Skocz do zawartości

Czujnik ciśnienia doładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Hejka.

Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka 'samochód z kluczykiem' a potem 'emisji spalin'.

 

Teraz za każdym razem zapala mi się ta druga. Po podłączeniu kompa są błędy P0106 i 108 czyli EGR i czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze.

 

Wykręciłem czujnik i pomoczylem go w benzynie ekstrakcyjnej, było dużo syfu ale po jego zamontowaniu błąd nie zniknął (nie kasowałem go, nie odłączalem aku).

 

W warsztacie powiedziano mi aby nie grzebac w środku czujnika bo można uszkodzić membrane... Ja po umyciu swojego i zerknieciu do środka nie widzę niczego - w sensie membrany ani żadnych innych rzeczy. Tak powinno być, czy też coś powinno być widać?

 

Ps. Auto zachowuje się normalnie, nie traci mocy, równe obroty.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki.

To na dniach skasuje błąd i zobaczę czy pomogło. Jak nie to jeszcze raz wykręcę czujnik i go lepiej przeczyszczę - bałem się do środka dmuchać i wsadzać różne czyściki.

 

Czy skasować błąd mogę odłączając aku (gdzieś tak wyczytałem, ktoś też tak mówił) czy tylko komp?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-511357
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Te dwa błędy często występują razem. Nie koniecznie musi to być czujnik. Może być zacięty egr. Łopatologicznie możesz przeczyścić lub podmienić jedno poźniej drugie i zobaczysz co generuje te błędy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-511359
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do tej pory EGR 'zapalał' mi się tylko w cieplejsze dni - tak od 15 stopni wzwyż.

 

O ile metoda kasowania błędów poprzez odłączenie aku działa - wyczyszczenie czujnika ciśnienia doładowania nie pomogło.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-513077
Udostępnij na innych stronach

o ile czyszczenie egrów wiekoszosci pryzpadkow pomaga tak z mapem to w wieksozsci pryzpadkow nie oto chodzi. Blad w ECM nie jest bledem uszkodzenia MAPa ale bledem przelaodwania albo niedoaladowania. W silnikach 1.3 to pryzpadloscia jest zapiekanie sie oski od zaworu WG a takze w tych turbinach ze zmienna geometria tez i tych lopatek. Dostep jest ciulowy ale dlugi srubokret ewentualnie pret i popsikaj odrdzewiaczem i rozruszaj to ciegno od WG na turbinie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-513078
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj wyjąłem czujnik jeszcze raz, zanurzyłem go w benzynie ekstrakcyjnej... dodatkowo w środku pogmerałem pędzelkiem... co go uszkodziło.

 

Po podłączeniu do auta, auto normalnie odpala ale po wrzuceniu 1ki i próbie ruszenia obroty spadają i silnik gaśnie. To samo przy ruszaniu z dwójki. Najlepiej idzie na wstecznym ale... ogólnie lipa.

 

Ps. Oryginał czujnika Bosch ma numer 0281002510, w sklepie mają z końcówką 844... czym one się różnią poza ceną? (pierwszy 350, drugi 120zł).

Edytowane przez Maly7

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-514809
Udostępnij na innych stronach

A więc tak.

Obecnie auto odpala bez wsadzonego czujnika ale nie jedzie. Robiłem kilka testów i doszedłem do wniosku, że czujnik nie ma nic do tego gdyż na odpalonym silniku i wyjętym czujniku, jak tylko przyłoży się palec (albo czujnik) do "dziurki" auto traci moc i gaśnie. Tak jakby miało to bardziej związek z kolektorem lub powietrzem/ciśnieniem w nim występującym.

 

Dalej... możliwe, że zauważyłem w czym problem. Chodzi o "rure" prowadząca powietrze do chłodnicy klimatyzacji, której już od roku nie mam. Rura ta jest przedłużeniem rury wychodzącej z filtra powietrza i przepływomierza. Normalnie była ona zaślepiona ale widzę, że teraz wyjście jest otwarte i możliwe że łapie dodatkowe powietrze lub przez nie ucieka dlatego dzieją się takie rzeczy. W końcu normalnie jest to układ zamknięty, a obecnie jest otwarty.

 

Foto:

http://pl.tinypic.com/r/28alx82/5

 

28alx82.jpg

 

28alx82.jpg

Jutro się tym zajmę i zobaczę czy pomoże.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-515252
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Zaznacz na foto o jaką dziurę Ci chodzi. Jeśli masz jakiekolwiek nieszczelności w dolocie za przepływomierzem to oszukujesz sterownik co do ilości powietrza w kolektorze. Nie jest wtedy zachowana właściwa proporcja paliwo-powietrze i silnik gasnie. Nie słyszałem i nie widziałem też żeby chłodnica klimatyzacji była łączona jakąkolwiek rurą z filtrem powietrza. To nie ma żadnego sensu z punktu widzenia pracy silnika czy układu klimatyzacji. Włóż czujnik na miejsce i odłącz wtyczkę od przepływomierza. Silnik przełączy sie w tryb serwisowy i wtedy na tych ustawieniach powinien chociaż pracować.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-515258
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o zatkaniu "dziury" palcem miałem na myśli dziurkę, w której znajduje się czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze.

 

Na poniższym zdjęciu znalezionym w sieci, mojego silnika, zaznaczyłem na czerwono jak prowadzona jest rura, która może mieć związek z usterką.

http://pl.tinypic.com/r/jszmfl/5

 

pozdrawiam

Edytowane przez Maly7
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-515270
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności