Skocz do zawartości

Klimatyzacja - problem Z17DTL


Gość jihn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zrobiło się ciepło i jak zawsze klops... coś jest nie tak z klimatyzacją.

 

W panelu klimatornika, klimatyzacja załączona ale nie działa jak powinna, tzn wydaje mi się że nie działa w ogóle.

 

Objawy są takie, że po załączeniu AC w klimatroniku po kilkudziesięciu sekundach zaczyna drgać buda i obroty silnika w sposób oscylacyjny, potem jest przerwa i znowu powtórka.

 

Wziąłem w ręce komputer i zrobiłem logi. Drgania zaczynają się w momencie najwyżej wartosci kPa i znikają przy minimalnej wartosci kPa.

 

Na moje buda drga od wentylatora...

 

Zrobiłem test wentylatora i na 1 i 2 biegu przenoszą się ostre drgania na bude, niestety było już ciemno i pod maską niewiele było widać. Na 3 biegu drgania znikają i chodzi jak w zegarku. Albo wiatrak jest niewyważony albo jego mocowanie uległo uszkodzeniu i wprowadza budę w drgania. 3 opcja to jeszcze kawałek kartonu za grillem, bo mam problemy z termostatem i musiałem jakoś temu zaradzić, być może to karton wprowadza budę w takie drgania ...

 

Ok.

 

Co do diagnostyki logi załączam w załączniku.

 

Błędy jakie wywala:

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: ECC
Adres źródłowy: 0x00000248
Identyfikator: 0x0201
VIN W0L0AHL*************
Nazwa systemu: ECC A3300
Numer sprzętu:24452694
Numer części:13122963
Numer wersji oprogramowania: 7.05-/-----
Opis systemu: PREH 0000
Kod alfa: 000
Data produkcji: 20040820
Code Index and version: 003 01

Ilość zapisanych kodów błędów:1

B0290 - Obwód cewki sterowania skokiem sprężarki, napięcie za niskie
(06)  - Nie występuje

Po skasowaniu błąd wyrzuca ponownie po ponownym uruchomieniu silnika (nie zawsze). Jak silnik chodzi i zmieniam w panelu klimatronika AC wł/wył, błedu nie wyrzuca.

 

Ma ktoś jakiś pomysł?.

 

LOGI:

 

http://tiny.pl/qlnh6

Edytowane przez jihn

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi to wygląda na cewkę sprzęgła kompresora... tyle że nie umiem powiązać wibracji z kompresorem. No może: kończący się kompresor (przytarty) stawia duży opór i w momencie osiągania wysokiego ciśnienia w układzie nie daje rady. Ale to dywagacje.

Ja bym zdjął pasek wielorowkowy i sprawdził ręką opory przy obracaniu kompresora (ale nie samego koła pasowego).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek325e

Po pierwsze, chyba sam opisałeś rzeczy które można wyeliminować na samym początku.

Wentylator pracuje źle na 1 i 2 biegu, to tak jak napisałeś może być źle wyważony.

Z tego co się orientuję, to wentylator włącza się na chwilę przy starcie klimy, ale tu może być inaczej.

Po pierwsze

Zacznij od pozbycia się kartonu.

Jak dalej będzie to samo, to samo to rozłącz wtyczkę od wentylatora (na wyłączonej klimie)

Spróbuj wtedy uruchomić klimę (nie przesadzaj z długością pracy bez wentylatora, czyli na chwilę, bo można rozwalić układ).

W ten sposób będziesz wiedział, czy za wszystko jest odpowiedzialny wentylator.

Następną rzeczą jest jak pisał ArKos.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

właśnie byłem na chwile zobaczyc pod maskę. I powiem tak klimatyzacja dzisiaj nie załączyła mi się w ogóle i wczoraj chyba też (tak mi się wydaję), nie ma cyknięcia elektromagnesu, obroty nie rosną, wentylator nie kręci, sprężarka po paru minutach zrobiła się ciepła, ale wydaje mi się, że to ciepło przenoszone z metalu na metal. Z wyglądu wygląda na nowy element - lub regenerowany, gdyż widać iż jej obudowa jest wyczyszczona i odstaje od reszty osprzętu pod tym względem.

 

Zastanawia mnie jeszcze jeden fakt. Czy mała ilosć czynnika moze powodować takie skutki?.

 

Ew. czy w przypadku kiedy klimatyzacja nie działa to czy po uruchomieniu silnika powinno tak w niej ciśnienie rosnać jak w logach u mnie?. Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek325e

Spod koła pasowego wychodzi przewód (od elektromagnesu), który powinien iść do wtyczki, najprawdopodobniej na samej sprężarce.

Masz dwie opcje, rozłączenie bezpiecznikiem, lub rozpięcie wtyczki.

Zobacz wtedy czy sprężarka robi się ciepła po tym samym czasie co dzisiaj (możesz również zrobić wtedy logi, żeby zobaczyć czy jest różnica)

A chłodnica klimy również się ciepła zrobiła???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie jak najbardziej w normie.Załącza wentylator przy 13atm. i schładza.A układu nie jest w stanie rozwalić,przy około 33atm załącza się zabezpieczenie i wyłącza kompresor.AG tego nie miała.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

byłem przy aucie z miernikiem w ręce.

 

Odpiąłem kostkę i pomierzyłem napięcie czy w ogóle do chodzi moje obserwacje są następujące:

 

- model sprężarki DELPHI WC

- sprzęgiełko cały czas się kręci - ale gdzieś wyczytałem ze ten model tak ma.

- wentylator jednak się załącza zgodnie ze wczesniejszymi logami

- trzesięnie budą i głośna praca wentylatora jest jednak spowodowana kartonem pod atrapą.

- po odpięciu kostki napięcie równe 1.7 V, co jakiś czas dostaje sygnał na 13 V - jakby ECU sprawdzało czy sprężarka jest czy jej nie ma.

- zauważyłem przetarty przewód czerwony na wtyczce od spręzarki (patrz zdjęcie) wydaje mi się, że przetarcie jest tak na 50% grubości przewodu (patrz zdjęcie)

- po wpięciu kostki i wpięciu się w instalację sprężarki - napięcie około 8V.

- sprężarka się nagrzewa ale nie chłodzi...

 

 

Film obrazujący stan opisywany:

 

https://www.youtube.com/watch?v=DUKMQTlk78E

 

Przejrzałem także bezpieczniki:

 

Z tyłu ok.

Z przodu też ok te co są.

 

Według opisu bezpieczników z przodu brakuje:

 

4 30 d30.jpg dmuchawa wewnętrzna, ogrzewanie, klimatyzacja

20 10 m10.jpg klimatyzacja

K11 K8_X125 sprężarka klimatyzacji

K7 K15_X125 dmuchawa wentylacji / klimatyzacji

 

(patrz zdjęcie).

post-42496-0-73212300-1394656567_thumb.jpg

post-42496-0-09000700-1394656572_thumb.jpg

Edytowane przez jihn

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Według opisu bezpieczników z przodu brakuje:

 

Nic nie brakuje :-D .Masz klimatronik i sprężarkę bezprzęgłową i wszystko wygląda trochę inaczej.

 

Ta sprężarka jest inaczej sterowana.W kompresorze ze sprzęgłem po włączeniu klimy pojawi się napięcie 12v a kompresor ze zmiennym skokiem tłoka jest sterowany zaworkiem.I na tym złączu pojawiają się impulsy o modulowanej dłuości trwania.Miernik uniwersalny będzie pokazywał głupoty ale widać że działa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek325e

Czyli wnioskując ze wszystkich wpisów problem został rozwiązany ???

Wywal karton i nie będzie wibracji, a jeśli chodzi o to czy klima działa (leci zimne czy nie) to możesz przecież podjechać do ludków co się tym zajmują i niech Ci sprawdzą ciśnienie czynnika, czy aby nie jest go za mało.

Jeśli już będziesz uzupełniał to pamiętaj o oleju (mogą Ci dać do wyboru, czy dodać czy nie)

Wszystko zależy od warsztatu w jakim będziesz serwisował swoją klimę i od ich wiedzy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności