Gość marti82 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 (edytowane) Witam szanownych Oplowiczów:) Przyszły mrozy a z nią problemy z pierwszym uruchomieniem;) sprawa pewnie wałkowana nie raz ale przy okazji nagrałem video tak więc może w przyszłości się komuś przydać :-), podczas pierwszego uruchomienia przy temp, -10c (w nocy było ponoć -16c) auto odpala i wchodzi w service, widać że na obrotach fiksuję jak widać przygotowałem się i wpiąłem kompa i sczytałem błędy a raczej błąd P0505 - zablokowana regulacja biegu jałowego, ok nie stresuje się, błąd usunąłem podczas drugiego uruchomienia i fajnie:) za drugim razem odpalił normalnie bez checka, przy okazji posprawdzałem parametry jak widać na video, sorry za dżwięk ale aparat odmawiał posłuszeństwa przy -10c;) tak wygląda pierwsze uruchomienie i występuje przy spadku temp. -5c i w górę, przy temp. dodatniej nie ma żadnego problemu, co do regulatora biegu jałowego mam zamiennik Getz-a, oryginalnego Boscha też mam ale skoro do tej pory Getz działać działał nie było potrzeby jego wymiany. chodzi mi po głowie tak: - regulator biegu jałowego (zamiennik to zamiennik) Bosch to Bosch;) warto go wymienić - sprawdzić czujnik temp cieczy chłodzącej (wymienić na nowy) - sprawdzić węże podciśnienia - cewka Video: https://www.youtube.com/watch?v=XTjS6YQm8bM&feature=youtu.be Problem drugi który mnie dopadł to (dmuchawa nawiewu odmawia współpracy na każdym!! z 4 biegów) przy większych mrozach czyli jeśli dajmy na to będzie -6c dmuchawa działa na każdym biegu, przyjdzie większy mróz! dajmy na to -10c lub więcej na -, a auto postoi pod chmurką przez noc dmuchawka nawiewu nie bangla na żadnym z 4 biegów;(, zielony rezystor przy wentylatorze odpada, i albo wina tkwi w tym że wentylator jakoś przymarza czy coś albo bezpiecznik w skrzynce bezpieczników świruje a tego jeszcze nie sprawdziłem bo zmarzłem w kabinie bez ogrzewania;) co jeszcze może być tego przyczyną? poproszę o pomysły i sugestie :-) jednocześnie zapraszając do dyskusji:) Edytowane 24 Stycznia 2014 przez marti82   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65700-cosiarka-i-zablokowana-regulacja-biegu-ja%C5%82owego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Co do dmuchawy , to przyjrzyj sie też pokrętłu , w środku sa styki które śniedzieją .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65700-cosiarka-i-zablokowana-regulacja-biegu-ja%C5%82owego/#findComment-520072 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drakensang_bcz Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 Wymień czujnik położeniwa wału korbowego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65700-cosiarka-i-zablokowana-regulacja-biegu-ja%C5%82owego/#findComment-567746 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 (edytowane) Uzupełniam temat, sprawdziłem cewkę - cewka sprawna więc ok, świece sprawdziłem również ok NGK Japan!, wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej na nowy FAE, stary czujnik cieczy też jest sprawny, i najważniejsze, wymieniłem regulator biegu jałowego na oryginał Boscha, niestety nie ma mrozów i nie mam jak sprawdzić czy problem który występował przy niskich temperaturach ustąpił czy nie, jako ciekawostkę dodam że porównałem dwa regulatory biegu jałowego marki BOSCH o numerze 0 132 008 602 Made In Germany i co ciekawe: pomiędzy tymi dwoma krokowcami są różnicę wizualne tzn. jeden ma dłuższą gumę od drugiego to w sumie nic natomiast porównując długość trzpienia regulatora okazuję się że różnica w długości jest 0,5cm w pozycji zerowej tzn w takiej jaka jest od nowości gdy się kupuję nową część, dodam parę zdjęć do wglądu....mało tego ponad dwa lata temu kupiłem na allegro używany regulator biegu jałowego Bosch który rzekomo miał być sprawny w 100%, okazało się że część przyszła oryginalna Made in Germany ale ktoś kto się na tym nie zna, jakiś Henio pseudoelektromechanik garażowy rozebrał regulator i majstrował myśląc że się uda naprawić, niestety przeliczył swoje siły! wystąpił przerost formy nad treścią i o to tym sposobem otrzymałem część rzekomo sprawną w 100% (nawet nie sprawdzili gamonie przed wysłaniem czy jest sprawny) a się okazało gdy podłączyłem i uruchomiłem auto że część po prostu sprawna nie jest!, tzn. silniczek sam w sobie po sprawdzeniu okazał się sprawny, ale część wymagała czyszczenia wewnętrznego, wszystkie styki zatem wyczyściłem, najlepsze jest to że trzpień który powinien znajdować się pomiędzy blaszką lewą a prawą znajdował się (po rozbiórce i oględzinach) nie po środku styków jak powinno być tylko zszedl w lewą stronę (zeskosował się) tak to można nazwać i zgniótł jednocześnie lewą blaszkę która stykła się z prawą blaszką (dwa styki po prawej stronie styknięte ze sobą) powodując zwarcie, co skutkowało wywaleniem checka i szalejącymi obrotami!, 15min zajeło wyprostowanie tej blaszki na tyle żeby móc umieścić trzpień pomiędzy blaszkami podczas składania wyczyszczonego krokowca, dodam że w środku gdzie znajduję się plastikowy mechanizm ślimakowy z plastikowym kołem zębatym znajduję się smar, podczas próby dosmarowania mechanizmu nadmiar który się okłada może zapaskudzić styki które znajdują się na trzpieniu po lewej i prawej stronie. poniżej foto porównawcze i foto z rozbiórki;) aby sprawdzić sprawność silniczka regulatora biegu jałowego należy podłączyć 2 skrajne piny wskazane na zdjęciu pod zasilacz 12v, zmiana biegunowości z + na - daje efekt odwrotny czyli grzybek się wsuwa lub wysuwa co znaczy że silniczek komutatorowy jest sprawny:), natomiast jeżeli się nie wysuwa w żadną stronę znaczy że silniczek jest uszkodzony i należy go wymienić Edytowane 18 Stycznia 2015 przez marti82   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65700-cosiarka-i-zablokowana-regulacja-biegu-ja%C5%82owego/#findComment-568736 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drakensang_bcz Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 To czekam na wieści. Pozdro.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65700-cosiarka-i-zablokowana-regulacja-biegu-ja%C5%82owego/#findComment-568761 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Ok temat uważam za rozwiązany! tak jak przypuszczałem, problemem który powodował owe anomalie podczas odpalania w mrozie tj. poniżej -10c i więcej był......Rugulator biegu jałowego! Obecnie mam zamontowany Oryginalny i zregenerowany przeze mnie regulator biegu jałowego marki Bosch! problem z : P0505 - zablokowana regulacja biegu jałowego nie występuję! ps. na filmie zamontowany był regulator biegu jałowego marki Getz , nie Getze;) Pozdrawiam:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65700-cosiarka-i-zablokowana-regulacja-biegu-ja%C5%82owego/#findComment-617998 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.