Gość Anonymous Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 Mam pytanie: posiadam zwykły już dośćstary prostownik z 4 przełącznikami i rehulacją mocy.. problem w tym że niewiem jak ustawić jeśli chce np szybko naladować a jak jeśli chce na noc... Proszę o jakieś rady   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6453-prostownik/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 podaj parametry akumulatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6453-prostownik/#findComment-301811 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 Proszę o jakieś rady Jeżeli twój akumulator ma załóżmy 60Ah. to ładujesz maksymalnie 6A. Lub mniej . Jeżeli 70Ah to 7amper.Itd.Większym nie można bo powygina płytki i będzie po akumulatorze. 10% Pojemności akumulatora. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6453-prostownik/#findComment-301807 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 Optymalny prąd ładowania akumulatora powinien być w okolicach 10% jego pojemności. Kilka wskazówek, których należy przestrzegać przy ładowaniu akumulatora: 1. ładujemy wyłącznie prądem stałym 2. źródło prądu ładowania musi mieć napięcie wyższe od napięcia akumulatora. Dla akumulatorów 12-to woltowych napięcie źródła winno wynosić od 13,2 do 16,2 [V] 3. temperatura elektrolitu powinna wynosić od 5 do 40 °C 4. biegun "+" akumulatora łączymy z zaciskiem dodatnim prostownika. Analogicznie minus z minusem. Ładujemy małym prądem o wartości około 1/10 pojemności aku do pierwszych objawów gazowania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6453-prostownik/#findComment-301782 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 30 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2007 a jak sie połaczy odwrotnie to tak fajnie iskrzy A jak kaskę się fajnie wydaje bo zwarcie po paczyło płyty http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif Ale rozumiem Cię doskonale sam się bawiłem w małego chemika a później małego strażaka gasząc to co sam podpaliłem Pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6453-prostownik/#findComment-301758 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 Optymalny prąd ładowania akumulatora powinien być w okolicach 10% jego pojemności. Kilka wskazówek, których należy przestrzegać przy ładowaniu akumulatora: 1. ładujemy wyłącznie prądem stałym 2. źródło prądu ładowania musi mieć napięcie wyższe od napięcia akumulatora. Dla akumulatorów 12-to woltowych napięcie źródła winno wynosić od 13,2 do 16,2 [V] 3. temperatura elektrolitu powinna wynosić od 5 do 40 °C 4. biegun "+" akumulatora łączymy z zaciskiem dodatnim prostownika. Analogicznie minus z minusem. Ładujemy małym prądem o wartości około 1/10 pojemności aku do pierwszych objawów gazowania. Wszystko OK tylko nie zgadzam się w jednym punkcie mianowicie 2. Jeżeli posiadamy akumulator tzw. "bez obsługowy" napięcie nie powinno być wyższe niż 14,6 V. Miłego ładowania. Pozdro.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6453-prostownik/#findComment-301612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 Wszystko OK tylko nie zgadzam się w jednym punkcie mianowicie 2. Jeżeli posiadamy akumulator tzw. "bez obsługowy" napięcie nie powinno być wyższe niż 14,6 V. Ale to jest wszytko zalezne od stabilnosci prostownika i jak bedzie mocny (duzy rdzen trafa) to nawet przy napieciu 13V moze dawac pory prad. Ogolnie to moze byc napiecie nawet 20 V tylko ze w srodku takiego prostownika jest opornica gdzie sie wytraca to napiecie i prad tez jest odpowiednio mniejszy. Z prawa ohma wynika ze przy stalym oporze(tutaj opór wewn aku i okablowania) im wyzsze napiecie tym wiekszy prad (ampery) popłynie. Jednak gdzy mowimy ze prostownik ma napiecie 16 V to jest to napiecie bez obciazenia. Rozwazmy taka sytuacje: prostownik taki maly z marketu ma nap16V a taki wiekszy (rozmiarowo podobny do spawarki) ma tez nap16V jednak pod obciazeniem powiedzmy zarowki halogenowej 55W na tym malym spadnie napiecie do powiedzmy 12V a na tym duzym bedzie nie mniej jak 15V bo jest stabilniejszy. Jesli sie boisz o ladowanie aku to mozna podlaczyc go przez opornice czy nawet zarowke ( w szereg) i prad bedzie mniejszy a ladowac mozna aku dowoli(oczewiscie bez przesady nie tydzien czy miesiac) Poprostu po osiagnieciu stanu naladowania (obserwujemy silne gazowanie) bedzie nastepowal rozpad wody na wodor i tlen i w konsekwencji bedzie ubywac poziom elektrolitu. Jesli mamy koreczki to sobie doleemy destylowanej wody i juz jest git.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6453-prostownik/#findComment-301600 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 piszesz to o rezystancji wewnetrznej żrodła. prad który popłynie jest zależny od róznicy napiec na aku i prostowniku pod obciazeniem oraz zalezy jeszcze od rezystancji wewnetrznej akumalatora. prad jest zwiazany bezposrednio z ta roznica napiec. czym wieksza ta roznica tym wiekszy poplynie prad. po prostu podlaczasz aku pod prostownik i ustawiasz pokretłem żądany prąd np 6 amper. co Ci obchodzi ze prostownik pod obciazeniem ma na wyjsciu 15V a jak odlaczysz zacisk to napiecie podskakuje do 16 czy 17?? ważne ze płynie prad taki jakim powinno sie łądowac aku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6453-prostownik/#findComment-301594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 nie zgadzam się w jednym punkcie mianowicie 2. Jeżeli posiadamy akumulator tzw. "bez obsługowy" napięcie nie powinno być wyższe niż 14,6 V. Fenix2, właśnie dlatego napisałem że napięcie źródła winno wynosić od 13,2 do 16,2 [V]   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6453-prostownik/#findComment-301561 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Pytanko mam. CZy ja moge normalnie naładować ten akumulator prostownikiem automatycznym? Mam taki prostownik. Tzn mój jest żółty. Chodzi mi konkretnie o to że jest on automatyczny i czy wystarczy jak przełączniczek dam na 12V i włącze do prądu. W starym aucie miałem aku gdzie mogłem podnieść pokrywe cel i widziałem czy się już gotuje. A Tu ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/6453-prostownik/#findComment-295156 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.