Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wymieniłem w swoim aucie (jak w opisie) krzyżak kolumny kierownicy prawidłowo i dzisiaj po przejażdżce po prostej zauważyłem iż kierownica jest skręcona lekko w lewo. Proszę o podpowiedzi co z tym fantem zrobić ponieważ naczytałem się różnych opinii mianowicie niektórzy przestawiają kierownicę na wieloklinie o parę zębów, żeby była prosto inni montują go w odwrotny sposób i wiele innych.

Są też opinie aby nie przestawiać kierownicy na wieloklinie ponieważ wtedy kierownica nie ma równomiernych ilości obrotów w lewo jak i w prawą stronę tylko pojechać na ustawienie ponownej zbieżności czy to prawda?.

Proszę was poradźcie coś, bo już jestem nawet na etapie zamiany na mój krzyżak który miałem wcześniej, aby sprawdzić czy kierownica będzie z powrotem prosta.

Dziękuję wszystkim za wszystkie odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67342-ma%C5%82y-problem-po-wymianie-krzy%C5%BCaka-kolumny-kierownicy/
Udostępnij na innych stronach

Nie zdejmowałem tylko go odkręciłem z dołu przy maglownicy wewnątrz auta i z góry, pomagał mi w tym syn trzymając kierownicę żeby się nie przekręciła.

 

Dzięki za szybką odpowiedź i pewnie że sprawdzę jeszcze raz nic przecież nie zaszkodzi chociażby po 10 razy sprawdzać, tak myślę no a oprócz tego się człowiek uczy między innymi nowych rzeczy i budowy własnego samochodu, chociaż w moim przypadku nie ma z tym problemu . Myślę jeszcze czy dla pewnego sprawdzenia nie zamienić na ten krzyżak mój co miałem przedtem jeszcze raz i zobaczyć czy kierownica wróci do poprawnego położenia, przecież nic nie zaszkodzi.

Poczekam jeszcze też może inni koledzy też coś podpowiedzą w temacie.

Dzięki jeszcze raz za zainteresowanie moim tematem i odpowiedź.

 

Pamiętam że był kiedyś temat związany z krzyżakiem. Po wymianie okazało się że chyba bardzo ciasno kręci się czy coś przeskakuje - nie pamiętam dokładnie.

Okazało się że krzyżak był nie do końca wsunięty przez co mocno prężyło. Sprawdź dla pewności jeszcze raz.

 

U mnie wszystko chodzi dobrze nie kręci się ciasno ani nic nie przeskakuje, ale jak pisałem wcześniej jasne jak najbardziej jeszcze raz wszystko sprawdzę.

 

 

 

niektórzy przestawiają kierownicę na wieloklinie o parę zębów, żeby była prosto inni montują go w odwrotny sposób i wiele innych. Są też opinie aby nie przestawiać kierownicy na wieloklinie ponieważ wtedy kierownica nie ma równomiernych ilości obrotów w lewo jak i w prawą stronę tylko pojechać na ustawienie ponownej zbieżności czy to prawda?.

Używając logiki, to na mój gust:

1. zbieżność przy wymianie krzyżaka nie ulega zmianie. Przecież magla ani końcówek drążków się nie dotyka, więc nie widzę powodu, który miałby spowodować zmianę zbieżności.

2. liczba obrotów w lewo i w prawo jest bezpośrednio związania z regulacją drążków czyli w sumie zbieżnością - nie było ruszane, więc jak wyżej.

3. przestawienie kierownicy na wieloklinie okazuje się najbardziej logicznym rozwiązaniem, p[onieważ najprawdopodobniej nowy krzyżak ma inaczej rozmieszczone wycięcia na magiel względem kolumny kierownicy i stąd przesunięcie kierownicy na obwodzie.

 

Ja bym targał kierownicę i obrócił na wieloklinie. W razie czego tu jest poradnik, miałem podobną sytuację http://forum.samnaprawiam.com/nadwozie-demontaz-kierownicy-z-airbagiem-opel-vt1074.htm#4437

 

w VB krzyzak da sie zamontowac tylko w jednej pozycji

wiec blad w montazu odpada

policzyc obroty kierownicy w lewo i w prawo

(jak mnie pamiec nie zawodzi ma byc 2,5 w kazda strone)

z pozycji przekoszonej i z prostej

i sie wyjasni czy przestawiac kiere na zabkach

czy na zbieznosc jechac

proste jak drut

 

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności