Gość Maly7 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Hejka. Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka 'samochód z kluczykiem' a potem 'emisji spalin'. Teraz za każdym razem zapala mi się ta druga. Po podłączeniu kompa są błędy P0106 i 108 czyli EGR i czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze. Wykręciłem czujnik i pomoczylem go w benzynie ekstrakcyjnej, było dużo syfu ale po jego zamontowaniu błąd nie zniknął (nie kasowałem go, nie odłączalem aku). W warsztacie powiedziano mi aby nie grzebac w środku czujnika bo można uszkodzić membrane... Ja po umyciu swojego i zerknieciu do środka nie widzę niczego - w sensie membrany ani żadnych innych rzeczy. Tak powinno być, czy też coś powinno być widać? Ps. Auto zachowuje się normalnie, nie traci mocy, równe obroty.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Wszystko jest ok nic nie zobaczysz jedynie bialy kolor Elementu pomiarowego. Piezoelektryki itp Membrama jest ale to wszystko Wielkosc mikro Sprezone powietrze i benzyna. Nawet dimmer i bedzie ok Skasowac blad pasuje bo nie bedziesz wiedzial czy juz Jest ok   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maly7 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Ok dzięki. To na dniach skasuje błąd i zobaczę czy pomogło. Jak nie to jeszcze raz wykręcę czujnik i go lepiej przeczyszczę - bałem się do środka dmuchać i wsadzać różne czyściki. Czy skasować błąd mogę odłączając aku (gdzieś tak wyczytałem, ktoś też tak mówił) czy tylko komp? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Te dwa błędy często występują razem. Nie koniecznie musi to być czujnik. Może być zacięty egr. Łopatologicznie możesz przeczyścić lub podmienić jedno poźniej drugie i zobaczysz co generuje te błędy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maly7 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Do tej pory EGR 'zapalał' mi się tylko w cieplejsze dni - tak od 15 stopni wzwyż. O ile metoda kasowania błędów poprzez odłączenie aku działa - wyczyszczenie czujnika ciśnienia doładowania nie pomogło.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 o ile czyszczenie egrów wiekoszosci pryzpadkow pomaga tak z mapem to w wieksozsci pryzpadkow nie oto chodzi. Blad w ECM nie jest bledem uszkodzenia MAPa ale bledem przelaodwania albo niedoaladowania. W silnikach 1.3 to pryzpadloscia jest zapiekanie sie oski od zaworu WG a takze w tych turbinach ze zmienna geometria tez i tych lopatek. Dostep jest ciulowy ale dlugi srubokret ewentualnie pret i popsikaj odrdzewiaczem i rozruszaj to ciegno od WG na turbinie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 (edytowane) wastgate = by pass ,-co po uruchomieniu nie ma wplywu bo sprezarka nie wytwarza wtedy znacznego cisnienia ale bledy generowac bedzie tez brak polączenia z czujnikiem map sensor -sprawdzic okablowanie Edytowane 11 Grudnia 2013 przez mati11294   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maly7 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 (edytowane) Dzisiaj wyjąłem czujnik jeszcze raz, zanurzyłem go w benzynie ekstrakcyjnej... dodatkowo w środku pogmerałem pędzelkiem... co go uszkodziło. Po podłączeniu do auta, auto normalnie odpala ale po wrzuceniu 1ki i próbie ruszenia obroty spadają i silnik gaśnie. To samo przy ruszaniu z dwójki. Najlepiej idzie na wstecznym ale... ogólnie lipa. Ps. Oryginał czujnika Bosch ma numer 0281002510, w sklepie mają z końcówką 844... czym one się różnią poza ceną? (pierwszy 350, drugi 120zł). Edytowane 21 Grudnia 2013 przez Maly7   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maly7 Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 Zakupiłem czujnik ciśnienia doładowania - używka boscha. Auto na nim też gaśnie od razu po odpaleniu. Jakiś pomysł?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 (edytowane) ...bledy generowac bedzie tez brak polączenia z czujnikiem map sensor -sprawdzic okablowanie wazne czy po wpieciu czujnika mozna skasowac bledy przed uruchomieniem silnika ,jezeli nie to okablowanie do czujnika ewentualnie ecu uszkodzenie czujnika zadko sie zdarza wiec szczelnosc ukladu Edytowane 24 Grudnia 2013 przez mati11294 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.