Gość Tosh2 Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 Witam! Przytrafił mi się problem mianowicie po odpaleniu auta nie działał licznik oraz obrotomierz natomiast świeciła się kontrolka ładowania. Problem po ok minucie znikł. Czy miał ktoś może podobną sytuację ? I może orientuję się ktoś co oznacza błąd 1n5p.(takie coś wyświetla mi się po przekręceniu zapłonu). Dodam że auto odpala oraz jeździ bez najmniejszego problemu. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64659-17-dti-przy-uruchomieniu-nie-dzia%C5%82a-licznikobrotomierz-pali-si%C4%99-kontrolka-%C5%82adowania/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 Kontrolka ładowania i brak obrotomierza wskazują na problemy z alternatorem. Może tylko pasek masz luźny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64659-17-dti-przy-uruchomieniu-nie-dzia%C5%82a-licznikobrotomierz-pali-si%C4%99-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-508973 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tosh2 Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 Pasek był wymieniany i nie słychać że jest luźny w sensie nie piszczy. Sprawdzę jutro ładowanie alternatora i zobaczymy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64659-17-dti-przy-uruchomieniu-nie-dzia%C5%82a-licznikobrotomierz-pali-si%C4%99-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-508978 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 W tych silnikach alternatory padaja notorycznie niestety.Po przekreceniu wyswietla się zapewne inspekcja http://forum.opel24.com/topic/894-insp-na-wyswietlaczu-astry-g-ii/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64659-17-dti-przy-uruchomieniu-nie-dzia%C5%82a-licznikobrotomierz-pali-si%C4%99-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-509003 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tosh2 Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Dzięki za informację faktycznie alternator. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64659-17-dti-przy-uruchomieniu-nie-dzia%C5%82a-licznikobrotomierz-pali-si%C4%99-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-509164 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaoek Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 Ja mam bardzo podobną sytuację. Kiedy autko postoi trochę, jest zimne to nie wzbudza się ładowanie, lampka ładowania pali się. Po jakimś czasie zaczyna ładować, rośnie napięcie na aku do stabilnych 15,8V (nie za dużo?). Często wystarczy zgasić i zapalić ponownie samochód i problem z ładowaniem znika. W trasie nic się nie dzieje, aku jest ładowany. Nie było też problemu z zapalaniem w mrozy. Ewidentnie problem ze wzbudzeniem ładowania. Czy to jest problem z połączeniem np. masy do alternatora, itp? Czy może spalony mostek w altku? Jacyś znawcy coś może mi doradzą? Nie chce mi się jechać od razu do mechanika bo autko w sumie sprawne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64659-17-dti-przy-uruchomieniu-nie-dzia%C5%82a-licznikobrotomierz-pali-si%C4%99-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-663892 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 (edytowane) rośnie napięcie na aku do stabilnych 15,8V (nie za dużo?). Jeżeli zauważyłeś to pieronem z tym rób. http://autokult.pl/623,alternator-budowa-usterki-sposob-dzialania Nie trzeba znawców.Wystarczy w Google wpisać i już wiesz Edytowane 10 Marca 2017 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64659-17-dti-przy-uruchomieniu-nie-dzia%C5%82a-licznikobrotomierz-pali-si%C4%99-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-663894 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaoek Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Okazało się, że to tylko mój tani multimetr zawyża pomiary napięcia Postaram się o lepszy i zmierzę jeszcze raz, ale na 90% napięcie spoczynkowe na aku i nap. ładowania są ok. Tylko ciągle ten brak wzbudzenia, kiedy samochód postoi parę godzin, noc, kilka dni. Dzisiaj odpaliłem go po postoju 2,5 doby i czekałem 2 minuty na rozpoczęcie ładowania. Zaczyna ładować i dopiero wtedy gaśnie lampka (od razu) ... więc wydaje mi się że to nie jest zużyty akumulator. Przez te 2 minuty nie ma napięcia ładowania. Kiedy zaczyna ładować jest takie charakterystyczne chwilowe zdławienie silnika, kiedy obciąża go załączający się alternator. Nie mam też problemów z odpalaniem, nawet w czasie niedawnych jeszcze mrozów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64659-17-dti-przy-uruchomieniu-nie-dzia%C5%82a-licznikobrotomierz-pali-si%C4%99-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-664254 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 (edytowane) Jeszcze tego altka nie zrobiłeś? Olewaj dalej. Na multimetr nie próbuj zwalać wszystkiego.Ja też mam tani i nim mierzę wszystko. Błąd pomiaru ok 0.2 V a nie 1V. Edytowane 15 Marca 2017 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64659-17-dti-przy-uruchomieniu-nie-dzia%C5%82a-licznikobrotomierz-pali-si%C4%99-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-664264 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Jaki silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64659-17-dti-przy-uruchomieniu-nie-dzia%C5%82a-licznikobrotomierz-pali-si%C4%99-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-664272 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.