Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

gorący problem właśnie jestem w pracy i przed chwilą kolegą przyszedł i mowi ze palą mi się światła awaryjne. Podchodzę faktycznie palą się rano jechałem i było OK.

 

Zauważone objawy:

 

- palą się awaryjne

- bardzo powolne działanie wskazówki od paliwa podniosła się o 2 kreski na rezerwie a w baku 1/4 paliwa.

-miga kontrola rezerwy.

-po przekręceniu kluczyka zaczynają awaryjki migać szybciej

-auto odpala bez problemu

 

Poszedłem i odłączyłem akumulator.

 

Nie wiem czy ta skrzynka z tyłu z bezpiecznikami auta odpowiada za to, ale jak tam zajrzałem to skrzynka i kable są wilgotne.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66271-astra-h-migaj%C4%85-awaryjne-p%C5%82ywak-nie-dzia%C5%82a/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No to może być od tego... Wbrew pozorom tylna skrzynka też zabezpiecza przód... Odłączyć akku, wysuszyć tył i znaleźć źródło przecieku

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66271-astra-h-migaj%C4%85-awaryjne-p%C5%82ywak-nie-dzia%C5%82a/#findComment-526734
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

może myłeś myjką ciśnieniową i do tego brakuje uszczelki na lampie. Woda się tamtędy przedostała a teraz przy takiej temp paruje i skrapla się na chłodniejszych elementach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66271-astra-h-migaj%C4%85-awaryjne-p%C5%82ywak-nie-dzia%C5%82a/#findComment-526736
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

problem jeszcze nie rozwiązany wezmę się za niego jutro, bo dzisiaj juz ciemno.

 

Niestety ale do domu musiałem jechać z włączonymi światłami awaryjnymi... troche głupio było patrzec jak co chwile z przeciwka święcą długimi...

 

Po 8 godzinach po podłączeniu akumulator od razu zaczęły migać.

 

Dodatkowe zaobserowane objawy:

 

- na postoju migają ciemniej i mniej intensywnie niż po uruchomieniu silnika (wtedy migają szybciej).

- włączenie kierunkowskazu lewo/prawo skutkuje ciągłym świeceniem (lekkim pulsowaniem) włączonej aktualnie strony kierunkowskazu, druga miga...

- miganie nie jest jednostajne tzn. nie jest cyklicznie stałe, co jakiś czas jest albo przeskok albo lekkie zamulenie.

- brak reakcji na przycisk świateł awaryjnych.

- co jakiś czas jak zapale auto i zgasze to przestają migać /// kilkuktornie po wyjęciu kluczyka był spokój, a klikukrotnie po wyjęciu kluczyka zaczęły na nowo migać.

- po przekręceniu na zapłon zaczynają migać (miałem 1 sytuację, że zapaliłem auto i była cisza i po około 2-3 sekundach zaczęły migać).

- światełko w podsufitce działa poprawnie - przy zamkniętych drzwiach gaśnie normalnie, nie pulsuje itp.

- centralny zamek także działa poprawnie mogę normalnie z pilota otwierać i zamykać auto przy tym widać jak zamykam bądź otwieram auto, mignięcie kierunkowskazów od centralnego - tak jakby nakładały się mignięcia i miga sobie dalej.

- w aucie słychać cykanie przekaźnika od awaryjnych - czasami lampka od awaryjnych miga w rytm, a czasami cały czas się pali , lub nie pali.

- pływak nadal nie działa lekko się podnosi powyżej 1 kreski na rezerwie i miga kontrolka rezerwy, a w baku 1/4 paliwa.

 

I to by było na tyle.

 

Czy może ktoś wie jaki przekaźnik, ew. bezpiecznik odpowiada za światła awaryjne i za wskazania poziomu paliwa?.

 

Zastanawiam się czy czasami nie jest uszkodzony panel z włącznikiem awaryjnych, bo dzisiaj rano zaświeciłem awaryjkami w podziękowaniu za wpuszczenie, i potem nagle ten problem mi wyskoczył, chociaż przycisk zamykania drzwi od środka działa normalnie.


Mam jeszcze jedno pytanie:

 

Czy jazda bez panelu sterowania klimatyzacji (klimatronik), bez radia i bez włącznika świateł awaryjnych spowoduje wyrzucenie jakiś błędów przez komputer? Ew. czy jeżeli jest to wina włączniak/przekaźnika awaryjnych to jeżeli go usunę (zdemontuję) to bedzie wyrzucało jakiś błąd czy nie?.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66271-astra-h-migaj%C4%85-awaryjne-p%C5%82ywak-nie-dzia%C5%82a/#findComment-526799
Udostępnij na innych stronach

Czy jazda bez panelu sterowania klimatyzacji (klimatronik), bez radia i bez włącznika świateł awaryjnych spowoduje wyrzucenie jakiś błędów przez komputer? Ew. czy jeżeli jest to wina włączniak/przekaźnika awaryjnych to jeżeli go usunę (zdemontuję) to bedzie wyrzucało jakiś błąd czy nie?.

 

Bez panelu klimy nie będziesz mogł włączyć dmuchawy, mogą ci parować szyby - nie polecam.

Problemem raczej nie jest włącznik awaryjnych i nawet jak go odłączysz kierunki będą się włączać.

 

Wyciągnij tą skrzynkę bezpiecznikową, wysusz sprawdź czy nie ma wody w złączach/wtyczkach elektrycznych.

Edytowane przez drahe

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66271-astra-h-migaj%C4%85-awaryjne-p%C5%82ywak-nie-dzia%C5%82a/#findComment-526821
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

juz jestem po pierwszych naprawach :). Kierunkowskazy naprawione, skrzynka w bagażniku osuszona, byl 1 spalony bezpiecznik od zapalniczki, wiec go wymieniłem. Jednak pozostał problem wskazówki paliwa... Jakby nie dochodził prąd z pływaka, bo wskazówka caly czas lezy prawie na 0 i miga kontrolka rezerwy.

 

Miał ktoś podobną sytuację lub ew. gdzie szukać przyczyny?. Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66271-astra-h-migaj%C4%85-awaryjne-p%C5%82ywak-nie-dzia%C5%82a/#findComment-526887
Udostępnij na innych stronach

Sygnał z czujnika paliwa przechodzi przez tą skrzynkę.Podjedź do kogoś na kompa, odczytaj błędy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66271-astra-h-migaj%C4%85-awaryjne-p%C5%82ywak-nie-dzia%C5%82a/#findComment-527015
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

pływak naprawił się sam... włączyłem samochód i po około 5 minutach powolutku się podnosił do odpowiedniej wysokosci, i od tamtej pory działa. Jednak juz wczesniej byly z nim problemy, bo podczas jazdy były wahania ilosci paliwa. Na razie działą ale bedę szukał przyczyny takiego działania, być może pływak już pada lub gdzieś jest przebicie. Mam dostęp do ryżowego interfejsu, w której kategorii szukać błedów pływaka?.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66271-astra-h-migaj%C4%85-awaryjne-p%C5%82ywak-nie-dzia%C5%82a/#findComment-527023
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jestem juz po wstępnej diagnostyce interfejsem.

 

Wyrzuca mi 3 błędy obecne, o których 2 wiedziałem.

 

Mianowicie

 

P1604-31 - Wymienić ECU - cały czas pali mi się kontrolka "auta z kluczykiem" - ale auto jeździ normalnie - nie powoduje przejścia w stan awaryjny. Zauważyłem, że po mocniejszym zamknięciu klapy kontrolka przy następnym uruchomieniu gaśnie i po chwili się zapala -> wnioskuję, że albo przegnite styki, albo zimne luty na sterowniku..., przyjdą cieplejsze dni to się za to zabiorę wymontuje i zobaczę co i jak (sterownik jest pod lewym nadkolem z przodu zderzaka - "lewo" patrząc siedząc w środku czyli od strony kierowcy czy "lewo" stojąc przed maską :D czyli strona pasażera?).

 

B3883-00 - Wadliwe działanie oświetlenia tablicy tylnej - mam spaloną jedną żarówkę przy tablicy, więc oczywiste.

 

U2174-00 - Magistrala CAN Brak komunikacji z EHS (elektryczny układ nagrzewn) - nie mogę połączyć się przez interfejs z tym modułem (EHS) - przy sprawdzaniu modułów przy nim wywala mi brak komunikacji - nie wiem od czego on jest - bo ogrzewanie działa, panel klimatronika też, jedyne co zauwazyłem to to, że słabo albo wręcz w ogóle nie działa mi ogrzewanie przedniej szyby (ta dodatkowa grzałka)... - ogrzewanie lusterek działa, bo bo chwili mróz z lusterek puszcza. Ostatnio rozbierając tunel środkowy, bo musiałem naprawić schowek - tam gdzie popielniczka jest, po wyjęciu całości zauwazyłęm, że była tam jakaś wtyczka luzem nie podłączona z tego co pamiętam, bo była koloru niebieskiego - błekitnego - różowego - fioletowego (nie pamiętam) , taka cienka nie pamiętam ile pinów miała i się zastanawiałem od czego ona jest - być może jest to wtyczka do grzałki na przednią szybę?.

 

Zrobiłem jeszcze test wtryskiwaczy (korekcja) na luzie i wyniki wyszły:

 

1 cylinder - średnio -0,55

2 cylinder - średnio 0,33

3 cylinder - średnio -0,52

4 cylinder - średnio 0,76

 

Ciśnienie na railu na luzie:

 

Żądane 24 MPa

Uzyskane: od 23,5-24,5 MPa

 

Obroty silnika na luzie:

 

Żądane 850 rpm.

Uzyskane: 840-851 rpm.

 

Przebieg auta:

 

Licznik: 210 tys.

ECU: 213 tys.

 

 

Inne obserwacje:

 

Zauwazyłem, że nie zapala mi się kontrolka świec żarowych po zapłonie..., auto nie ma problemu z odpalaniem przy minusach. Nie wiem czy ta kontrolka zapala się dopiero od -10 czy -15..., w pezocie 2,0 hdi pali się nawet przy +5, w mercedesie 2.2 cdti też ...

 

Interfejsem nie mogę połączyć się ze skrzynią biegów i wczesniej wspomnianym modułem EHS... reszta działa.

 

 

Teraz powrót do pływaka - nie działa jak należy...

 

Ostatnia sytuacja:

 

Pływak - zapala się rezerwa przejechałem 12 km, na drugi dzień jadę wskaźnik jest na 2 kresce od góry rezerwy - jadę pod górkę średnie nachylenie jestem pod końcem górki, patrze na licznik a tu nagle prędkość mi spada - radio gra normalnei światła święcą, auto nie reaguje na pedał gazu - wyłączam radio słucham a tam silnika nie słychać dokulałem się na luzie do bocznej uliczki, próbuje zapalić a tam nic rozrusznik kręci a efektów brak pokręciłem troche ze 6 sekund i auto na prostym odpaliło zjechałem do najbliżej stacji okazało się, że paliwa w baku nie ma... i pod górkę załapał powietrza i się zapowietrzył zalałem i śmiga dalej (tą górkę pokonuje codziennie do pracy) - wtedy wyrąbało mi 2 błedy P0002-75 i P0002-5B - Obwód zaworu elektromagnetycznego dozującego paliwo, zakres/działanie - nieaktywne po skasowaniu nie wróciły.

 

Wkurzyłem się i aktywowałem od razu interfejsem w BC komputer pokładowy spalanie i zasięg... Na początku wybrałem oczywiscie zły indeks, bo spalanie pokazywał a zasięg przy połowie zbiornika 40 km, okazało się, że mam wyświetlacz GID "12' i nie było indeksu 007, więc powtórka i od razu zasięg skoczył do 237 km, tylko teraz nie wiem czy tak powinno być, ale jeżdzę z tym juz 2 dzień i zasięg zamiast być mniejszy rośnie mi... teraz mam zasięg 252km, a paliwa teoretycznie według kompa 1.2L mniej... - pływak oczywiscie zyje swoim zyciem - raz jest między połową baku a kręską mniej, potem w trakcie spada to dej kreski przy następnym odpaleniu jest pod kreską, w trakcie się podnosi... nie mogę mu już ufać teraz licze na kartce ile wlałem i ile km przejechałem i mniej więcej wiem ile powinienem na zatankowanej zupie przejechać.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66271-astra-h-migaj%C4%85-awaryjne-p%C5%82ywak-nie-dzia%C5%82a/#findComment-527358
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności