Gość harnas1515 Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Czujniki wszystkie sprawdziłem omomierzem. Ale czy z tylnego koła też moge sygnał na licznik dać? Nie mam zielonego pojęcia. Wydaje mi się że powinno działać. Możesz być pierwszym który to sprawdzi. Tylko nie zapomnij powiedzieć nam jaki przyniosło to efekt.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65862-wydzielone-z-abs-i-jego-naprawa-w-pigu%C5%82ce/page/3/#findComment-523085 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Olaola1 Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 A ja się tak zastanawiam na mój babski rozum.... nie można wziąć po prostu 2 sprawnych kabelków, odłączyć wtyczki i je podłączyć? Będzie wiadomo wówczas czy to wina kabelka czy też jednak już samej piasty. Błyskam albo nawet przełożyć kabelek z prawej piasty... no chyba ze pech i uwalone są oba.... chyba ze z tyłu by się dało wymontować i przełożyć na chwilę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65862-wydzielone-z-abs-i-jego-naprawa-w-pigu%C5%82ce/page/3/#findComment-523111 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość harnas1515 Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Dobra jeszcze raz. Chyle czoła dla Kacpra. Po przemysleniu całkowicie się zgadzam z jego pomysłem. Przy tak dużych kłopotach, gdzie zwykły pomiar nie wystarczy, bo miernik nam mówi że jest dobrze. Wpinamy cztery oporniki w kostkę według opisu oli. Jeden dla każdego koła. Walczymy zaplon, jeśli po kilku sekundach kontrolka nie zgaśnie to problem jest wyżej, czyli bezpiecznik, przekaznik, sterownik. Ale ja się z tym nie spotkałem. Jeśli kontrolka zgaśnie to wiemy że problem jest w którymś kole lub jego przewodach. Dalej wyciągając kolejno można stwierdzić ktore to koło. Ps. Może trzeba wyjmowac po jednym po przejechaniu kilku zakrętów. Jak już wiemy ktore koło to wystarczy sprawdzić porządnie dany przewód. Możliwe że trzeba gi naciagac aż rozerwiemy koszulkę na uszkodzonym przewodzie. (Tak było u mnie) prawy przód między czujnikiem a nadkolem. Miernik niby piszczal. Ale po naciagnieciu przewód się rozerwał. Może ktoś zrozumie co mam na myśli. Ale chyba nie ma już lepszego sposobu w domowych warunkach. Bez podłączenia do komputera diagnostycznego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65862-wydzielone-z-abs-i-jego-naprawa-w-pigu%C5%82ce/page/3/#findComment-523137 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Olaola1 Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Panowie bo zaraz stworzycie tutaj jakieś monstrum. Przecież sprawa jest jasna...na chusteczkę drążyć temat ? Musi być uszkodzenie w kablu/kostce.. jak się nie wie co zrobić jest to bardzo ciężkie, a już tym bardziej jeśli sa np dwa koła uwalone.. wtyczkę trzeba bardzo dobrze wyczyścić, mogła zaśniedzieć wewnątrz. Mogła wilgoć wejść w tą kostkę wyżej i tam nie styka..... Ale zawsze jest to brak sygnału z lewej piasty skoro licznik raz działa a raz nie.... Znacie inne powody? No Więc nie wymyślamy, a kolega bierze duuuży głęboki oddech miernik w łapkę, woła kolegę i wpina się w piny a kolega paluszkami delikatnie milimetr po milimetrze jedzie od piasty do kostki i powyżej..ile się da i po kolei sprawdzamy kabelki. Aaaa 4 pak na łebka musi być, bez tego robota nie idzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65862-wydzielone-z-abs-i-jego-naprawa-w-pigu%C5%82ce/page/3/#findComment-523164 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Pomysł jak najbardziej prawidłowy z naciąganiem koszulki. Jakiś czas temu też wojowałem z moim ABSem. Miałem dwa rodzaje uszkodzeń w dwóch piastach. 1) przerwany przewód w lewym kole - kontrolka nie gasła po włączeniu zapłonu, brak prędkościomierza. Można się domyślić że sterownik wykrywał przerwę w obwodzie i dlatego kontrolka nie gasła. 2) zwarcie na przewodzie przy prawej piaście. Kontrolka gasła prawidłowo, licznik też wskazywał lecz po przejechaniu kilku metrów zaświecała się. Stąd mój pomysł gdy kontrolka nie gaśnie po włączeniu zapłonu aby mostkować piny od strony kabli przy sterowniku. Zmostkować za pomocą rezystorków lub w ostateczności za pomocą spinaczy czy kawałka przewodów wszystkie wyjścia na piasty. Sprawdzać przy zapięciu każdego mostka czy kontrolka zgaśnie po włączeniu zapłonu. Najpewniej jest jednak podpięcie miernika i sprawdzenie czy są zmiany rezystancji czujnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65862-wydzielone-z-abs-i-jego-naprawa-w-pigu%C5%82ce/page/3/#findComment-523165 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Olaola1 Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Aaaa jeszcze jedna sprawa... przed mierzeniem zaciągamy ręczny i patrzymy czy pali się kontrolka i światla - Olśniło mojego misia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65862-wydzielone-z-abs-i-jego-naprawa-w-pigu%C5%82ce/page/3/#findComment-523170 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Panowie bo zaraz stworzycie tutaj jakieś monstrum. Czy nie wspominałem aby ten temat zostawić zamknięty a pozostałe tematy o ABS-ach zostawić otwarte do omawiania problemów ? Ręczny i światła nie mają nic do działania ABS.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65862-wydzielone-z-abs-i-jego-naprawa-w-pigu%C5%82ce/page/3/#findComment-523180 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Olaola1 Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Czy nie wspominałem aby ten temat zostawić zamknięty a pozostałe tematy o ABS-ach zostawić otwarte do omawiania problemów ? Monstrum miałam na myśli że zaraz się wam okaże ze ciśnienie w kołach też ma wpływ Co do ręcznego to na sam ABS wpływu nie ma ale w wielu samochodach potrafią obie kontrolki palić się razem, i sygnalizować problemy z samymi hamulcami. Może ma np spaloną kontrolkę i nie zwrócił na to uwagi. Spotkałam się również z sytuacją kiedy ABS się palił przy padającym aku. Zresztą ( nawet chyba tutaj) czytałam iż gościowi palił się cały czas ABS kiedy zblokowały mu się tylne hamulce.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65862-wydzielone-z-abs-i-jego-naprawa-w-pigu%C5%82ce/page/3/#findComment-523189 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zetoxxx Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Piaste juz mam, dzis może jeszcze wymienie, sterownik do podmiany bedzie w przyszym tygodniu. Nowa piasta ma opór okolo 1000-1010ohm w samochodzie razem z kablami wychodzilo 1030ohm (mierzone na kostce przy sterowniku). do podłączenia oporników trzeba by wyjmować z kostki przy sterowniku kable i wtedy je zastępować opornikiem 1kohm. Mechanik na wymianie rozrządu tez mi mierzył wszystkie czujniki i wszystkie pokazywały podobnie. Na schemacie powyżej w pompie są 3 elektro zawory(400)?? ja sprawdziłem tylko dwa te które widać po otwarciu maski   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65862-wydzielone-z-abs-i-jego-naprawa-w-pigu%C5%82ce/page/3/#findComment-523235 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Elektrozawory to 403, 404, 407,408 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65862-wydzielone-z-abs-i-jego-naprawa-w-pigu%C5%82ce/page/3/#findComment-523248 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.