Skocz do zawartości

Corsa b 1.2 nie utrzymuje temperatury silnika


Gość LuZet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) mam problem z moją corsa b mianowicie auto nie utrzymuje temperatury na zegarach jadąc do pracy 8km w jedną stronę auto nie osiąga temperatury 92stopni wskazówka ledwo co rusza z dwa milimetry. Zanim rok temu wymieniałem płyn chłodniczy bylo ok. W korkach na zegarze wzrasta temperatura i wentylator włącza i wyłącza się poprawnie wymieniłem nawet termostat dotykając węży od chłodnicy jest ok pierwsze nagrzewa sie maly obieg dopiero potem pozostałe sa ciepłe układ odpowietrzony wymieniłem nawet czujnik temperatury na nowy choć stary tez miał dobra rezystancje. Komp wywala czasem błąd sondy lambda zbyt wysoka mieszanka czy moze to mieć jakiś wpływ do tego jeżdżę na lpg którego spala mi spokojnie 10l. Czekam na pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Instalacja lpg jaka?Pewnie ona generuje ten bład.Termostat kiedy wymieniony i jakiej firmy?Bo objawy pasuja do uszkodzonego termostatu.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

A czy nie ma osobnego czujnika na temp zegary ?

 

Luźno, bo nie znam tego modelu.

 

Pozostaje tetmostat.

Ciężko na odległość i piszesz że wszystko już sprawdzone.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja 2generacji( sterownik stag 2 przełącznik lecho parownik lovato wielozawór tomasetto) założyłem ja ponad pół roku temu. Zanim wymieniłem termostat to nie wyskakiwały mi błędy poza sporadycznie bogata mieszanką czasem gdy zrobiłem większą redukcję na biegu na rozgrzamym aucie. Termostat marki Calorstat by Vernet 25zł w sklepie i czujnik temperatury topran wymieniłem dołkanie tydzień temu. Z tego co czytałem na forum i internecie czujnik temperatury idący na zegary to właśnie ten przykręcony do głowicy naprzeciw przepustnicy lekko pod nia. Mierzyłem jego rezystancje wkładając do gorącej wody błyskawicznie maleje pod wpływem temperatury więc jest tak jak ma byc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

Coś z termostatem. Lub przy termostacie.

Walniety i działa źle. Lub zaczepia o coś i nie domyka. Może uszczelka podeszła, lub brud jakiś....

Sprawdź stary termostatrm w garnku dla pewności. Czy dobry był. Odmieni go jeszcze raz.

Tak dużo roboty z tym ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest nieporównywalna poprawa w nagrzewaniu i utrzymywaniu się temp.silnika gdy wywaliłem właśnie Verneta na Wahlera.Co do błędu sondy to jedź na regulację LPG. Jeżeli odczuwasz też słabe grzanie nagrzewnicy to sprawdź czy węże od reduktora masz podłączone do węży od nagrzewnicy. Lepiej nagrzewnica pracuje gdy reduktor podłączysz do małego obiegu

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem stary termostat tez firmy Vernet we wrzątku nie otwarzył sie ani deka więc szajs. Odnośnie nagrzewania to wystarczy mu 4, czy 5minut i w kabinie ciepło elegancko parownik jest połączony z małym obiegiem i tez szybko sie nagrzewa

Problem sie rozwiązał ;) przyczyną była lekko przesunięta i zbyt mocno dociśnięta opaska zaciskówa od węża biegnącego do chłodnicy. Autko nagrzało sie po około 5km. Pozostał jedyne błąd bogatej mieszanki ale to juz robota dla gazowników dziękuję wszystkim forumowiczom i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

Co ma opaska do obiegu dużego ?

 

Podaj coś więcej.

Wyciek zew. ?

Bo opaski nie mogłeś skręcić tak aby nacisnąć obieg. Heehe.

 

Wiec ??

 

Czyli na termostacie ? I się nie domykal ??

Edytowane przez harnas1515

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienialiśmy z kumplem płyn chłodniczy z kolega to wymieniliśmy opaske zaciskówa bo ściągaliśmy węża żeby upuścić płyn i kolega potem nowa opaske przesunął nieco od chłodnicy i bardzo oj bardzo mocno dociągnął. Pomyślałem spróbuje przesunąłem ja w stronę chłodnicy i nie dociągałem tak mocno i o dziwo 3km zrobiłem auto 92stopnie więc to chyba to bo samo sie nic nie naprawia zazwyczaj. Termostat stary sie nie domykał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności