłać pieniędzy i włożyć kolejne sprzęgło. Aczkolwiek jeśli to nie wina koła, to wyrzucę tą dodatkową kasę w błoto :-).

Chciałbym wiedzieć co o tym myślicie.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64331-czy-mo%C5%BCe-to-by%C4%87-uszkodzone-ko%C5%82o-zamachowe/
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Możliwe że ten luk to podróba

 

Można wysnuć takie przypuszczenie, ale dwa różne komplety, u dwóch różnych mechaników, w dwóch różnych częściach Polski? Sam nie wiem... :-)

 

Pytanie jeszcze jaki masz styl jazdy :] czy po mieście śmigasz w większości

 

Jeżdżę raczej spokojnie, ostre ruszenie ze świateł tylko w przypaku kiedy inaczej ciężko się zmieścić. Ale tym pytaniem zwróciłeś moją uwagę na pewien fakt który mi umknął: jeżdżę głównie po mieście, raz na dwa miesiące jakaś dalsza trasa i właśnie wydaje mi się, że po takim wyjeździe szarpie jakby nieco mniej, a później przy jeździe w korkach wraca do normalnego szarpania. Potrafi szarpać i na zimnym i na ciepłym, na niskich jak i na wyższych obrotach.

Dzisiaj zasugerowano mi, że to raczej nie koło, tylko poduszki, czyli teza przeciwna do ostatniej u mechanika, który poduszki sprawdził.

 

Może jeszcze dodam jedną uwagę: od lat walczyłem z nierówno pracującym silnikiem, z tego powodu wymienione zostało wszystko (włącznie z silnikiem :D, ale koło zamachowe było przełożone ze starego), a niestabilność obrotów pozostała - czy czysto teoretycznie, koło zamachowe mogło by również wpływać na niestabilność silnika/obrotów?

Edytowane przez urfel

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64331-czy-mo%C5%BCe-to-by%C4%87-uszkodzone-ko%C5%82o-zamachowe/#findComment-507347
Udostępnij na innych stronach

Wymiana poduszek raczej nic nieda, miałem kiedyś auto w którym też szarpało przy ruszaniu i też wymieniłem sprzęglo bez rezultatu. Lekarstwem na tą zaraze było właśnie przypalenie sprzęgła.

Co znaczy dokładnie niestabilność silnika?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64331-czy-mo%C5%BCe-to-by%C4%87-uszkodzone-ko%C5%82o-zamachowe/#findComment-507382
Udostępnij na innych stronach

Wymiana poduszek raczej nic nieda, miałem kiedyś auto w którym też szarpało przy ruszaniu i też wymieniłem sprzęglo bez rezultatu. Lekarstwem na tą zaraze było właśnie przypalenie sprzęgła.

Co znaczy dokładnie niestabilność silnika?

 

Opiszę najdokładniej jak umiem: obroty wachają się, ale nie nazwałbym tego pływaniem, ponieważ zmiany nie są płynne, brzmi to raczej jak "przyduszanie" silnika (albo krótka utrata zapłonu), który szybko niweluje spadek obrotów. Tak jak wspomniałem, wymieniłem prawie wszystko: poczynając od rzeczy podstawowych jak świece, kable, czujnik temperatury, sonda lambda, DIS, EGR, silniczek krokowy, po czujnik położenia rozrządu, czujnik spalania stukowego, komputer (niektóre wymieniałem więcej niż raz). Jak wspomniałem wymieniłem też cały silnik (stary padł). Po drodze była wymiana rozrządu, uszelnianie wydechu i nie pamiętam co jeszcze (ale mam gdzieś zapisane, więc mogę sprawdzić). Przez cały ten czas nierówne obroty pozostały, zarówno na gazie jak i benzynie, ale tym przestałem się przejnować. Natomiast z szarpaniem, które mu teraz dolega, ciężko jest jeździć, stąd moje pytanie o prawdopodbny związek koła zamachowego z powyższym.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64331-czy-mo%C5%BCe-to-by%C4%87-uszkodzone-ko%C5%82o-zamachowe/#findComment-507396
Udostępnij na innych stronach

Co do koła zamachowego to nie ma żadnego związku z tymi nierównymi obrotami. Czujnik położenia rozrządu nie mógłbyć wymieniony bo x16szr takiego nie posiada, jest czujnik położenia wału.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64331-czy-mo%C5%BCe-to-by%C4%87-uszkodzone-ko%C5%82o-zamachowe/#findComment-507398
Udostępnij na innych stronach

 

Czujnik położenia rozrządu nie mógłbyć wymieniony bo x16szr takiego nie posiada, jest czujnik położenia wału

 

Oczywiście, że tak, dzięki za czujność.

 

Wracając do tematu: zdecydowałem, że jednak wymienię to koło, wątpliwości mam już tylko do sprzęgła, czy przypadkiem nie oberwało za bardzo tym szarpaniem. Ale bez sensu byłoby je znowu wymieniać, nie mając pewności czy koło zamachowe jest wadliwe, więc póki co, tylko koło i zobaczę co będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64331-czy-mo%C5%BCe-to-by%C4%87-uszkodzone-ko%C5%82o-zamachowe/#findComment-507523
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności