Skocz do zawartości

Wydzielone z - ABS i jego naprawa w pigułce


Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłem i zasilanie jest na tym przekazniku. Może da się go zmostkować żeby byl włączony cały czas? jest w tym sens? Jak sprawdzić "modulacja ciśnienia hamulców ASM, motor ASM. (podejrzewam że na shemacie jest to 400) " tam jest jakis motor?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zetoxx - na styku 30 przekaźnika głównego ABSu masz mieć napięcie stałe, na 86 po zapłonie, 85 do sterownika ABS na pin A11, a 87 na pin C sterownika ABS.

Tu masz opis http://forum.opel24.com/topic/66162-abs-i-jego-naprawa-w-pigulce/

Ja dołożyłem osobny kabelek ( 6mm2 ) z plusa aku do styku 30 przekaźnika (przepalony w izolacji przy rozruszniku). Możesz sprawdzić czy poszczególne styki - Ola to dokładnie opisała, u mnie teraz abs działa.

Tak 400 - to silniki modulatora hamulca.


Sprawdź jeszcze elektrozawory - 403, 404, 407 i 408 - przy absie masz opisane.

Edytowane przez rafalgrzegorz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone elektrozawory, czujniki kół i zasilanie na pinie 30 przekaźnika takie jak na aku, pozostałych nie sprawdziłem ale zrobie to. podejrzewam że silnik (silniki) sprawdze badając oporność na pinach AB EF GH ? badał to ktoś? jaka oporność?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone elektrozawory, czujniki kół i zasilanie na pinie 30 przekaźnika takie jak na aku, pozostałych nie sprawdziłem ale zrobie to. podejrzewam że silnik (silniki) sprawdze badając oporność na pinach AB EF GH ? badał to ktoś? jaka oporność?

To by trzeba pytać Maciejki Oli - on to mierzył w Luśce i w Luizie Harnasia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, jutro posprawdzam czy są jednakowe oporności albo podłacze na krótko na chwile. A tak przy okazji znalazłem coś ciekawego apropos ABS Delco VI i ich diagnozy (tylko po angielsku)

 

http://www.motor.com/magazine/pdfs/062001_04.pdf

 

 

Sprawdziłem jeszcze raz czujniki w piastach 3 miały po 1070 jeden 900. W motorach pompy nie ma przerwy w obwodzie, w elektrozaworach tez jakis opór pokazuje. włącznik przy pedale sprawny. Zastanawiają mnie dwie rzeczy: po odłączeniu obydwu wtyczek od sterownika kontrolka abs cały czas swieci ze shematu wynika że nie powinna. Druga sprawa to po włączeniu kluczyka przekaznik sie włącza tylko na chwile i zaraz sie wyłacza sprawadzałem miedzy pinami C i D po właczeniu stacyjki jest na chwile 11V po czym spada(na wtyczkach podłaczonych do sterownika) czyli przekaźnik nie włacza ABSu. Ma ktoś jakieś pomysły?

Edytowane przez zetoxxx

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak daleko nie szukałem - bo wiesz u mnie nie było napięcia na stałym - może ta jedna piasta która ma 900 omów powoduje zanik napięcia i załączenie kontrolki.

Teraz w moim autku po załączeniu zapłonu zapala się kontrolka ABS u i po paru sekundach gaśnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

Pomysły...

A powiedz mi czy sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki ?

 

Ps. Co do wartości czujnika, jest prawidłowo. Gdybyś ruszył kołem (kręcił wolno) to byś miał te dwie wartości na zmianę.

 

Po wpięciu kostki do modułu docisnij wszystkie piny (kabelki) ręcznie. U mnie trzeba było.

 

A teraz tłumcze bezpieczniki na przykładzie mojej...

Wszystko tak samo jak u ciebie. Nagle abs się zapala. Wszystko sprawdzam... i nic nie znajduje.

Kolega maciek sprawdza bezpieczniki i krzyczy. "Spalony.... dach przesuwny"

Mówię mu olej to, bo nie mam szyberdachu.

 

A on jednAk wymienia bezpiecznik.

I co ???

Abs gaśnie "5sekund" po przekreceniu zapłonu. Bez opalania. Tak jak być powinno.

I wszystko działa. :)

 

Weź to wytlumacz.... (bo to kobieta) focha miała. ;)

 

Edytowane przez harnas1515

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

po odłączeniu obydwu wtyczek od sterownika kontrolka abs cały czas swieci ze shematu wynika że nie powinna.

Jak sterownik odpięty to kontrolka świeci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Odwiedziłem 5 elektryków nikt nie mogł odczytać ABSu. Na schemacie jest widoczne że po odpięciu wtyczki od sterownika kontrolka abs traci mase więc świecić nie powinna, ale domyslam się że schemat jest nie pełny nie ma na nim m.in. świateł stop które też powodują świecenie ABSu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności