Gość Maly7 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Hejka. Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka 'samochód z kluczykiem' a potem 'emisji spalin'. Teraz za każdym razem zapala mi się ta druga. Po podłączeniu kompa są błędy P0106 i 108 czyli EGR i czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze. Wykręciłem czujnik i pomoczylem go w benzynie ekstrakcyjnej, było dużo syfu ale po jego zamontowaniu błąd nie zniknął (nie kasowałem go, nie odłączalem aku). W warsztacie powiedziano mi aby nie grzebac w środku czujnika bo można uszkodzić membrane... Ja po umyciu swojego i zerknieciu do środka nie widzę niczego - w sensie membrany ani żadnych innych rzeczy. Tak powinno być, czy też coś powinno być widać? Ps. Auto zachowuje się normalnie, nie traci mocy, równe obroty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maly7 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Ok dzięki. To na dniach skasuje błąd i zobaczę czy pomogło. Jak nie to jeszcze raz wykręcę czujnik i go lepiej przeczyszczę - bałem się do środka dmuchać i wsadzać różne czyściki. Czy skasować błąd mogę odłączając aku (gdzieś tak wyczytałem, ktoś też tak mówił) czy tylko komp? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-511357 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Te dwa błędy często występują razem. Nie koniecznie musi to być czujnik. Może być zacięty egr. Łopatologicznie możesz przeczyścić lub podmienić jedno poźniej drugie i zobaczysz co generuje te błędy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-511359 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maly7 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Do tej pory EGR 'zapalał' mi się tylko w cieplejsze dni - tak od 15 stopni wzwyż. O ile metoda kasowania błędów poprzez odłączenie aku działa - wyczyszczenie czujnika ciśnienia doładowania nie pomogło.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-513077 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 o ile czyszczenie egrów wiekoszosci pryzpadkow pomaga tak z mapem to w wieksozsci pryzpadkow nie oto chodzi. Blad w ECM nie jest bledem uszkodzenia MAPa ale bledem przelaodwania albo niedoaladowania. W silnikach 1.3 to pryzpadloscia jest zapiekanie sie oski od zaworu WG a takze w tych turbinach ze zmienna geometria tez i tych lopatek. Dostep jest ciulowy ale dlugi srubokret ewentualnie pret i popsikaj odrdzewiaczem i rozruszaj to ciegno od WG na turbinie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-513078 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maly7 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 (edytowane) Dzisiaj wyjąłem czujnik jeszcze raz, zanurzyłem go w benzynie ekstrakcyjnej... dodatkowo w środku pogmerałem pędzelkiem... co go uszkodziło. Po podłączeniu do auta, auto normalnie odpala ale po wrzuceniu 1ki i próbie ruszenia obroty spadają i silnik gaśnie. To samo przy ruszaniu z dwójki. Najlepiej idzie na wstecznym ale... ogólnie lipa. Ps. Oryginał czujnika Bosch ma numer 0281002510, w sklepie mają z końcówką 844... czym one się różnią poza ceną? (pierwszy 350, drugi 120zł). Edytowane 21 Grudnia 2013 przez Maly7   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-514809 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maly7 Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 Zakupiłem czujnik ciśnienia doładowania - używka boscha. Auto na nim też gaśnie od razu po odpaleniu. Jakiś pomysł?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-515198 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maly7 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 A więc tak. Obecnie auto odpala bez wsadzonego czujnika ale nie jedzie. Robiłem kilka testów i doszedłem do wniosku, że czujnik nie ma nic do tego gdyż na odpalonym silniku i wyjętym czujniku, jak tylko przyłoży się palec (albo czujnik) do "dziurki" auto traci moc i gaśnie. Tak jakby miało to bardziej związek z kolektorem lub powietrzem/ciśnieniem w nim występującym. Dalej... możliwe, że zauważyłem w czym problem. Chodzi o "rure" prowadząca powietrze do chłodnicy klimatyzacji, której już od roku nie mam. Rura ta jest przedłużeniem rury wychodzącej z filtra powietrza i przepływomierza. Normalnie była ona zaślepiona ale widzę, że teraz wyjście jest otwarte i możliwe że łapie dodatkowe powietrze lub przez nie ucieka dlatego dzieją się takie rzeczy. W końcu normalnie jest to układ zamknięty, a obecnie jest otwarty. Foto: http://pl.tinypic.com/r/28alx82/5 Jutro się tym zajmę i zobaczę czy pomoże.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-515252 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Zaznacz na foto o jaką dziurę Ci chodzi. Jeśli masz jakiekolwiek nieszczelności w dolocie za przepływomierzem to oszukujesz sterownik co do ilości powietrza w kolektorze. Nie jest wtedy zachowana właściwa proporcja paliwo-powietrze i silnik gasnie. Nie słyszałem i nie widziałem też żeby chłodnica klimatyzacji była łączona jakąkolwiek rurą z filtrem powietrza. To nie ma żadnego sensu z punktu widzenia pracy silnika czy układu klimatyzacji. Włóż czujnik na miejsce i odłącz wtyczkę od przepływomierza. Silnik przełączy sie w tryb serwisowy i wtedy na tych ustawieniach powinien chociaż pracować.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-515258 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maly7 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 (edytowane) Pisząc o zatkaniu "dziury" palcem miałem na myśli dziurkę, w której znajduje się czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze. Na poniższym zdjęciu znalezionym w sieci, mojego silnika, zaznaczyłem na czerwono jak prowadzona jest rura, która może mieć związek z usterką. http://pl.tinypic.com/r/jszmfl/5 pozdrawiam Edytowane 26 Grudnia 2013 przez Maly7 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64898-czujnik-ci%C5%9Bnienia-do%C5%82adowania/#findComment-515270 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.