Gość Anonymous Opublikowano 22 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 Kupiłem Opla Vectre 2.0 DTH 101 KM. Jeżeli jest ciepły palo OK. Jeżeli postoi 12 godzin (lub cos koło tego) i więcej chyba zapowietrza się. Zapala, chodzi 3-4 sekundy i gaśnie - puźniej musze mielić przez minutę żeby zapalił . Wymieniłem filtr paliwa i powietrza nie wiem czy ma to awiazek. Dajcie znać jak macie taki sam problem a jeszcze lepiej jak go naprawiliście.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 Jeśli sam wymieniałeś filtr paliwa to gratuluję pomysłu Filtr powinieneś wymienić w serwisie i żeby było śmieszniej ASO bo najprawdopodobniej mało kto ma z mechaników pompkę do odpowietrzania układu - jest ona narzędziem specjalistycznym Opla . Skutki jakie możesz ponieść to umarcie pompy paliwa w bardzo krótkim czasie (koszt zakupu =od 4500 zł w górę + wymiana) . W związku z powyższym następna trasa którą zrobisz powinna prowadzić do najbliższego ASO (odpowietrzą Ci układ za parędziesiąt zł i możesz jeździć dalej).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/#findComment-360744 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 rich72, Jedno pytanko-czy na obudowie filtra jest na górze mała śrubka tak jak w mercu? [ Dodano: Nie Cze 25, 2006 18:56 ] kinga, może poczytaj tuhttp://66.249.93.104/search?q=cache:Gc2YXTWBJ4IJ:forum.vectraklub.pl/viewtopic.php%3Fp%3D237498+zapowietrzanie+si%C4%99+vectra&hl=pl&gl=pl&ct=clnk&cd=1&lr=lang_pl   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/#findComment-360743 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 Zibi poczytałem ten wątek który wstawiłeś. Nie wiem dokładnie jak wygląda układ paliwowy w 2,0 ale z tego co kumpel mi gadał (pracuje w ASO opla 9 lat więc dużo już miał różnych przypadków) jak kupowałem moją astrę 2,2 dti żeby zwracać szczegółną uwagę na poziom paliwa i nie uprawiać rajdów o kropelce. Te silniki a w zasadzie układy paliwowe mają tą cechę że nie odpowietrzają się samoczynnie i powietrze raz zaciągnięte krąży w układzie tak długo dopóki się go nie odpowietrzy i rzeczywiście jest specjalna pompka wpinana w układ która powinna pracować około 10 min po wymianach filtra czy po zapowietrzeniu. Dodatkowo gadał że jeśli załapie powietrze to zmienia się kąt na pompie (podczas jazdy praktycznie nieodczuwalna strata mocy jednak silnik chodzi w gorszych warunkach). Mechanicy często nie zdają sobie z tego sprawy bądź nie chcą sobie zdawać i wymieniają filtr poprzez zalanie go i przepięcie lecz zawsze cosik powietrza zostaje i krzaczy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/#findComment-360742 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2006 rich72, Hmm,raz kumpel zmienił bodajże w Ducato filtr i za Chiny nie chciało odpalić .W koncu poluzowaliśmy rurkę od wtrysku i na hol.Odpalił po200m iszybkie dokręcenie rurki nas uratowało. [ Dodano: Nie Cze 25, 2006 19:40 ] rich72, Zaznacz w profilu tą wieś na mapie ,bo może mieszkasz 1 km. obok .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/#findComment-360740 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 Kupiłem Opla Vectre 2.0 DTH 101 KM. Jeżeli jest ciepły palo OK. Jeżeli postoi 12 godzin (lub cos koło tego) i więcej chyba zapowietrza się. Zapala, chodzi 3-4 sekundy i gaśnie - puźniej musze mielić przez minutę żeby zapalił . Wymieniłem filtr paliwa i powietrza nie wiem czy ma to awiazek. Dajcie znać jak macie taki sam problem a jeszcze lepiej jak go naprawiliście. Najczestrzą przyczyną zapowietrzania tych silników są sparciałe lub popękane przewody nadmiarowe. W twoim przypadku podejżewał bym jednak że cos nie tak z filtrem paliwa. Prawdopodobnie źle złozony po wymianie. Równiez łatwo jest uszkodzić obudowę filtra lub jego pokrywę jak ktoś nie ma wyczucia przy dokręcaniu [ Dodano: Pon Cze 26, 2006 19:03 ] Zibi poczytałem ten wątek który wstawiłeś. Nie wiem dokładnie jak wygląda układ paliwowy w 2,0 ale z tego co kumpel mi gadał (pracuje w ASO opla 9 lat więc dużo już miał różnych przypadków) jak kupowałem moją astrę 2,2 dti żeby zwracać szczegółną uwagę na poziom paliwa i nie uprawiać rajdów o kropelce. Jazdy na kropelce nie lubi żadna pompa wtryskowa Te silniki a w zasadzie układy paliwowe mają tą cechę że nie odpowietrzają się samoczynnie i powietrze raz zaciągnięte krąży w układzie tak długo dopóki się go nie odpowietrzy Totalna bzdura!!! zapraszam do lektury Sam naprawiam Vectra B Etzolda te silniki odpowietrzają się samoczynnie niestety trzeba długo kręcić. Jeżeli było by inaczej były by wyposażone w ręczna pompkę a takowej nie posiadają i rzeczywiście jest specjalna pompka wpinana w układ która powinna pracować około 10 min po wymianach filtra czy po zapowietrzeniu. W ASO mają dużo innych różnych narzędzi mniej lub więcej potrzebnych. Naprzykład kto z was dokręca koła kluczem dynamometrycznym????a w ASO tak robią Dodatkowo gadał że jeśli załapie powietrze to zmienia się kąt na pompie (podczas jazdy praktycznie nieodczuwalna strata mocy jednak silnik chodzi w gorszych warunkach). A to to jest bzdura roku....nic dziwnego że ludzie mają nie najlepszą opinie o ASO skoro tam pracują ludzie podawający się za mechaników i wygadujących takie bzdety. Przekaż temu kumplowi ze jak go dopuszczą do TIS'a ( ale sądząc po jego stanie wiedzy raczej nie) niech poczyta procedury i przestanie gadać takie głupoty. Boszzzzz....9 lat tam go trzymają .....napisz jeszcze co to za ASO i gdzie niech wszyscy to miejsce z daleka omijaja   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/#findComment-360665 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2006 Borgi widać jesteś ekspertem od Opli (ciekaw jestem ile samochodów naprawiłeś oprócz swojego). Pan Henio z Panem Kaziem kiedyś mi Punciaka naprawiali (1,5 miesiąca i 4 kompy na próbę przekładali) kumpel przyszedł obejrzał zajechaliśmy na komp - ściągnęli immobilizer i grało wsio także ja szacunek do niego mam bo ma pojęcie od czego zacząć a nie z żarówką na drucie diagnozować. Jak lubisz dłubać przy aucie to baw się dobrze - ktoś te auta produkuje, ktoś je zna, wie co pada a co nie ale Ty jesteś lepszy - ZAŁÓŻ ASO z Heniem i Kaziem O odpowietrzeniu pisałem na przykładzie silnika 2,2 DTI (w 2,0 nie wiem być może że sam się odpowietrza a może masz śrubkę a może kurek od centralnego ogrzewania dołożony - nie przypadkiem przez kolegę Henia - Józka ). Facet robi co najmniej 8 osobom (tyle osób znam dobrze osobiście) przy Oplach i nikt nie ma o nim złego zdania i autka nie mulą przy 2000 obr/min i nie musi nikt czytać prac dyplomowych z technikum [ Dodano: Pon Cze 26, 2006 20:56 ] Ps. W ASO mają dużo innych różnych narzędzi mniej lub więcej potrzebnych. Naprzykład kto z was dokręca koła kluczem dynamometrycznym???:lol:?a w ASO tak robią większoć serwisów oponiarskich jest już wyposażonych w dynamometry nawet u nas na wsi (są 2 ale klucze mają i ich używają) przynajmniej gniazda w alu mam całe - no ale zawsze można doj.....ć na oko najwyżej gniazdo starczy na 10 przykręcen Co do pompki i innych wynalazków można się spierać ale jak za wymianę filtrów, oleju i podpięcie do techa zapłacisz 6,40 (2 tyskie lane po 3,20) to też się skusisz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/#findComment-360629 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 Borgi widać jesteś ekspertem od Opli (ciekaw jestem ile samochodów naprawiłeś oprócz swojego). Ile naprawiłem ciężko policzyć ale tak: zrobiłem kapitalke dwóch silników od fiata 125p, jeden od poloneza, wymieniłem wszystkie łożyska w skrzyni od poloneza, kapitalka silnika od fiata 126. Pozostałe to naprawy rozruszników alternatorów i kilka innych mechanicznych spraw. W byłej astrze zdiagnozowałem i naprawiłem sonde Lambda (wymiana) wymiana pompy paliwa, deski rozdzielczej,naprawiłem taśme air bagu, i kilka różnych pierduł jak koncówki stabilizatora i silentbloki. W obecnej Viki zdiagnozowałem i wymieniłem czujnik prędkości obrotowej wału(chociaż w ASO i serwisie Boscha powiedzieli że to pompa i chcieli remontować) i ostatnio zdiagnozowałem i wymieniłem zawór sterowania turbiną ( też w ASO chcieli wymieniać turbinę) Wystarczy???? ...teraz może się domyślisz dlaczego mam taką opinię o fachowcach z ASO:mrgreen: Bo mimo posiadania specjalistycznych systemów diagnostycznych takich jak TECH czy KTS nie potrafią interpretować tego co pokazują te urządzenia i to mnie najbardzie wkurza. Nie jestem fachowcem od Opli poprostu sporo wiem o mechanice a czego nie wiem to staram się dowiedzieć. Co do podłączenia do kompa to nie muszę za nic płacić bo posiadam oprogramowanie Tech2 na PC które pozwala mi na zczytanie i kasowanie błędów urządzenia sterującego EDC, immobilajzera, ABS'u i airbagu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/#findComment-360581 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 odnośnie napraw ro kapę w poldzie 1500 SLE AD 1988 też zrobiłem (ciśnienie oleju miałem lepsze niż teściu w kupionym nowym), kapę w maluchu też robiłem, w poldku 1,4 16V wymieniałem rozrząd, uszczelkę pod głowicą, znalazłem błąd że nie miał mocy (przetarte przewody lambda zwieranie zasilających z sygnałowymi), w punto wymiana pompy paliwa (wraz z zdiagnozowaniem nie było trudne bo wcześniej wyła), natomiast jeśli mam faceta który moim zdaniem jest dobrym fachowcem prawie darmowym, mającym dostęp do urządzen i narzędzi w Oplu, mającym doświadczenie - nie poddał się jeszcze ani razu (ostatnio był oddelegowany do Opla do Gliwic żeby naprawiać auta fabrycznie nowe nie chcące z fabryki wyjechać - niestety zatrudnieni w fabryce nie dali sobie z tym rady i wszystkie wyjechały po jego interwencjach) to po jaką cholerę mam sam przy tym grzebać żeby od niego usłyszeć po coś tam łapy pchał No i pozostanę przy swoim w 2,2 DTI pompa się sama nie odpowietrzy (po np wymianie filtra powietrze do niej dochodzi i zostaje) i pkt 2 powietrze w pompie paliwa może doprowadzić do zmian ustawien pompy Powodem zapowietrzania się układu może być rownież zanieczyszczony filtr - nie wiem dokładnie dlaczego ale gdzieś tam powstaje na przelewach podciśnienie które powoduje zasysanie powietrza (jakieś tam oringi uszczelniające wciąga jakie nie wiem bo nie zamierzam otwierać maski i sprawdzać ) tak więc przy 2,2 DTI są podstawowe 3 zasady: - regularna wymiana filtra paliwa - dokładne odpowietrzenie układu po jego wymianie - no i jak we wszystkich turbo nie gasić po przegazówkach i nie odkręcać zaraz po włączeniu. Ps. Ciekawe jak pkt 3 ma się do czytanych gdzieś na tym forum i na vectrze club sposobów odpalenia i przegazówki żeby załapał jak ma powietrze w układzie Wszystkim domorosłym grzebaczom życzę powodzenie - oby się udało [ Dodano: Wto Cze 27, 2006 14:24 ] teraz może się domyślisz dlaczego mam taką opinię o fachowcach z ASO - być może chcieli Cię wyrolować lub rzeczywiście w tym AsO tempaki pracują - powiem tak że gdybym tam kumpla nie miał który zatroszczy mi się o auto jak o swoje to też by mnie wołami do ASO nie zaciągnęli wujaszkowi chcieli zafundować planowanie głowicy i jeszcze parę innych rzeczy przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą w poldzie z silnikiem Rovera za coś koło 3 tyś zł. a jako że sam wcześniej uszczelkę wymieniałem to pojechałem z nim do ASO (i tu pozdrawiam servis ROVERA w Katowicach ) i poprosiłem o protokół z pomiarów głowicy - nie mieli a jakiś kur.. jełop na oko stwierdził że jest krzywa, po drugie poprosiłem żeby dokonali tu i teraz pomiarów ale stwierdzili że nie mają czym (ale już wiedzieli że jest krzywa) po trzecie poprosiłem aby przyszła osoba wykonująca lub nadzorująca zdjęcie głowicy (pojawił się mistrz nad mistrze zresztą) więc poprosiłem go aby opisał co po kolei robił zdejmując głowicę ..... i tu się schody zaczęły za cholerę nie mógł sobie przypomnieć kolejności odkręcania srub głowicy (a w tym silniku to połowa sukcesu śruby scalają cały zbudowany plastrowo silnik - łącznie z trzymaniem wału i panewek - zakaz kręcenia wałem po poluzowaniu głowicy - czego mistrzu również nie wiedział ). Po tym jak oświadczył że tak przekręcali wał i co z tego wyciągnąłem dyktafon - i oświadczyłem że jeśli chodzi o mnie to wystarczy - spotkamy się w sądzie - nagle zbledli i zaczeły się pertraktacje Uszczelka głowicy, rozrząd komplet z pompą wody, płyny, oleje filtry gratis i rok gwarancji udzielili (pisemnej na cały silnik). POdziękowaliśmy ślicznie - pold śmiga do dziś (3 lata od naprawy)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/#findComment-360579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2006 natomiast jeśli mam faceta który moim zdaniem jest dobrym fachowcem prawie darmowym, mającym dostęp do urządzen i narzędzi w Oplu, mającym doświadczenie - nie poddał się jeszcze ani razu (ostatnio był oddelegowany do Opla do Gliwic żeby naprawiać auta fabrycznie nowe nie chcące z fabryki wyjechać - niestety zatrudnieni w fabryce nie dali sobie z tym rady i wszystkie wyjechały po jego interwencjach) to po jaką cholerę mam sam przy tym grzebać żeby od niego usłyszeć po coś tam łapy pchał Porządnych mechaników w ASO naprawdę jest nie wiele bynajmiej umnie ich nie ma Skoro masz takiego kumpla i jest naprawdę dobry to gratulacje i tylko pozazdrościć. No i pozostanę przy swoim w 2,2 DTI pompa się sama nie odpowietrzy (po np wymianie filtra powietrze do niej dochodzi i zostaje) i pkt 2 powietrze w pompie paliwa może doprowadzić do zmian ustawien pompy Niewiem jaka jest pompa w 2,2 umnie w X20DTL siedzi boscha VP44 i juz wymieniałem filtr zalewając go tylko paliwem i po odpaleniu nawet sie nie zająknoł, mocy nie brakuje fura lata jak złoto, nie mam kłopotów z zapalaniem nawet po trzech dniach postoju,(więcej nie daje postać Viki ) Zresztą potwierdza to H.R. Etzold w swojej ksiażce polecam sporo mozna się dowiedzieć ale tez sporo rzeczy nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/651-opel-vectra-b-20-dth-i-problem-z-porannym-zapalaniem/#findComment-360571 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.