Skocz do zawartości

Obwód wdmuchiwania powietrza dodatkowe


Gość Benio140

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :-) Po podłączeniu do komputera wyświetliła sie następująca usterka:"Obwód wdmuchiwania powietrza dodatkowego". Mechanik nie moze tego usunac błąd sie na nowo caly czas pokazuje. Na dodatek pali mi bezpiecznik nr.42 (pompa paliwowa,sonda lambda) najdziwniejsze jest to że gdy jest na benzynie to wtedy go pali i nawet w trakcie jazdy zgaśnie ale gdy sie przełączy na gaz nic mu sie wtedy nie dzieje i działa idealnie.Gdy na benzynie wyjme bezpiecznik to gasnie gdy na gazie wyjme to nic chodzi dalej idealnie.Proszę o pomoc i z góry dziękuje :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyyyyyy A nie system wtrysku powietrza wtórnego?Dziwny ten twój mechanik. Skoro jest błąd i nie może go wykasować to ewidentnie coś chyba nie działa, i należy to naprawić.Skoro pali ci bezpiecznik to masz gdzieś spięcie na układzie paliwowym stąd uklad gazowy działa... Żadnej filozofii ja w tym nie widzę... Widzę natomiast że główny problem to Ty masz z mechanikiem.Poszukaj informacji o pompie powietrza wtórnego. Ja niestety jestem teraz na telefonie więc nie zbyt wygodnie mi szukać.Chyba że chłopcy wpadną na coś innego jeszcze :)

Podaj numer błędu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tak jak Ola wspomina - zapewne chodzi o pompę powietrza wtórnego.

Oprócz tej informacji powinna być podana też wartość błędu. Czyli zwarcie /przerwa / za wysokie/niskie napięcie lub coś podobnego.

 

Co do przepalającego się bezpiecznika to zapewne jesteś kolejną osobą która poznała efekt jazdy na gazie przy puściutkim zbiorniku paliwa.

Zacznij już szukać pompki , bo to zapewne ona robi zwarcie.

 

Dla pewności możesz też odpiąć w komorze silnika sondę aby sprawdzić czy nie robi zwarcia

BILD0961.jpg

Zaznaczyłem na fotce strzałką , do sondy przewód jest w niebieskiej koszulce. Znajdziesz bez problemu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Okazało się że pasek przetarł dwa kable które robiły spięcie i to było przyczyna tego wszystkiego :-) Ale mamy inny problem, a mianowicie akumulator nie chce samochód ładować. Na początku gdy się go przytrzymało chwile, na 5 tys obrotów, to się włączał, ładował, ale po jakimś czasie znów przestawał. Od wczoraj już w ogóle nie che ładować -_- Czy może to być problem z brudnymi szczotkami ?? proszę o propozycje i z góry dziękuje i pozdrawiam :-)

 

 

Edit:// Pierwszy i ostatni raz poprawiłam interpunkcję, potem będę krzyczeć i bić! Nie da się pomóc jeśli nie jesteśmy w stanie zrozumieć o co Ci chodzi.

Proszę pilnuj tego. Olaola1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że pasek przetarł dwa kable które robiły spięcie i to było przyczyna tego wszystkiego :-) ale mamy inny problem a mianowicie akumulator nie chce samochód ładować

Masz na myśli alternator nie chce ładować akumulatora - chyba nie obejdzie się bez pomiaru prądu ładowania, możliwe że zrobiło się jakieś spięcie na alternatorze jeżeli masz miernik to sprawdź prąd ładowania jest opisany http://forum.opel24....tra-akumulator/ i tu http://forum.opel24.com/topic/27012-brak-ladowania-zafira-b-19-100km/ Ale może tęż padł alternator, Jak sam nie poradzisz to został tylko elektromechanik.

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A czy mogłby mi ktoś napisać jaki dokłądny jest model alternatora ? gdyż chciałbym wymienić szczotkotrzymacze ? :-)

Cześć.

Nie wiem jaki masz typ alternatora, ale szczotkotrzymacz masz tu: http://allegro.pl/nowy-regulator-napiecia-12v-opel-sintra-2-2i-3-0i-i3889882735.html

Nie lepiej wymienić same szczotki? :cwaniak:Z tym że najpierw musisz wymontować alternator.

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

zależy jaka jest różnica cenowa.

Ostatnio cały szczotko/trzymacz był 12zł droższy niż szczotki. Ale przy innym alternatorze.

 

Więc szkoda było się paprać. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc szkoda było się paprać. ;)

Jacek wydaje mi się że w naszych sinterkach nie ma osobnego szczotkotrzymacza tylko całość z regulatorem napięcie a ten kosztuje powyżej setki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności