Gość maciekc Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 witam od kilku dni zauważyłem że wzrosły mi obroty silnika z 750 do 1000 (temp zew. -12) więc zaczałem szukać informacji i natknąłem sie na tematy dotyczące czujnika temperatury powietrza dolotowego - chciałem go sprawdzić poprzez wymontowanie i sprawdzenie opornosci przy różnych temperaturach ale nie wiem czy mam dobre dane: tabela poniżej jeśli to złe dane prosze o podanie prawidłowych objawy- poza wzrostem obrotów zauważyłem że po przejechaniu (dziesiaj temp -5, odcinek 5 km) po zgaszenuiu auta i ponownym odpaleniu obroty wynoszą 750 a po kilkunastu sekundach powoli rosną do 1000-niezależnie czy lpg czy pb, po odłaczeniu koski od czujnika obroty spadają na 750,nie świeci sie check, wyczytałem że czujnik ten jest odpowiedzialny za dobór mieszanki i tutaj moje pytanie : czy wzrost obrotów to reakcja na niska tenmperature? czy błedne wskazania -uszkodzony czujnik powoduje znaczny wrost zużycia paliwa ewentualne inne negatywne konsekwencje?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65748-diagnoza-czujnika-powietrza-dolotowego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Mój też Z16SE miał podniesione obroty w zimie czyli raczej to nie usterka http://forum.opel24.com/topic/36429-podwyzszone-obroty-silnika-zima/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65748-diagnoza-czujnika-powietrza-dolotowego/#findComment-520609 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciekc Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 (edytowane) wymontoowałem i poddałem go pomiarom a oto wyniki temp --- wskazanie ohm 50 > 820 40 > 1180 30 > 1700 20 > 3100 10 > 5280 1 > 9000 z pomiarów i tabeli jaka podałem powyżej wynika że w zakresie 50> 20 stopni wyniki sa w normie natomiast [prz nuższych temperaturach znacznie odbiegają od normy ( zakładając że tabela jest prawidłowa) uszkodzomny czujnik czy tabela niewłaściwa ? jeśli ktoś posiada wierdzę na ten temat to prosze o odpowiedz teraz to juz zupełnie jestem zdezorientowany - takie dane znalazłem na forum club vectry napięcie zasilania 5 V- napięcie sygnału (w temp. 10...80°C) 2,44...2,95 V- rezystancja- przy -20°C 28 670 ohm- przy 0°C 9420 ohm- przy 10°C 5670 ohm- przy 20°C 3515 ohm- przy 30°C 2237 ohm- przy 40°C 1200 ohm wedłu tej tabeli wskazxania sa prawidłowe mierzonego czujnika?! Edytowane 29 Stycznia 2014 przez maciekc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65748-diagnoza-czujnika-powietrza-dolotowego/#findComment-520837 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.