Skocz do zawartości

Vivaro nie odpala 2,5 dti


Gość D2 Witek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczow.Jestem posiadaczem Vivaro z silnikiem 2,5 dti 2004 rok z przebiegiem 200tys km.Problem polega na tym ze nie zawsze chce odpalic i do tego bledy silnika ktore bardzo odczuwalnie wplywaja na prace silnika.Zrobie krodki opis przebiegu zdarzen:

1.Przy okolo 190 tys. km

-Silnik nie odpalal (temp. otoczenia 25 stopni) za okolo 30 razem odpalil i juz nie bylo z tym problemow.

-drgania silnika ale tylko pod oporem i przy srednim obciazeniu okolo 80 km/h

-brzeczy czujnik turbo

-Wizyta w serwisie opla.Bledy:

a).przeplywomierz

8).czujnik polozenia walka roz.

c)cisnienie na kolektorze ssacym

 

Bledy z kasowalem ale czesci nie wymienialem

 

2 Przy okolo 192 tys.km

-glosnia praca zaworow

-slaby silnik

ale tylko przy przyspieszaniu i nie zawsze

- silnik nie odpalil po calym dniu pilowania

- wyczyscilem listwe cisnienia i odpowietrzylem uklad

-odpala

-wiyzta serwis.te same bledy

-wymienilem przeplylowke

-o wiele lepiej jezdzi

-mniej bledow i auto odpala

 

3 Przy okolo 200 tys

-niedpalil

-odpowietrzenie ukladu

-brak cisnienia na przewodach wysokiego cisnienia

-po wieloniakrotnych prubach odpowietrzenia odpalil

-brak mocy glosna praca zaworow

- lecz nadal nie odpala

Prosze o jakies podpowiedzi.Dodam ze jestem mechanikiem praktykujacym a pracuje w zawodzie jako inzynier systemow grzewczych.

Z gory dziekuje za odpowiedzi.Takze sluze pomoca.Pzdrawiam :tak:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz.Tez na pompe stawiam lecz jest pare zprzecznosci.Bo poprzednio jak zalapal to chodzi dobrze i cisnienie na listwie jest ok.Moze to byc zawor na pompie ktory sie zawiesza .Moze to byc pompowtrysk ktory jest otwarty i leje , cale cisnienie przez niego ucieka.Moze to byc spowodowane elektronika ktora steruje pompa tzn. zaworem.Bo jesli np.czujnik polozenia walu nie synchronizuje sie z walkiem rozrz.to komputer nie otwozy zaworu na pompie cr.Taki mi sie bynajmiej wydaje.Jest to temat "rzeka" mozna tak pisac i pisac ale jakos musye uratowac te auto a niechce juz wspierac sie na warsztatach bo mam zle doswiadczenie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cale cisnienie przez niego ucieka

Może być... jednak wynikiem padniętych wtrysków na ogół jest pompa ciśnienia która poprzez słabej jakości paliwo porostu się zaciera i sypie metalem. Można wyczyścić wtryski ale to jazda na krótką metę wówczas.

Sam pisałeś że po czyszczeniu listwy trochę się poprawiło.

 

Przed filtrem paliwa powinieneś mieć gruszkę, ktoś powinien odpalić ci auto a ty pompować ciśnienie tą gruchą. Pozwoli ci się przekonać czy to właśnie wina pompki.

 

Objawem padniętej pompy są między innym problemy z odpalaniem auta gdy silnik jest zimny.

 

A jak chcesz sprawdzić wtryski, zrób u mechanika próbę przelewową. To nie wiele kosztuje.

Edytowane przez Olaola1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyy znaczy że co? nie masz filtra paliwa bo nie rozumiem?

 

A to co napisał kicaj nie miało na celu czyszczenia tylko sprawdzenia czy pompa nie sypie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa jest przed pompa cisnienia.Miedyz pompa cisnienia a wtryskami sa tylko przewody wysokiego cisnienia i listwa rozdzielajaca paliwo.jesli pompa by sypala to opilki zucalo by bezposrednio na wtryski.

 

 

Przed chwila rozebralem pompe i odkrylem ze elektrozawor brzeczy dosyc glosno.po manualnym przetestowaniu stwierdzilem ze bardzo mala sila wypycha czpien zamykajacy przeplyw paliwa

 

 

Wie moze ktos jak odcinany jest doplyw paliwa?Czy czujnik cisnienia na listwie ma wiele z tym wspulnego

 

 

Jak wkoncu nazywa sie elektrozawor przy pompie?bo szyukajac na necie czesci w wielu przypadkach opisany jest jako czujnik

 

 

scaliłem

proszę korzystać z opcji EDYTUJ i nie sypać postami jeden po drugim

do tego proszę poprawić ortografy - daję Ci chwilę czasu, w przeciwnym razie temat będzie zamknięty

bad

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy na forum,nieznam jeszcze zasad i dlatego przepraszam za zaklucenia oraz za bledy kture wynikly z powodu posiadania niemieckiej klawiatury.Jednakze twierdze ze kazda umieszczona informacja na forum dotyczaca awari mojego silnika moze pomuc nie tylko mi ale takze innym forumowicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności