Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, podobnego tematu nie znalazłem, zakładam nowy.

 

Mam Astrę G, ostatnio po wymianie klocków i tarcz zrobiłem ok. 50-60 km i zaczęła mi się świecić kontrolka hamulca. Okazało się, że jest mało płynu, dolałem - kontrolka już się nie zapala. Przyobserwowałem, że po postoju na parkingu nie przy samych przednich kołach, ale nieco w stronę środka pojawiły się jakieś dwie plamy. Czy to znaczy, że coś cieknie z układu hamulcowego? Jeśli tak: jesteście w stanie wskazać, co to może być i jakie ew. mogą być koszty. Ostatnio wyłożyłem 1300 złotych na amortyzatory przednie, klocki i tarcze i coś mnie trafia, kiedy pomyślę, że coś znów muszę dokładać.

Edytowane przez Harren

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67214-ubytek-p%C5%82ynu-hamulcowego-i-plamy-niedaleko-k%C3%B3%C5%82/
Udostępnij na innych stronach

Jedź gdzieś na kanał czy najazd i obejrzyj przewody hamulcowe. Może któryś jest uszkodzony.

To wersja optymistyczna bo tańsza.

 

Obejrzyj też dokładnie od spodu łączenie silnika i skrzyni czy nie kapie tam płyn.

To wersja dużo droższa bo może być wysprzęglik do wymiany.

 

płynu ubyło bo może był źle odpowietrzony

a to co kapie to może być woda z klimy

ale ponieważ tu w grę wchodzą hamulce to nie ma co gdybać tylko od razu na kanał lub podnośnik i sprawdzić bo to kwestia życia i zdrowia twojego pasażerów i ew. z innego auta...

 

Cholera, przepraszam, ale pisałem wczoraj już późno i się pomyliłem: plamy były na wysokości prawych kół, tylnego i przedniego. Nie przy samych kołach, nieco bliżej środka. Teraz patrzę na auto przez okno, dojechałem rano do pracy i za chwilę prawe tylne koło było mokre, teraz już jest suche. Płynu hamulcowego przez noc nie ubyło w zbiorniczku.

 

Strasznie mnie to wnerwia, bo jutro miałem jechać do Budapesztu a tu auto się zbuntowało. Dobry mechanik jest w stanie na miejscu sprawdzić i orzec, co to za cholerstwo cieknie? Ja się nie znam, poza tym nie mam gdzie wjechać na kanał.

 

Dokładniebyłaby tylko jedna plama a przy kołach to albo amortyzatory albo hamulce albo zwykły przypadek.

 

Już wiem, byłem u mechanika, cieknie z korektora siły hamowania. Nie wiadomo jeszcze, czy to jest awaria samego korektora czy jakiegoś przewodu itp. Z tego co widziałem to ceny korektorów wahają się od 400-500 zł. To miarodajne ceny?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności