Skocz do zawartości

Prostownik``


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie: posiadam zwykły już dośćstary prostownik z 4 przełącznikami i rehulacją mocy.. problem w tym że niewiem jak ustawić jeśli chce np szybko naladować a jak jeśli chce na noc...

 

Proszę o jakieś rady :evil:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Proszę o jakieś rady :?:

Jeżeli twój akumulator ma załóżmy 60Ah. to ładujesz maksymalnie 6A. Lub mniej . Jeżeli 70Ah to 7amper.Itd.Większym nie można bo powygina płytki i będzie po akumulatorze. 10% Pojemności akumulatora. :evil:http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalny prąd ładowania akumulatora powinien być w okolicach 10% jego pojemności.

Kilka wskazówek, których należy przestrzegać przy ładowaniu akumulatora:

1. ładujemy wyłącznie prądem stałym

2. źródło prądu ładowania musi mieć napięcie wyższe od napięcia akumulatora. Dla akumulatorów 12-to woltowych napięcie źródła winno wynosić od 13,2 do 16,2 [V]

3. temperatura elektrolitu powinna wynosić od 5 do 40 °C

4. biegun "+" akumulatora łączymy z zaciskiem dodatnim prostownika. Analogicznie minus z minusem.

Ładujemy małym prądem o wartości około 1/10 pojemności aku do pierwszych objawów gazowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sie połaczy odwrotnie to tak fajnie iskrzy

A jak kaskę się fajnie wydaje bo zwarcie po paczyło płyty http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Ale rozumiem Cię doskonale sam się bawiłem w małego chemika a później małego strażaka gasząc to co sam podpaliłem :evil:

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalny prąd ładowania akumulatora powinien być w okolicach 10% jego pojemności.

Kilka wskazówek, których należy przestrzegać przy ładowaniu akumulatora:

1. ładujemy wyłącznie prądem stałym

2. źródło prądu ładowania musi mieć napięcie wyższe od napięcia akumulatora. Dla akumulatorów 12-to woltowych napięcie źródła winno wynosić od 13,2 do 16,2 [V]

3. temperatura elektrolitu powinna wynosić od 5 do 40 °C

4. biegun "+" akumulatora łączymy z zaciskiem dodatnim prostownika. Analogicznie minus z minusem.

Ładujemy małym prądem o wartości około 1/10 pojemności aku do pierwszych objawów gazowania.

Wszystko OK tylko nie zgadzam się w jednym punkcie mianowicie 2.

Jeżeli posiadamy akumulator tzw. "bez obsługowy" napięcie nie powinno być wyższe niż 14,6 V.

 

Miłego ładowania.

Pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko OK tylko nie zgadzam się w jednym punkcie mianowicie 2.

Jeżeli posiadamy akumulator tzw. "bez obsługowy" napięcie nie powinno być wyższe niż 14,6 V.

Ale to jest wszytko zalezne od stabilnosci prostownika i jak bedzie mocny (duzy rdzen trafa) to nawet przy napieciu 13V moze dawac pory prad. Ogolnie to moze byc napiecie nawet 20 V tylko ze w srodku takiego prostownika jest opornica gdzie sie wytraca to napiecie i prad tez jest odpowiednio mniejszy. Z prawa ohma wynika ze przy stalym oporze(tutaj opór wewn aku i okablowania) im wyzsze napiecie tym wiekszy prad (ampery) popłynie. Jednak gdzy mowimy ze prostownik ma napiecie 16 V to jest to napiecie bez obciazenia. Rozwazmy taka sytuacje: prostownik taki maly z marketu ma nap16V a taki wiekszy (rozmiarowo podobny do spawarki) ma tez nap16V jednak pod obciazeniem powiedzmy zarowki halogenowej 55W na tym malym spadnie napiecie do powiedzmy 12V a na tym duzym bedzie nie mniej jak 15V bo jest stabilniejszy. Jesli sie boisz o ladowanie aku to mozna podlaczyc go przez opornice czy nawet zarowke ( w szereg) i prad bedzie mniejszy a ladowac mozna aku dowoli(oczewiscie bez przesady nie tydzien czy miesiac) Poprostu po osiagnieciu stanu naladowania (obserwujemy silne gazowanie) bedzie nastepowal rozpad wody na wodor i tlen i w konsekwencji bedzie ubywac poziom elektrolitu. Jesli mamy koreczki to sobie doleemy destylowanej wody i juz jest git.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

piszesz to o rezystancji wewnetrznej żrodła. prad który popłynie jest zależny od róznicy napiec na aku i prostowniku pod obciazeniem oraz zalezy jeszcze od rezystancji wewnetrznej akumalatora.

 

prad jest zwiazany bezposrednio z ta roznica napiec. czym wieksza ta roznica tym wiekszy poplynie prad.

po prostu podlaczasz aku pod prostownik i ustawiasz pokretłem żądany prąd np 6 amper. co Ci obchodzi ze prostownik pod obciazeniem ma na wyjsciu 15V a jak odlaczysz zacisk to napiecie podskakuje do 16 czy 17??

ważne ze płynie prad taki jakim powinno sie łądowac aku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgadzam się w jednym punkcie mianowicie 2.

Jeżeli posiadamy akumulator tzw. "bez obsługowy" napięcie nie powinno być wyższe niż 14,6 V.

 

Fenix2, właśnie dlatego napisałem że napięcie źródła winno wynosić od 13,2 do 16,2 [V] ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Pytanko mam. CZy ja moge normalnie naładować ten akumulator prostownikiem automatycznym?

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Mam taki prostownik. Tzn mój jest żółty. Chodzi mi konkretnie o to że jest on automatyczny i czy wystarczy jak przełączniczek dam na 12V i włącze do prądu. W starym aucie miałem aku gdzie mogłem podnieść pokrywe cel i widziałem czy się już gotuje. A Tu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności