Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie odnosnie dzialania klimatyzacji i ukladu chlodzenia. Posiadam astre 1.9 cdti 150 KM. Silnik posiada dwa wentylatory, jeden dla silnika i jeden dla klimatyzacji.

Dzis zauwazylem ze po odpaleniu silnika i wlaczonej klimatyzacji wentylaor chlodnicy silnika zalacza sie co jakis czas. Nawiew jest ustawiony na szyby i nogi oraz temp ustawiona mniej wiecej w polowie.

Dodam ze pdoczas pracy wentylatora gdy wylaczam klimatyzacje wentylaor wylacza sie on od razu.

Czy ktos mi moze wyjasnic dlaczego tak sie dzieje?

 

Wentylator włącza się aby wymusić większy przepływ powietrza przez chłodnicę, chłodnica jest po to aby schłodzić "środek" który znajduje się w układzie.

 

W filmie jest mowa chłodnicy klimatyzacji a mi sie wlacza wentylator chłodnicy silnika

Edytowane przez zabad

 

U mnie w trochę starszym aucie jak załączam klimę to też startują dwa wentylatory. Ale żadnych skutków ubocznych nie zauważyłem.

Widocznie tak ma być.

 

Gość popencjusz

hmm. A ja myślałem że ich praca jest podzielona na 3 stopnie: 1 to jeden wentylator, drugi to dwa niskie obroty, trzeci to dwa wysokie obroty. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

 

Tak jest przeważnie jak opisałeś. Sterują tym wszystkim czujniki temperatury za pośrednictwem przekaźników.

U mnie np tak jak wspomniałem wentylatory startują po załączeniu klimy. więc pewnie i podobnie jest u kolegi zabad.

To że wentylator włącza się i wyłącza przy pracującej klimie może jest związane jest z tym że jest klimatronik.

Przy manualnej klimatyzacji chłodzi cały czas, a przy klimatroniku zapewne załączana i wyłączana po osiągnięciu temperatury. Stąd pewnie to załączanie i wyłączanie wentylatora.

 

U mnie po włączeniu klimatronika startują oba wentylatory.

A czy potem którys z nich się wyłącza i włącza tego już nie wiem- muszę sprawdzić.

 

W vivaro startuje jeden na 1 biegu,drugi co jakis czas sie odpala na 2 biegu,nie mierzylem ale okolo co 2-3 minuty,w innym aucie z klimatronicem wentylatory wlaczaja sie razem co jakis czas

 

  • 3 tygodnie później...

roznie jest ot realizowane. Kiedys w starszych autkach wiatrak badz dwa wiatraki pracowaly po wlaczeniu klimy caly czas i zaz wyczja na pol gwizdka. Przy dwóch wiatrakach dosc czesto realizowali ich predkosc przez przekazniki ktore laczyly w odpwoiedniej konfiguracji silniczki wiatroakow np prze zopornice a to np rownolegle ona silniczki czyli 12V podzielone na dwa wiatraki czyli po 6V a to rownilegle dajac napiecie 12V czyli pełna kita. Dzisiaj juz jest neico inaczje w dobie roznych modułów waitraki najczesciej pracuja w sposob cykliczny czyli wlaczjaa sie na powiedzmy 30 sekund i wylaczaja na minute.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności